kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

سردار جعفری: تهدید نظامی علیه ایران دیگر کارایی ندارد

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیهًْ‌الله‌الاعظم‌(عج) گفت: در آغاز گام دوم انقلاب تهدیدهای نظامی و امنیتی دیگر کارآیی ندارند.

سرلشکر جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیهًْ‌الله الاعظم‌(عج) در گردهمایی مسئولین و اعضای مراکز استانی سازمان فضای مجازی سراج (با‌ اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به 4 نکته مهم‌ اشاره کردند که عبارت است از عظمت، وقوع و ماندگاری انقلاب اسلامی، عظمت کار انجام‌شده در 40 ساله اول انقلاب اسلامی، عظمت چشم‌انداز بیان‌شده برای انقلاب، و در نکته چهارم به عظمت نقش نیروی جوان متعهد در رسیدن به چشم‌انداز انقلاب اسلامی‌ اشاره کردند.
به گزارش تسنیم، مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیهًْ‌الله الاعظم‌(عج) خاطرنشان کرد: در بحران امنیتی نظام که از سال 78 تا 97 شامل سه مقطع می‌شود، بحران‌ها با به میدان آمدن و حضور مردم حل شدند. برخی می‌گفتند که نباید به نیروهای مردمی اعتماد کرد اما دیدیم که این نیروهای مردمی با قدرت وارد میدان شدند و به فتنه‌ها پایان دادند.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: دشمن امید بسته بود که در سال 96 و 97 نظام را به‌زانو درآورد اما علیرغم سازماندهی و فشارهای اقتصادی به نظام، به‌سبب حضور و حمایت نیروهای مردمی موفق نشدند.
وی تأکید کرد: در همین فاجعه سیل اخیر، این مردم بودند که آن را مدیریت کردند و تا پایان پیش رفتند. این آمادگی در زلزله کرمانشاه به این اندازه وجود نداشت ولی مردم آماده شدند و رشد کردند. سیل اخیر چند استان کشور را درگیر کرد و اگر نیروهای مردمی در صحنه نمی‌آمدند، مشکلات تا همین حالا هم ادامه داشت.
وی یادآور شد: ثمره قدرتی که امروزه به ‌برکت خون شهدا و تلاش مردم داریم سبب شده است تا در عرصه امنیتی و دفاعی رشد بومی خوبی داشتیم.
سرلشکر جعفری تصریح کرد:‌ از جمله پهپادی که اخیراً توسط سپاه ساقط شد یا موشک‌های نقطه‌زن با دقت بالا؛ عظمت دستاوردهای نظامی انقلاب را نشان می‌دهد و این عظمت را دشمن می‌بیند و چیزی هم نمی‌گوید تا بازی را نبازند.
مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیهًْ‌الله الاعظم‌(عج) ادامه داد:‌ در دهه پنجم انقلاب اسلامی جنس تهدیدها متفاوت از دهه‌های قبل است. اگر در گام اول انقلاب صرفاً با تهدیدهای دفاعی و امنیتی مواجه بودیم در آغاز گام دوم این تهدیدهای نظامی و امنیتی دیگر کارآیی ندارند زیرا دشمن می‌داند که اگر دست به غلطی زند، بی‌آبرو می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پاسخ تهدید نرم را جوانان مؤمن و متعهد باید بدهند و دعوت رهبر معظم انقلاب از جوان مؤمن و متعهد با شکل آتش‌به‌اختیار به همین دلیل است. باید برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف تلاش کرد و بسترسازی برای این حضور خیلی سخت
است.
سردار جعفری ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عظمت حرکت عمومی مردمی در جامعه اعتقاد دارند و در دیدار با دانشجویان هم این عظمت را کنار آن نقش‌آفرینی می‌گذارند و اضافه می‌کنند که «ضرورت دارد که حرکت عمومی مردمی در جامعه رخ دهد اعم از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که این حرکت را باید جوانان رقم بزنند.»