kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      آخرین شنا
رشت‌– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تالش از غرق شدن یک مرد 35 ساله در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین جمالدار گفت: متوفی در خارج از طرح سالم‌سازی ساحل روستای نصرت‌آباد این شهرستان در حال شنا کردن بود که به علت عدم آشنایی با فن شنا جان خود را از دست داد.
کشف میلیاردی زغال
ساری – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف زغال از نوع چوب درخت تاغ در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: متهمان با قطع درختان و انتقال چوب آنها از سایر استان‌ها به این شهرستان آن را به زغال تبدیل کرده و به فروش می‌رساندند.
وی ارزش زغال‌های کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد.
برخورد پراید با دیوار
اصفهان‌– خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد یک‌دستگاه پراید با دیواره کنار جاده در آزادراه اصفهان‌– شهرکرد خبر داد.
سرهنگ حسین پورقیصری گفت: در بررسی مشخص شد خودروی مذکور به علت عدم توانایی در کنترل وسیله‌نقلیه با دیواره کنار جاده برخورد کرده و بر اثر این برخورد سرنشین آن در دم جان باخت و راننده آن نیز مجروح شد.
وی علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه ذکر کرد.
کشف داروی قاچاق
تبریز‌– خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه‌آهن تبریز از کشف داروی قاچاق در راه‌آهن این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حیدرزاده گفت: ماموران پلیس راه‌آهن آذربایجان، در کنترل بار مسافران تبریز- تهران  به فردی مشکوک شده و در بازرسی از چمدان و بار مسافران تعداد ۳۰ بسته ۵۰ عددی داروی دندانپزشکی فاقد اسناد مثبت گمرکی  را کشف کردند. وی با بیان این‌که ارزش کالای مکشوفه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.
یوروهای جعلی
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: دو مرد هنگام فروش یوروهای جعلی در یک صرافی و تبدیل آن به ریال توسط پلیس بازداشت شدند.
سرهنگ جمشید باقری افزود: پس از بررسی مقدماتی مشخص شد این دو مرد جوان قصد فروش ۱۹ قطعه اسکناس ۵۰۰ یورویی و تبدیل آن به ریال را داشتند که متصدی صرافی به آنها مشکوک شده و موضوع را به پلیس اطلاع داد. وی اضافه کرد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد که تمامی ۹ هزار و ۵۰۰ یورو تقلبی بوده بنابراین متهمان بازداشت و به مقر انتظامی منتقل شدند.
انفجار کپسول گاز
سمنان‌– فارس: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان از انفجار کپسول گاز ال.پی.جی در زیرزمین منزلی در شاهرود خبر داد.
سرهنگ سیدعلی میرمحمدی افزود: در این حادثه، نشت گاز ال.پی.جی منجر به انفجار کپسول و تخریب بخشی از منزل و وقوع آتش‌سوزی شد.
وی ادامه داد: در این حادثه، مرد 32 ساله بر اثر انفجار کپسول به‌شدت دچار سوختگی شد که عوامل اورژانس مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.
دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از کشف شش دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ «یداله رستمی» گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق دستگاه‌های بیت کوئین (تولید ارز دیجیتال) در شهرستان،ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی وكنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه خودروی سمند مشكوك و آن رامتوقف كردند.این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، شش دستگاه بیت کوئین قاچاق کشف شد.وی افزود: در اين رابطه یک متهم دستگير که جهت تحقیقات بیشتر تحويل پلیس آگاهی شد.
کشف کابل فشارقوی برق
آبادان- مهر: فرمانده پایگاه دریابانی آبادان کابل فشار قوی برق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد‌علی موسیوند اظهار کرد: مأموران پایگاه دریابانی آبادان از قصد سارقان مبنی بر برش و دزدیدن کابل‌های سراسری انتقال نیروگاه مطلع و بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: دریابانان با اعزام به موقع به محل موفق به دستگیری دو سارق حرفه‌ای و کشف یک هزار متر کابل فشار قوی برق شدند.
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش کابل‌های کشف شده را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کردند که به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شد.
تصادف مرگبار
ایلام – ایسنا: رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه پژو پارس در محور زرنه ایوان تصادف کرد و دو کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ «رضا همتی‌زاده» افزود: با حضور کارشناسان پلیس راه در محل مشخص شد یک دستگاه خودرو پراید به علت حرکت در مسیر ممنوع با یک دستگاه خودرو پژو پارس برخورد کرده و سرنشین خودرو پژو به علت شدت جراحات در دَم، و راننده خودرو پراید نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند.
توقيف خودروهای ميلياردی
خرم‌آباد – خبرگزاری صدا و سیما: جانشین فرماندهی انتظامی استان لرستان گفت: هشت دستگاه خودروی جیپ خارجی قاچاق در شهرستان سلسله توقیف شد.
سرهنگ میر احمدی افزود: ماموران پليس راه شهرستان سلسله یک دستگاه خودروکشنده حامل هشت دستگاه خودرو جیپ خارجی بدون  شماره و  پلاک در محورهای مواصلاتی این شهرستان را  توقیف کردند .
وی  ارزش خودروهای  توقيفی را  بیش از 40 میلیارد تومان  اعلام كرد و افزود: راننده این محموله  دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
کامیون حامل مرغ قاچاق
ایلام – ایرنا: فرمانده انتظامی ایلام از توقیف پنج دستگاه کامیون حامل مرغ قاچاق در شهرستان سیروان خبر داد.
سرتیپ نورعلی یاری گفت: مأموران انتظامی شهرستان سیروان، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی بصورت مجزا تعداد پنج دستگاه کامیون ایسوزو که حامل مرغ بود را متوقف کردند.وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون‌ها، تعداد چهار هزار و ۲۱۰ قطعه مرغ زنده قاچاق، معادل ۱۰هزار و ۵۲۵ کیلوگرم، فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند. فرمانده انتظامی استان ایلام با‌ اشاره به اینکه در این رابطه پنج متهم دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال برآورد شده است.
پلمب مراکز غیرمجاز طب سنتی
شیراز – تسنیم: مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با حضور بازرسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهار مرکز غیرمجاز طب سنتی در شیراز با حکم مقام قضایی تعطیل شد. عبدالخالق کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اعلام گزارش و شکایت مردمی مبنی بر فعال بودن چهار مرکز آموزش و درمان بدون مجوز در حوزه طب سنتی که از سوی افراد فاقد صلاحیت علمی و خارج از موازین علمی و مقررات وزارت بهداشت اداره می‌شد، با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی و با حضور بازرسان کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه این مراکز تعطیل شدند.