kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

حمله خونین تروریست‌های الشباب به یک هتل جان 26 نفر را گرفت

عناصر گروه تروریستی «الشباب» طی یک حمله تروریستی به یک هتل در شرق سومالی جان 26 نفر را گرفتند و خود نیز به هلاکت رسیدند.

روز جمعه منابع خبری در شاخ آفریقا گزارشی را مبنی بر وقوع یک انفجار مهیب در سومالی مخابره کردند. منابع رسمی ساعاتی بعد اعلام کردند گروه تروریستی«الشباب» شاخه آفریقایی «القاعده» به هتلی در شهر ساحلی «کیسمایو» در شرق سومالی حمله کرده و حداقل 26 نفر را کشته است. عناصر الشباب با یک خودروی بمب‌گذاری شده به این هتل حمله کرده بودند.
خبرگزاری رویترز به نقل از ماموران امنیتی این کشور گزارش داده: «عملیات نظامی علیه الشباب روز شنبه به پایان رسید و هدف از این عملیات نابودی تروریست‌هایی بود که به هتل شهر کیسمایو حمله کرده بودند... هر 4 مهاجم تروریست حین درگیری با نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.»
گفتنی است، در این هتل قرار بود تا نشست شیوخ قبایل و نمایندگان برای بررسی انتخابات محلی آینده برگزار شود. سومالی مدت هاست که روی آرامش به خود ندیده و یک حکومت مرکزی مقتدری برای اداره امور کشور ندارد. گروه تروریستی «الشباب» هم با استفاده از این خلأ سایه‌ای از ترس را در قاره آفریقا به‌‌وجود آورده و با حملات گاه و بیگاه موجب رعب و وحشت مردمان این قاره می‌شود. آنها در سال 1392 با حمله به یک مرکز خرید در نایروبی، پایتخت کنیا ۶۷ نفر را کشتند، در جریان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، هنگامی که مردم سومالی مشغول تماشای فوتبال بودند، طی یک حمله انتحاری، ده‌ها تماشاگر این بازی‌ها را به خاک و خون کشیدند و در اردیبهشت ماه سال 1394 نیز با حمله به خوابگاه دانشجویان دانشگاه «گاریسا» در کنیا ۱۴۸ دانشجوی مسیحی را از دم به گلوله بستند.