kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

مشهدالرضا(ع) غرق در سرور

مشهدالرضا(ع) این روزها قلب تپنده جهان اسلام است و زائران زیادی از اقصی نقاط ایران و دنیا خود را به مشهد می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مشهدالرضا(ع) این روزها حرم و بارگاه منور رضوی از همیشه بیشتر شاهد حضور خیل عظیم زائران و مجاوران است.
براساس برآوردها حدود یک و نیم میلیون زائر در این ایام به بارگاه منور رضوی مشرف خواهند شد که اوج آن در روز پایانی دهه کرامت و همزمان با میلاد با سعادت و مسعود امام رضا(ع) است.
سراسر صحن و سراهای حرم منور رضوی نیز این روزها چراغانی و آذین‌بندی شده است و همه چیز مهیای برپایی جشن شب میلاد امام رضا(ع) است.
برنامه‌های ویژه روز میلاد امام رضا(ع)، امروز قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم منور رضوی دنبال خواهد شد. عصر دیروز بارگاه منور امام هشتم شیعیان مطابق یک سنت دیرینه با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران گلباران شد.
تمامی خیابان‌های منتهی به بارگاه منور رضوی در حال حاضر مملو از حضور زائران و مجاوران است و جمعیت‌های زیادی خود را با پای پیاده به بارگاه منور رضوی خواهند رساند.
تعویض پرچم گنبد بارگاه منور رضوی
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی از تعویض پرچم گنبد بارگاه منور رضوی خبر داد.
سید خلیل منبتی اظهار داشت: همزمان با شب میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و در قالب ویژه‌برنامه «بر بال ملائک» آئین تعویض پوش مضجع شریف و پرچم گنبد با حضور خدمه و خادمیاران بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی اجرا ‌شد.
وی افزود: این مراسم با حضور مدیران عالی آستان قدس رضوی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری با خطبه‌خوانی خدام و مداحی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) اجرا شد و دل‌های عاشقان و دلدادگان بسیاری را روانه صحن و سرای رضوی کرد.
گلباران حرم منور امام رضا(ع)
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از گلباران حرم منور امام هشتم شیعیان خبر داد.
حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، عنوان کرد: هم‎زمان با شب میلاد امام رضا(ع) برنامه گلباران بارگاه منور طبق سال‌های گذشته برگزار شد، این برنامه باشکوه و باعظمت شنبه ساعت 17 و 30 دقیقه با حضور خادمان حرم رضوی از عرصه میدان شهدا آغاز شد و همه حاضران با در دست داشتن شاخه گل به سمت حرم امام رئوف(ع) انجام شد.