kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

زاهدی: پرونده «فریدون» مجدداً باز می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پرونده حسین فریدون و بنیاد آرشام را که در دوره ریاست اصلاح‌طلبان در کمیسیون آموزش مسکوت گذاشته شده بود مجدداً بررسی می‌کنیم.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به سؤالی درخصوص پشت پرده استعفای بطحائی و موافقت رئیس‌جمهور با این استعفا گفت: عدم همراهی دولت با وزارت آموزش‌وپرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان موجب استعفای بطحائی شد. البته برخورد او با مجریان سند ۲۰۳۰ در وزارت آموزش‌وپرورش نیز در پذیرش استعفای وی بی‌تأثیر نبود.
زاهدی افزود: انتصابات سیاسی در سه وزارتخانه آموزش‌وپرورش، علوم و ارشاد یک خیانت است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد پرونده‌هایی که در زمان ریاست اصلاح‌طلبان بر کمیسیون آموزش و تحقیقات، مسکوک گذاشته شده بود گفت: حتماً پرونده‌هایی که در این مدت مورد بررسی قرار نگرفته است را دنبال خواهیم کرد. مثل پرونده آقای فریدون و «بنیاد آرشام» که قرار بود در قالب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مورد بررسی قرار گیرد. زاهدی در مورد نظارت مجلس بر عملکرد مدارس در اجرای سند 2030 گفت: هیچ پرونده رسمی در مورد اجرای این سند وجود ندارد، البته خبرهایی حاکی از آن است که به‌صورت محدود در برخی مدارس و مهدکودک‌ها این سند در حال اجراست اما این بدان معنا نیست که آموزش‌وپرورش به عمد خواستار اجرای این سند است. در کتاب‌های درسی هم آثاری از اجرای این سند وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد برای اجرای این سند مأموریتی ویژه دارند. انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش این افراد را شناسایی کرده و برخورد جدی داشته باشد. آقای بطحائی مصمم بود این کار را انجام دهد. شاید یکی از دلایلی که آقای بطحائی کنار گذاشته شده این بود که آقای بطحائی تصمیم گرفته بود قاطعانه با این مسئله برخورد کند.