kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

تجمع دانشجویان در حمایت از «شیخ زکزاکی» مقابل وزارت خارجه

جمعی از دانشجویان در حمایت از «شیخ زکزاکی» مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.



جمعی از دانشجویان با حضور و تجمع در مقابل وزارت خارجه اعتراض خود را به تداوم بازداشت رهبر شیعیان نیجریه و انفعال وزارت خارجه در این باره اعلام کردند.
گفتنی است تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به انفعال دستگاه دیپلماسی و سکوت مجمع بین‌المللی درباره وضعیت شیخ زکزاکی انتقاد کردند.
به گزارش فارس، علی اسکندری، دبیر مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه تهران طی سخنانی در این تجمع به وضعیت شیخ زکزاکی‌اشاره کرد و نسبت به سکوت وزارت امور خارجه در برابر این موضوع انتقاد کرد.
تجمع دانشجویان و مردم که به همت تعدادی از دفاتر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار شده قرار است به مدت 4 روز در نقاط مختلف تهران ادامه داشته باشد.
دولت نیجریه موجبات آزادی شیخ زکزاکی را فراهم کند
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دربیانیه‌ای ضمن اعتراض نسبت به رفتار ظالمانه و غیرقانونی دولت نیجریه علیه شیخ زکزاکی آورده است: این دولت مسئول حفظ جان وی بوده و باید علاوه بر پاسخگویی وقایع و اقدام‌های غیر انسانی خود هر چه سریع‌تر موجبات آزادی و درمان این رهبر مردمی جنبش اسلامی را فراهم کند.
در این بیانیه آمده است: گزارش‌های متعدد منتشرشده از وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زندان، نگرانی‌های دلسوزان را در مورد سلامتی ایشان دوچندان کرده است.
این بیانیه می‌افزاید: دولت و نظامیان نیجریه تحت حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود با اقداماتی غیرقانونی و غیرانسانی، مسلمانان بسیاری از جمله فرزندان شیخ زکزاکی را به شهادت رسانده و اکنون در ادامه فشارها و رفتارهای وحشیانه خود در تلاش‌اند تا با مسموم کردن رهبر جنبش اسلامی بر فشارهای خود علیه مسلمانان بیفزایند. در این میان مدعیان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر سکوتی مرگ‌آور پیش گرفته‌اند و هیچ اقدامی برای نجات این رهبر مسلمانان انجام نمی‌دهند.
در این بیانیه اضافه‌شده است: از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مصرانه می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای نجات جان این مجاهد به کار گیرد.
شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سال ۱۳۹۴ در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه‌الله در شهر زاریا بازداشت و زندانی شد. نیروهای امنیتی نیجریه سال ۹۳ سه فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند.