kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
با حضور رئیس‌جمهور در شیروان

دو واحد از پروژه بزرگ نیروگاهی برق به بهره‌برداری رسید

رئیس‌جمهور همزمان با سالروز میلاد مسعود هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)، با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، واحدهای ۱ و ۲ بخش بخار و همچنین افزایش توان عملی واحدهای این نیروگاه را افتتاح کرد.




حجت‌الاسلام روحانی روز یکشنبه در ادامه سفرهای استانی دولت ، وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شد و از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان‌، استاندار و مدیران محلی مورد استقبال قرار گرفت. رئیس‌جمهور سپس عازم شهرستان شیروان شد و با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، واحدهای ۱ و ۲ بخش بخار و همچنین افزایش توان عملی واحدهای این نیروگاه را افتتاح کرد.
ظرفیت هر واحد بخار این نیروگاه ۱۶۰ مگاوات است که با 130 میلیون یورو سرمایه‌گذاری، امروز به بهره‌برداری رسید.میزان صرفه‌جویی سوخت هر واحد بخار این نیروگاه سالانه 5/37 میلیون یورو می‌باشد.این پروژه نیروگاهی در دوره ساخت برای ۶۰۰ نفر ‌اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح دو ‌واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، سرمایه‌گذاری در بخش برق کشور از سال ۹۲ تاکنون را ۲۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: به طور متوسط در ۶ سال گذشته سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق سرمایه‌گذاری شده و ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاه‌ها ساخت داخل بوده است.
آمریکا هر مسیری رفت، شکست خورد
روحانی همچنین با حضور در ورزشگاه شهدای کارگر این شهر و در اجتماع مردم با اشاره به تحریم‌ها علیه ملت ایران تصریح کرد: ۱۴ ماه است که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران تحمیل کرده‌اند؛ تحریمی که اگر علیه هر ملت دیگری تحمیل می‌شد، آن ملت را از پا درمی‌آورد اما ملت قهرمان، غیور، هوشمند و مقاوم ایران اسلامی در طول این ۱۴ ماه با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرد. آمریکایی‌ها نیز در هر مسیری از اجتماعی گرفته تا سیاسی، حقوقی و اقتصادی، پیش رفته‌اند، اقدامات آنها منجر به شکست شده است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در دادگاه بین‌المللی که ما از آمریکا شکایت کردیم و در مرحله اول آن، آمریکا محکوم شده است. در افکار عمومی جهان نیز آمریکا محکوم است و آنها در افغانستان، عراق، سوریه و اخیراً در یمن دچار شکست شده‌اند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنهایی که می‌گویند ملت ایران از مسیر پیشرفت بازداشته شده است و آنهایی که در کاخ سفید ادعا می‌کنند ما اقتصاد ایران را منجر به شکست می‌کنیم بدانند که این حرفشان ناصحیح و ناروا است.
رئیس‌جمهور گفت: امروز مشکلات زیادی وجود دارد ولی روحیه بلندی در برابر دشمنان داریم. ما در هوای گرم و سرد و در روز روشن و شب تاریک در کنار یکدیگر قرار داریم. فارس، کرد، ترکمن، شیعه و سنی همه متحد و برادر و در کنار هم هستیم. امروز راهی که خداوند در پیش روی ما گذاشته وحدت، اتحاد، تعاون و کمک به یکدیگر است و پیروزی هم از آن اوست و خداوند قطعاً ما را پیروز خواهد کرد.
برنامه دولت برای توسعه استان خراسان شمالی
ر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برنامه‌های دولت برای توسعه و آبادانی روزافزون استان خراسان شمالی، اظهار داشت: امروز 10 هزار و 500 میلیارد تومان طرح و پروژه در استان افتتاح خواهد شد و به‌رغم همه سختی‌هایی که داشته و داریم، یک طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم، در زمینه تولید شمش آلومینیوم افتتاح خواهد شد که برای این طرح 1700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و با این سرمایه‌گذاری یکی از مراکز بزرگ تولید پودر و شمش آلومینیوم در استان خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز همچنین در بخش برق و آب استان خراسان شمالی 3700 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح خواهد شد و بهره‌برداری از دو ‌واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان نیز آغاز می‌شود که می‌تواند بخش بزرگی از برق استان را تأمین کند.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به افتتاح سد و کانال‌های انتقال آب در منطقه سد چندیر، اظهار داشت: در سایه افتتاح این سد آبرسانی به روستاهای اطراف انجام خواهد شد و بیش از 21 هزار نفر از نعمت آب برخوردار خواهند بود، ضمن اینکه بخش زیادی از اراضی منطقه تحت آبیاری قرار گرفته، ۳۰ روستای استان امروز آبرسانی می‌شود و برای 2500 نفر نیز ‌اشتغال ایجاد می‌کند.