kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
امام جمعه قم:

دوران دزدی دریایی و یکه‌تازی انگلیس تمام شده است

امام جمعه قم گفت: دولت انگلیس براساس خوی ذلیلانه دنباله‌روی از آمریکا، کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرده است ولی بداند اگر جبران نکند، با پاسخ پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی و ملت‌های مجاهد و آزادی‌خواه عالم مواجه خواهد شد.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این  شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ظاهراً دولت جنایتکار انگلیس فراموش کرده است دوران دزدی دریایی و ارباب رعیتی و یکه‌تازی آنها سالها قبل به اتمام رسیده است و در هر گوشه‌ای از جهان دست به خیانت بزند، همان جا دست خیانتکار قطع خواهد شد.
وی در ادامه به شکست آمریکا در جلسه فوق‌العاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آمریکا برای چندمین بار در برابر ایران در مجامع بین‌المللی سرش به سنگ خورد و منطق جمهوری اسلامی، آمریکایی‌های عهدشکن را مقهور خویش کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اراده و منطق مقاومت، آمریکا و دنباله‌روهایش را در برابر افکار عمومی ملت‌های جهان به چالش کشیده است، خاطرنشان کرد: دم زدن از مذاکره و همزمان عهدشکنی و تحریم و تهدید توخالی نشانه یأس و بهم‌ریختگی نظام تصمیم‌گیری مستکبران در برابر جمهوری اسلامی و محور مقاومت است.
آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: شکست‌های اخیر دشمن موجب شده سایه ترس و احساس شکست بر سر مزدوران منطقه‌ای آمریکا سنگینی کند بطوری که پیام مذاکره با ایران ارسال می‌کنند. البته امیدواریم بر سر عقل بیایند و دست از خیانت علیه امت اسلامی
بردارند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اقدامات غیرانسانی دولت نیجریه علیه رهبر مسلمانان این کشور، گفت: مسئولیت جان و حفظ سلامتی شیخ زکزاکی برعهده دولت نیجریه است. مسلمانان و حوزه‌های علمیه نگران سلامتی وی هستند، از دستگاه دیپلماسی کشور نیز می‌خواهیم مجدانه پیگیر وضعیت این روحانی مجاهد باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین موضوع عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: اگر عفاف و حجاب تضعیف یا کنار گذاشته شود، نهاد خانواده نابود و فرو می‌پاشد و زنان اولین قربانیان بی‌عفتی و بی‌حجابی خواهند بود.
آیت‌الله اعرافی حجاب و عفاف را حافظ مرزهای اخلاقی جامعه عنوان و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای تقویت این هنجار پایه در جامعه برعهده آحاد مردم است ولی اگر کسانی به عمد این هنجار را زیرپا می‌گذارند، دستگاههای مسئول باید قاطعانه برخورد کنند.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، افزود: امیدواریم اسناد جدید نیز در این شورا هرچه سریعتر مصوب و ابلاغ و اجرا شود.
امام جمعه قم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: روح انقلابی و جهادی ضامن حیات و بقای نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: روح انقلابی و جهادی باید همواره در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها حفظ و جریان داشته باشد تا پیشرفت و نشاط و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه و فرد محقق شود و تداوم داشته باشد.