kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

بیماری کار دست «مرکل» داد صدراعظم آلمان احتمالاً کناره‌گیری کند

به دنبال انتشار تصاویر لرزش و رعشه‌های اخیر صدراعظم آلمان، برخی اخبار حاکی از آن است که احتمال کناره‌گیری زودتر از موعد آنگلا مرکل از قدرت وجود دارد.

 رعشه‌ها و لرزش‌های آنگلا مرکل صدراعظم 64 ساله آلمان این روزها موضوع بحث رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. «دیلی میل» دیروز به نقل از یک منبع حزب دموکرات مسیحی آلمان گزارش داد صدراعظم این کشور ممکن است پیش از موعد مقرر به دلیل نگرانی‌های مربوط به سلامتی خود مجبور به کناره‌گیری از قدرت شود.
 بر اساس این گزارش نگرانی‌ها درخصوص وضعیت سلامتی مرکل از چهارشنبه گذشته و در پی سومین رعشه و لرزش شدید او در مراسم استقبال از نخست‌وزیر فنلاند افزایش یافت. قرار بود صدراعظم آلمان تا زمان انتخابات ۲۰۲۱ در این سمت باقی بماند با این حال نگرانی‌هایی درخصوص وضعیت سلامتی او بحث‌های درون حزبی را درباره کناره‌گیری زودتر از موعد او از این مقام تشدید کرده است.با همه این تفاسیر مرکل تاکید دارد که حالش خوب است و از ارائه توضیح درباره علت لرزش‌های اخیرش خودداری می‌کند!
دیلی میل می‌افزاید: «یکی از اعضای کمیته اجرایی حزب دموکرات مسیحی آلمان گفته به دنبال لرزش‌های اخیر صدراعظم شایعات درباره مناظرات درون حزبی درباره توافق صورت گرفته میان مرکل و آنه گرت گرامپ-کارن باوئر، رهبر اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان برای در قدرت ماندن او تا سال ۲۰۲۱ بالا گرفته است.سال گذشته مرکل ریاست حزب دموکرات مسیحی را به کارن باوئر واگذار کرد. آنگلا مرکل از ۱۸ سال قبل به سمت ریاست حزب دموکرات مسیحی انتخاب شده بود که علاوه‌بر ریاست حزب از ۱۳ سال قبل به عنوان صدر اعظم آلمان مشغول به کار بوده است. با این حال منابع نزدیک به مرکل و کارن باوئر اعلام کردند هیچ یک از آنها تمایلی به تغییر توافق صورت گرفته درباره ماندن مرکل در صدراعظمی تا سال ۲۰۲۱ ندارند. استعفای زود هنگام مرکل می‌تواند منجر به برگزاری انتخابات جدید در آلمان شود».
 این گزارش می‌افزاید مرکل اخیرا تلاش کرده تا به گمانه‌زنی‌ها درباره وضع سلامتی خود که پس از لرزش‌های اخیر او در دیدار‌های رسمی شدت گرفته، پایان دهد. او پس از لرزش اول، کم‌آبی بدنش بر اثر گرمای هوا را بهانه قرار داد و پس از لرزش دوم نیز گفت که این اتفاق فقط یک واکنش طبیعی بوده است و به زودی نیز از میان خواهد رفت. مرکل در حاشیه نشست گروه ۲۰ که دو هفته گذشته در اوساکای ژاپن برگزار شد نیز حال عمومی خود را خوب توصیف کرد، اما رسانه‌ها گزارش دادند که این موضوع باعث حضور کمرنگ صدراعظم آلمان در این نشست شد و او از مواجه شدن با سران دیگر کشور‌ها در این نشست اجتناب کرد.