kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

توان قرارگاه خاتم‌ و سپاه در خدمت توسعه شهر تهران و رفاه شهروندان است

عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی مناطق ٢١ و ٢٢ و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران، با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و شهرداری تهران آغاز شد.

به گزارش شهرنوشت، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صبح دیروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه که با حضور قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو و پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای‌شهر، برگزار شد، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خود را موظف می‌داند تا در کنار شهرداری، پتانسیل موجود را در خدمت توسعه شهر تهران قرار دهد تا شاهد رفاه بیشتر شهروندان باشیم. سعید محمد اسلامی تاکید کرد: یکی از مسائل شهر تهران، کنترل روان‌آب‌ها است که  این مساله در مناطق ٢١ و ٢٢ که به‌ دلیل افزایش قیمت مسکن در مناطق دیگر، جمعیت بیشتری را جذب کرده  به خوبی مشهود است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت آب‌های سطحی یکی از اولویت‌های اصلی است، افزود: در این پروژه امور مربوط به ٣ رشته تونل زیر بزرگراه فتح، بزرگراه مخصوص و سمت وردآورد در مأموریت‌های قرارگاه است که امیدواریم با هدایت این آب‌ها به رودخانه‌های کرج و کن و بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، شاهد رفاه بیشتر مردم جنوب غرب تهران باشیم.
وی با اعلام اینکه باید برای همکاری خوبی که میان شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء وجود دارد، از شهردار تهران تشکر کنم، اظهارداشت: توان قرارگاه خاتم‌الانبیاء و سپاه پاسداران در خدمت توسعه شهر تهران است.قدردانی حناچی از قرارگاه خاتم همچنین  شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: تهران در امتداد ٧ یا ٨ رود دره شکل پیدا کرده که این رودها سالیان سال در امتداد شهر ادامه داشتند و در نهایت بعد از عبور از رودخانه‌ها به دریاچه حوض سلطان می‌رسیدند و این اکولوژی مناطق 21 و 22 است. پیروز حناچی با بیان اینکه رودخانه وردآورد یکی از رودخانه‌های وحشی‌ است که زمان بارش شدید باران دبی زیادی دارد، افزود: طرح ما برای ساماندهی این محدوده حدود ٨۴٠ میلیارد تومان هزینه دارد که این تونل، ٢٠٠ میلیارد تومان آن را به خود اختصاص می‌دهد و بیش از ۴ کیلومتر طول دارد. حناچی ادامه داد: از دوستانم در قرارگاه خاتم‌الانبیاء
که شرایط انجام این طرح بزرگ را
فراهم کردند تشکر می‌کنم.