kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
نگاهی به ناکامی‌های دشمنان در برابر ایستادگی جمهوری اسلامی- بخش پایانی

پیوند ولایت و مردم در سنگر مقاومت




گروه گزارش
مدعیان حقوق بشر با رها کردن عنان مرکب خشم، بر بندگان خدا خشونت می‌ورزند و با متشنج کردن فضای آرام منطقه، در پی رسیدن به اهداف شوم خود هستند و با ایجاد نزاع و کشمکش در میان ملت‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی و کینه‌توزی و به اصطلاح خودشان «ایران هراسی» هستند. غافل از این که، قدرت الهی این مردم و انقلاب شکوهمندشان و رهبر معظم انقلاب اسلامی که برگستاخی دشمنان صبورانه و مقتدرانه صبر کردند، بسیار بالاتر و برتر از هر قدرتی است و بارها در مقابل این گردن‌کشان ایستاده‌اند و همچنان خواهیم ایستاد و از حق قانونی خود دفاع خواهیم کرد. حقی که به خواست خداوند هیچ‌گزندی به آن نرسیده و نخواهد رسید.
در دیدار با مسئولان نظام مورخ 1398/2/24 رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات‌شان می‌فرمایند: «دولت فعلی آمریکا علاوه بر دشمنی صریح‌تر با نظام اسلامی، بیش از هر دولت دیگر این کشور، در خدمت مصالح رژیم صهیونیستی است و به عبارتی بسیاری از سیاستهای آمریکا در دست صهیونیست‌ها است.» و همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ادعا و جنجال مقامات فعلی آمریکا از جمله رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اینکه سیاست‌های ما موجب تغییر در ایران شده است، گفتند: «بله، تغییر در ایران ایجاد شده اما این تغییر به این صورت بوده است که نفرت مردم از آمریکا، ده برابر شده است.» و نیز فرمودند: «دست نیافتنی‌تر شدن منافع جمهوری اسلامی، افزایش همت جوانان و افزایش آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی، از دیگر تغییرات در ایران است و سخنان مقامات آمریکایی نشانگر میزان دوری آنها از واقعیات و محاسبات اشتباه و غلط آن‌ها است.»
رویکرد  استکبارستیزی
 جمهوری اسلامی
با روشن شدن رویکرد استکبارستیزی و مبارزه با صهیونیسم جمهوری اسلامی، استعمارگران آرامش خود را از دست داده و با ایجاد نا امنی در داخل و خارج از کشور و منطقه پرداختند که این توطئه‌ها با قدرت الهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب خنثی شد و مردم میهن اسلامی از این مبارزات سربلند بیرون آمده و استقلال خود را حفظ و از انقلاب اسلامی حفاظت کردند.
«حاج آقا موسی اسماعیلی» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر بلد در جنوب استان صلاح‌الدین عراق، که از محاصره حرم مطهر آقا سید محمد، عموی گرانقدر امام زمان (عج) در شهر بلد توسط تکفیری‌های داعش خاطرات فراوانی دارند، درباره اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «بعد از پیروزی انقلاب، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی‌های زیادی اتفاق افتاد. حوادثی که هر یک قادر بود کشوری را از پای در بیاورد، اما با تکیه بر خداوند به پیروزی رسیدیم. به طوری که امام راحل در بیانات خود فرمودند: «این خداوندهست که همه این پیروزی‌ها را نصیب ما کرده است.»
وی ادامه می‌دهد: «زمان فتح خرمشهر نفرمودند؛ پیروزی ملت ایران، بلکه فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد. با این جمله، امام راحل به دنیا اعلام می‌کنند که خدا با ماست. کسی که خدا با او باشد شکست نخواهد خورد. با وجود توطئه‌های زیادی که برای جهان اسلام اتفاق افتاد، با وحدت کلمه و پیروی مطلق از رهبری این نظام، این توطئه‌ها یکی پس از دیگری منجر به شکست و نابودی شده و می‌شود.»
حاج آقا موسی اسماعیلی همچنین می‌افزاید: «وحدت کلمه در قامت امت و امام جمهوری اسلامی آنچنان زیباست که تمامی افکار عمومی آزاد مردان جهان را به خود جلب کرده است. امروزه تمام دنیا و آنانی که اهل حقیقت و بصیرت‌اند این وحدت کلمه و پیوند امت با امام و رهبری را به عنوان راز و رمز دوام و بقای جمهوری اسلامی می‌دانند و اذعان می‌کنند که هیچ توطئه‌ای قادر نیست با وجوداین وحدت کلمه پیوند عمیق و ناگسستنی امت و امام این انقلاب را بشکند.»
وی تأکید می‌کند: «تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب‌هایی که در بعضی کشورهای اسلامی به وقوع پیوست و پایدار نبود و منجر به زاویه‌گرفتن و شکست شد در رهبری بوده است. رهبری با بصیرت، آگاه، مقتدر و برای رضای خدا، این تفاوتی است که بین رهبری جمهوری اسلامی ایران و دنیا وجود دارد.»
حفظ «امنیت ملی»
یک وظیفه مهم برای دولت‌های مستقل
جمهوری اسلامی، موقعیت ممتازی در منطقه خلیج‌فارس دارد و برای حفظ این موقعیت و امنیت ملی خود با چالش‌های زیادی از سوی استکبارگران جهان علی‌الخصوص آمریکا و اسرائیل مواجه بوده است.
حاج آقا اسماعیلی که سال‌هاست توفیق حضور در سامرا منزل و محل تولد و غبیت امام زمان (عج) را دارد در این باره به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «قدرت‌های شیطانی به سرکردگی آمریکا و سرمایه‌های ملت‌های اسلامی در منطقه به ویژه در دستان پلید شیوخ خلیج فارس همه این امکانات را بسیج کردند که در مقابل انقلاب اسلامی بایستند. فتنه‌هایی را که در سال‌های اخیر تحت عنوان داعش و تکفیری‌ها که منشأ آن با علی‌الظاهر پیروزی انقلاب در مصر به رهبری دانشگاه الازهر و علمای الازهر و یا آقای مرسی فریب خورده صورت گرفت و این اتفاقاتی که شکل گرفت و همه در نهایت منجر به شکست شد همه این اتفاقات به قصد این بود که جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما دیدیم که رهبری با تدبیر و تصمیم‌گیری به موقع و حضور به هنگام ملت سبب شد که همه این توطئه‌ها خنثی شود و نتیجه معکوسی دهد و همه به نفع جمهوری اسلامی تمام شود.»
وی می‌افزاید: «ایستادگی مردم سوریه و به پاخواستن مردم عراق سبب نابودی فتنه تکفیری‌ها و داعشی‌ها به سرکردگی آمریکا و عربستان شد و در همین عرصه اقتدار انقلاب اسلامی به دنیا معرفی شد و همه دنیا شاهد است که هر حرکتی علیه نظام جمهوری اسلامی در هر نقطه‌ای از جهان حتی در یمن صورت بگیرد می‌بینیم که حضور معنوی جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان جهان کاملاً واضح است و ایران اسلامی ابایی ندارد از این که حامی مظلوم و دشمن ستمگر باشد. ما در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، غزه، یمن، افغانستان و سایر کشورهایی که شیعیان در آن حضور دارند، و ملت‌ها با هر تفکری در مظلومیت بسر می‌برند، با اقتدار کامل و با افتخار اعلام می‌کند که کنار ملت‌های مظلوم جهان است.»
وی در ادامه می‌گوید: «پیروزی ما، نفوذ و حضور بر دل ملت‌های جویای حقیقت در دنیاست. ما در جان جامعه جهانی حضور داریم. آزاد مردان و آزاداندیشان و جوانان جویای حقیقت امروز، رهبر عزیز و جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند.»
آمریکا طبل توخالی
آمریکا به منظور تحکیم قدرت خود در جهان علی‌الخصوص در میان دولت‌ها و ملت‌هایی که از ارزش‌ها و هنجار‌های او پیروی نمی‌کردند از طریق اقداماتی نظیر،‌ تحمیل جنگ نیابتی یا وضع تحریم‌های یک‌جانبه و بین‌المللی با ادعاهایی دروغین نظیر نقض حقوق بشر، نبرد با تروریسم و ریشه‌های آن یعنی مبارزه با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و... به مقابله با جبهه مقاومت در منطقه پرداخت.
حاج موسی اسماعیلی که محل خدمتش سال‌ها کانون اصلی درگیری نیروهای مدافع حرم با تکفیری‌های داعشی در عراق بود به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «امروز چشم‌ همه دنیا به جمهوری اسلامی و رهبری مقتدرانه آن است و آمریکا با همه گردن‌فرازی‌هایش،‌ ماهیت واقعی‌اش در دنیا مشخص شده است. امروز همه دنیا اذعان می‌کنند، آمریکا طبل‌ توخالی است و با تبلیغات توانسته بر دنیا اعمال زور کند و جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری به دنیا و ملت‌ها اعلام کرد؛ که آمریکا هیچ قدرتی ندارد و با نمایش ناوها و ناوشکن‌ها می‌خواهد بر دنیا استیلا پیدا کند، اگر شماها بایستید و نترسید،‌ خداوند به شما پیروزی می‌دهد. تمام این اتفاقات برای دنیا الگو و برای جمهوری اسلامی فرصت است. ما به امر رهبری در مقابل آمریکا ایستادیم و از حرکت ناوگان‌ها و ناوها و امثالهم به منطقه نهراسیدیم. خداوند هم نصرتش را با ما داد و این باور الهی را در تمام حرکات، سکنات و بیانات مقام معظم رهبری می‌بینیم.»
وی در ادامه تصریح می‌کند: «تمام دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی به پشتوانه ولایت ‌فقیه با مشت آهنین خود در مقابل سلاح‌های پولادین استکبار و کشورهایی مثل آمریکا که تا بن دندان مسلح هستند، ایستادگی می‌کند و رهبر عزیز انقلاب با اعتماد به نفس و سعه صدر در مقابل همه چنگ و دندان نشان‌دادن‌های آمریکا و کشورهای فریب‌خورده منطقه توانست ایستادگی کند و همه توطئه‌ها را خنثی کند. هرگز نباید به آمریکا اعتماد کرد. تمامی این وعده‌ها، فرستاده‌ها و تمامی آن‌هایی که آمریکا را واسطه قرار می‌دهند همه این‌ها فریب است. آمریکا جز با فریب نمی‌تواند به پیروزی برسد. ماهیت و نیت واقعی آمریکا برای جمهوری اسلامی و رهبر عزیز مشخص است. این ما هستیم که برای آمریکا شرط تعیین می‌کنیم. الان دوره اقتدار نظام اسلامی است. این را مقام معظم رهبری بارها و بارها اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که اگر خواهان ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستید اول خودتان را اصلاح کنید و به وعده‌هایتان و تعهداتتان عمل کنید. مگر می‌شود؟! شما پیمان‌شکن هستید و یک پیمان را به سرانجام نرساندید بعد انتظار دارید که چشمانمان را به سوی همه آن‌ افتضاحات و توطئه‌ها و شیطنت‌های شما ببندیم و پای میز مذاکره بنشینیم؟!
این کاملا آشکار است که ترفند و نیرنگ است و نمی‌توانند ره به جایی ببرند و مقام معظم رهبری هم خیلی آگاهانه و با بصیرت پاسخشان را دادند.
رسوایی شیطان بزرگ
هر روزی که بر عمر این تحریم‌ها و حوادث و این اتفاقات می‌گذرد ماهیت آمریکا بیشتر برای ملت‌ها مشخص می‌شود. کارشناسان سیاسی معتقدند آمریکا خودش نیز احساس خطر می‌کند. با این شاخ و شانه‌ای که برای جمهوری اسلامی کشیده و نتوانسته کاری از پیش ببرد،‌ در حال حاضر قدرت آمریکا برای خود عربستان و کشورهای دیگر زیر سوال رفته و این که اگر قدرتی بود می‌توانست جمهوری اسلامی را از پای درآورد این همه هزینه، سلاح، ناو، امکانات جنگی و چنگ و دندان نشان دادن‌ها راه به جایی نبردند و اتفاقا روز به روز بر قدرت نظامی و معنوی جمهوری اسلامی و بر عزتش افزوده شد. هر قدر آمریکا علیه جمهوری اسلامی موضع‌گیری و تهدید کند،‌ ایران اسلامی قوی‌تر می‌شود و بیشتر به دنیا معرفی می‌گردد. امروز،‌ آمریکا و هیئت حاکم بر آمریکا به این نتیجه رسیده که مبارزه با جمهوری اسلامی، سبب معرفی قدرت کشورمان در دنیا و تحقیر آمریکا و افول قدرت آن شده است.
به گفته حاج آقا اسماعیلی، در سفر اخیری که نخست‌وزیر ژاپن از طرف رئیس جمهور آمریکا وارد کشورمان شد،‌ نیرنگی بود که برای رهبر انقلاب آشکار شد و دست رد بر سینه آنها زدند و مقام معظم رهبری، آمریکا را لایق مذاکره ندانستند و پیام ترامپ را شایسته پاسخ دادن ندانستند. تمام قدرت آمریکا در گروه همین نیرنگ‌ها و ترفندهای شیطانی است. اگر نتوانند از طریق تحریم‌ اقتصادی و نظامی به پیروزی برسند، از راه خدعه و نیرنگ وارد می‌شوند و همه کشورهای فریب‌خورده و مستعمره، آمریکا از راه نیرنگ به تصرف او درآمده‌اند. رهبر انقلاب بر ماهیت آمریکا کاملا واقف هستند و می‌فرمایند: «ملت ایران فریب این وعده‌ها را نمی‌خورند!»
یک کارشناس سیاسی می‌گوید: «در دیدار اخیر نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری،‌ علاوه بر پاسخ کوبنده و مقتدرانه رهبر در برابر سخنان ترامپ به نخست وزیر ژاپن می‌گویند که ما یک گله‌هایی هم از شما داریم، شما هم مرعوب شده‌اید، بدعهدی کردید و در زیر خیمه آمریکا به عهد و پیمان خود عمل نمی‌کنید و با اشاره آنها روابطتان را با جمهوری اسلامی قطع می‌کنید و این پیام برای نخست‌وزیر ژاپنی بسیار حائز اهمیت بود، علی‌رغم انتظارات آنها از تاثیر حضور او در مقابل رهبر معظم جمهوری اسلامی که با هیچ‌کس شوخی ندارند و فرمودند: «حالا بعدا ما با شما یک کاری داریم» یعنی حواست را جمع کن.
امید بستن به خارجی‌ها عقلانی نیست
آمریکا و متحدانش طی یک فرآیند شش ساله با هدف نفوذ در افکار مردم و فریب آنها اقدامات مزدورانه‌ای را انجام دادند که به خواست خدا و تدابیر مقام معظم رهبری و آگاهی مردم از نیات شوم آمریکا و سابقه ننگین او،‌ این نیات و اهداف به نتیجه نرسید.
«مجتبی زارعی» رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در بخشی از سخنان خود در جمع دانشگاهیان می‌گوید: «با افشای چهره کودتاگر و فریب‌کارانه آمریکا- اروپا علیه افکار عمومی ایرانیان و خنثی‌شدن خطوط نفوذ در لایه‌های تصمیم‌‌سازی در کشور،‌ اینک زمان مجاهدت جنبش استادی و دانشجویی و نخبگانی کشور است که با طراحی‌های خود، عملیات‌های ضد کودتا را در سراسر کشور آغاز کنند.»
وی ادامه می‌دهد: «حرف‌های توهین‌آمیز مقامات اروپایی که اگر میوه برجام به ایرانیان نرسید، از سایه‌اش استفاده کنند و یا طراحی‌های موهنی نظیر اینستکس که تداعیگر نفت در برابر غذاست،‌ بر دامنه افسردگی‌های ملی پسابرجامی خواهد افزود و تعلل اروپا درباره نوعی تقسیم کار با آمریکا‌یی‌‌ها بر فروپاشی سرمایه اجتماعی نظام است.»
این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: «از این رو امید بستن به خارجی‌ها و معطل کردن ظرفیت‌های کشور به اراده خارجی‌ها، امری عقلانی نیست؛ افسردگی‌ها، سرخوردگی‌های پسابرجامی داروی مشترک و مخدر ضد ایرانی، آمریکا- اروپا در رگ‌های غیرت ملی است.»
زارعی تصریح کرد: « سال 98 سال قیام عمومی دانشگاهیان علیه غربزدگی برجام است. جنبش استادی باید طبیب دوار بطبه باشد؛ به عنوان پزشک حاذق عمل کند؛ شهر به شهر و روستا به روستا حرکت کند؛ ظرفیت‌های بومی را شناسایی کند و مردم را به صحنه آورد. هر دانشگاه یک مزیت،‌ هر کانون یک تخصص، هر شهر و روستا و دستگاه اداری باید با کمک عالمان و اهالی تجربه و فنی و مهارت به میدان آیند و با نیروی کار و سرمایه ایرانی مخدر مذاکره را از تن و بدن کارگزار و جامعه ایرانی پاک کنند.»