kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
رئیس قوه قضائیه:

رفع مشکلات واحدهای تولیدی در قوای سه گانه پیگیری می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و امور رونق تولید در اولویت کاری قوای سه گانه است.

آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» دیروز در جمع کارگران و نمایندگان شرکت‌های صنعتی استان مرکزی افزود: کشور در سالی که با عنوان رونق تولید نامگذاری شده باید استفاده از ظرفیت‌های داخلی را ارجح دانسته و حمایت کارآفرینان را برجسته کند.
وی ادامه داد: قوه قضائیه براساس رسالتی که در عدالت دارد درخصوص مسائل قضائی شرکت‌های صنعتی اراک تیمی را متشکل از دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی زیر نظر معاون اول قوه مأمور بررسی پرونده‌ها و روند خصوصی‌سازی کرده تا مشکلات در حد امکان حل شود.
وی یادآور شد، راهکار موقت برای خروج واحدهای صنعتی اراک از وضعیت رکود ضروری است و مشکلات حوزه تولیدی استان مرکزی در نشست‌های مشترک سران قوا و سایر بخش‌ها مطرح خواهد شد و همه تلاش‌ها بر حمایت کامل از کارآفرینان و حوزه صنعتی در رفع مشکلات اقتصادی است.
آیت‌الله رئیسی، در مورد پرونده‌های خصوصی‌سازی افزود: این پرونده‌ها باید از سوی سازمان بازرسی، استانداری و بخش‌های دیگر به‌صورت جدی پیگیری شود و اگر تخلف احتمالی رخ داده به‌طور قاطع برخورد شود.
رئیسی افزود: هیچ‌گونه نا امنی از سوی این دستگاه پذیرفتنی نیست و مردم باید در سایه اقدامات قوه قضائیه و نیروهای نظامی احساس امنیت و آرامش داشته باشند.
وی اضافه کرد: برخورد با متخلفان باید از سوی دستگاه قضا یک وظیفه اصلی باشد و نباید به نا‌امن‌کنندگان فرصت داد تا جامعه را به حاشیه بکشانند.
رئیس قوه قضائیه همچنین در دیدار با خانواده شهدا، گفت: مقابله قاطع با فساد اولویت کلان کشور است و قوای سه گانه مقتدرانه در این خصوص گام برمی دارند.
رئیسی افزود: رویکرد کلان دولت در مأموریت مبارزه با فساد شناسایی و اصلاح ساختارهای فسادزا، راهبرد مجلس شورای اسلامی اصلاح و وضع قوانین کارآمد برای مسدود کردن روزنه‌های نفوذ افراد سودجو است و در این خصوص دستگاه قضایی نیز برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی را در صدر ماموریت‌ها قرار داده است.
وی توضیح داد: مسئولان کشور می‌کوشند با کمک مردم، گام‌های اساسی را در شناسایی و حذف فساد در بخش‌های مختلف بردارند و در این راه مصمم و قاطع هستند.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: مبارزه با فساد اقتصادی اما امروز از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی است چرا که اقشار مردم و خانواده شهدا خواستار قطع دست سودجویان از نظام اقتصادی کشور هستند.
رئیسی ادامه داد: مردم، فعالان عرصه تولید و مسئولان امروز باید ید واحد باشند تا از مشکلات اقتصادی گره گشایی کنند و چرخ‌های تولید را با اقتدار بیشتری به حرکت درآورند و زمینه کار و تلاش برای استقلال اقتصادی در همه جای کشور به‌ویژه استان مرکزی فراهم است.
رئیسی با تبریک دهه کرامت بیان کرد: این ایام فرصت ارزشمندی برای معرفت افزایی است و باید تلاش شود تا بصیرت و امام شناسی بیش از پیش توسط رسانه، گروه‌های فرهیخته، علما و روحانیان صورت گیرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: وجود برخی آسیب‌های اجتماعی و مسایل اقتصادی زیبنده نظام اسلامی نیست در این راستا همه باید درصدد جبران و حذف مشکلات برآیند.