kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

شهادت ۳ تن از نیروهای سپاه در پیرانشهر

سه تن از نیروهای سپاه شامگاه سه‌شنبه بر اثر تیراندازی نیروهای ناشناس در پیرانشهر به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر مجروح شد.

این حمله تروریستی شامگاه روز (‌سه‌شنبه) در خروجی پیرانشهر به سمت سردشت اتفاق افتاد و به گفته منابع آگاه حاصل احمدی (ایلخانی)، ستار پیروتی و امید ملازاده در این حمله به جمع یاران شهیدشان پیوستند و شورش قادری نیز مجروح شد.
قادری هم‌اکنون در بیمارستان پیرانشهر تحت مراقبت قرار دارد.
تاکنون هویت مهاجمان مشخص نشده و هیچ گروهی نیز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
این گزارش حاکی است «شورش قادری» مجروح حادثه تروریستی پیرانشهر حال مساعدی دارد و به بیمارستان شهید عارفیان ارومیه اعزام شده است.
«شورش قادری» در سال‌های گذشته یک بار دیگر نیز مورد هدف تروریست‌ها قرار گرفته و مجروح شده بود.
سرهنگ «حاصل احمدی» به عنوان یکی از سه شهید ترور پیرانشهر‌، از نیروهای شناخته شده سپاه این شهرستان به شمار می‌رفت که بارها مورد تهدید و ترور قرار گرفته بود و در نهایت به جمع یاران شهیدش پیوست. سابقه ۴۰ سال ایستادگی در مقابل اشرار و تروریست‌ها در مناطق مرزی پیرانشهر، نام «احمدی» را به کابوس گروهک‌های خودفروخته و خائن تبدیل کرده بود.
گفته می‌شود که وی از عشایر منطقه پیرانشهر بود و از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در صف پاسداران حفاظت از شرافت و عزت ملت ایران قرار گرفت؛ شهید احمدی شخصیتی تاثیرگذار داشت و فرمانده‌ای باتجربه و کارآزموده بود.
«ستار پیروتی» نیز که در جمع شهدای ترور قرار داشت، خواهرزاده شهید «حاصل احمدی» است که همچون «امید ملازاده» به دلیل شدت جراحت‌ها در محل حادثه شهید شد. تاکنون هیچ‌یک از گروه‌های تروریستی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته‌اند.