kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ:

برق سازمان‌های پرمصرف دولتی و غیر‌دولتی قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برق کلیه سازمان‌های دولتی، غیردولتی، موسسات و بانک‌هایی که نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام نکنند، قطع می‌شود.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیرو دستور عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور مبنی بر اینکه به جز چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که پیش از این بدلیل شرایط خاص دمای هوا، با تغییر ساعات کار در آن استان‌ها موافقت شده است، در سایر استان‌ها، از جمله تهران، به‌منظور حفظ کیفیت ارائه خدمت به مردم و مراجعان، هرگونه تغییر در ساعت کار ادارات، ممنوع است، شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد که مصرف برق ساختمان‌های ملی و استانی پایتخت، زیر ذره بین توزیع نیروی برق تهران بزرگ است.
حسین صبوری؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در این خصوص گفت: آگاه‌ سازی، نخستین برنامه اکیپ‌های مدیریت مصرف ادارات است و از پانزدهم تیرماه رصد سازمان‌ها و ارگان‌های ملی و استانی پایتخت، در جهت پایش دقیق میزان مصرف برق، از دو طریق بازدید حضوری و رصد هوشمند از راه دور آغاز شده است.
وی تصریح کرد: بیشتر این ساختمان‌ها مجهز به کنتورهای هوشمند می‌باشند و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به منظور اندازه گیری‌ مصرف، این ارگان‌ها را به صورت لحظه‌ای در تابستان مورد پایش قرار می‌دهد.
وی با‌اشاره بر اینکه، قطع برق شامل مناطق حساس، نظامی، امنیتی، درمانی و خدمات رسان دارای فوریت نمی‌شود، اظهار داشت: همه مراکز دولتی، وزارتخانه‌ها و مشترکان بزرگ، سازمان‌ها و نهادها موظف به استفاده از مولدهای اضطراری در ساعت‌های اوج مصرف برق هستند و اگر نسبت به اصلاح الگوی مصرف و اجرای بخشنامه مذکور اقدام نکنند، پس از ارسال اخطاریه در صورت عدم رعایت صحیح مصرف، برق آنها در ساعات اوج مصرف، از هفته آینده قطع خواهد شد.
بنابر اعلام وزارت نیرو، با‌اشاره به تعامل وزارتخانه‌های نیرو و کشور به منظور مدیریت مصرف برق ادارات در سراسر کشور،
بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی این دو مجموعه مقرر شده است تا ادارات تهران دمای سیستم‌های سرمایشی خود را بر روی عدد 25 درجه تنظیم کنند.
تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی بر روی عدد 25 (نسبت به دمای پایین‌تر این دستگاه‌ها) موجب کاهش 20 درصدی مصرف برق و صرفه‌جویی 1000 مگاواتی (با توجه به تعداد دستگاه‌های سرمایشی در تهران) در استفاده از انرژی خواهد شد.
همچنین مدیرعامل توانیر درباره مصرف برق تولیدکنندگان ارز دیجیتال گفت: هدف وزارت نیرو این است که تولیدکنندگان ارز دیجیتال، با برق یارانه‌ای به تولید نپردازند بلکه قیمت غیریارانه‌ای برق را پرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسن متولی‌زاده در پاسخ به سؤالی درخصوص ارزهای دیجیتال و چرایی توجه به شدت مصرف انرژی آنها گفت: ایران کشوری است که به انواع مختلف یارانه دولتی در آن پرداخت می‌شود و این یارانه‌ها نیز از جیب مردم پرداخت می‌شود.