kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

کشتی مهم‌تر است یا منافع افراد؟

انتخابات فدراسیون کشتی نباید حتی با تایید نشدن صلاحیت سه نفر به اما و اگر کشیده شود و وزارت ورزش با برگزاری آن در روز چهارشنبه می‌تواند ثابت کند که منافع و آرامش کشتی بر منافع فردی اولویت دارد.

در حالی که تنها چهار روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی باقی مانده اما حاشیه‌های این انتخابات تمامی ندارد. بعد از حرمت شکنی‌هایی که در این مدت اخیر کشتی را وارد حاشیه کرده بود اکنون نوبت به تایید نشدن صلاحیت سه کاندیدا رسیده تا اما و اگرهایی در برگزاری یا عدم برگزاری مجمع به وجود آورد و کشتی را وارد حاشیه جدیدی کند.
هر چند سرپرست فدراسیون در صحبت هایش تاکید کرده انتخابات 26 تیرماه برگزار می‌شود اما برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که اگر تایید صلاحیت 3 نامزد سرشناس کشتی به دست وزارت ورزش نرسد، انتخابات برگزار نمی‌شود.
این اما و اگرها در شرایطی است که صالحی امیری چند هفته پیش در لوزان سوییس به لالوویچ رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی قول داده که انتخابات در تیر ماه برگزار می‌شود و اگر این اتفاق روز چهارشنبه نیفتد می‌تواند تبعات خارجی هم داشته باشد که مهم‌ترین آن بی‌اعتمادی لالوویچ و حساس شدن به ماجرای انتخابات فدراسیون کشتی ایران است.
البته داورزنی نیز اعلام کرده افراد تا شب انتخابات می‌توانند به دنبال تایید صلاحیت باشند و به نظر می‌رسد بهتر باشد این آخرین فرصت وزارت ورزش به افرادی باشد که تایید صلاحیت ندارند و کشتی دیگر معطل‌اشخاص نشود زیرا اگر صلاحیت فردی تایید نشده لطمه آن را نباید کشتی ایران ببیند و در واقع وقت آن رسیده با برگزاری به موقع مجمع انتخاباتی نشان دهیم، منافع کشتی بر منافع فردی ارجحیت دارد. اگر تحت هر شرایطی ۲۶ تیرماه تکلیف رئیس‌فدراسیون کشتی مشخص نشود، مسئولان ورزش باید تبعات این اتفاق را در مسابقات جهانی پیش رو، کسب سهمیه‌های المپیک و در نهایت نتایج المپیک را به جان بخرند، چرا که بیش از این بلاتکلیفی ورزش اول، لطمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.