kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
مرحله نهایی لیگ ملت‌های 2019

ایران و لهستان؛ آغاز مسیر رسیدن به موفقیت فدراسیون جهانی والیبال: ایران، تشنه قهرمانی است

تیم ملی والیبال در نخستین بازی خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال بامداد روز جمعه به مصاف لهستان می‌رود. پیروزی در این بازی تا حدود زیادی راه صعود ملی‌پوشان والیبال به مرحله نیمه‌نهایی را هموار می‌کند.

سرویس ورزشی-

بعد از حدود ۱۰ روز توقف، بار دیگر شور و هیجان والیبال دنیا را در برمی گیرد. این بار مرحله نهایی در شیکاگو با حضور ۶ تیم برتر مرحله گروهی استارت می‌خورد و هر تیم برای خودش شانس بالایی قائل است تا روی سکو برود.
در میان ۶ تیمی که به مرحله نهایی رسیده‌اند، قطعا ایران کم افتخارترین تیم از نظر سابقه به حساب می‌آید، اما فرم مطلوب شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ علاقه‌مندان به والیبال در ایران را امیدوار کرده تا معروف و یارانش در هفتمین حضور خود در این رقابت‌ها بتوانند طلسم نرفتن روی سکو را بشکنند.
از بامداد امروز (پنجشنبه) مرحله نهایی استارت می‌خورد، اما ایران در شب اول استراحت خواهد داشت و ۲ تیم همگروهی‌اش یعنی لهستان و برزیل با هم دیدار کردند. برزیلی‌ها که مثل مرحله گروهی با تمام توان در شیکاگو حاضر شدند و ستارگانی همچون لوکارلی، لوکاس و... را در ترکیب خود دارند.
از سوی دیگر اما لهستان که اولین حریف ایران در شیکاگو به شمار می‌رود، اکثر ستاره‌های بزرگ خود مثل میخال کوبیاک، فابیان دژیزگا، گژگوش لوماچ، آرتور شالپوک، پاول زاتورسکی، داوید کونارسکی، یاکوب کوچانوفسکی، الکساندر شیوکا و بارتوژ کورک را در اختیار ندارد. از میان این نفرات فقط کورک به دلیل مصدومیت حضور در این رقابت‌ها را از دست داده و بقیه بازیکنان با نظر ویتالی هینن در لهستان تمرینات خود را دنبال می‌کنند تا برای مسابقات انتخابی المپیک آماده شوند.
ایران در گروه دوم این بازی‌ها با تیم‌های برزیل و لهستان همگروه است. اولین بازی بلندقامتان ایرانی در شیکاگو ساعت ۲:۳۰ بامداد جمعه مقابل همین لهستان خواهد بود؛ تیمی که به هیچ وجه نمی‌توان آن را دست کم گرفت. البته لهستانی‌ها اگر برابر برزیل شکست خورده باشند، بازی دوم آنها برابر ایران به دیدار مرگ و زندگی برایشان تبدیل می‌شود.
ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله گروهی با این دو تیم روبرو شده‌اند که حاصل آن یک برد و یک باخت بود. در هفته دوم مسابقات مرحله گروهی که در شهر توکیو برگزار شد، تیم ملی والیبال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب برزیل شد. در هفته سوم نیز تیم ملی ایران در ارومیه به مصاف لهستان رفت و توانست این تیم را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد.
اولین بازی مرحله نهایی حساسیت‌های خاص خود را برای ملی‌پوشان والیبال دارد اما اگر آنها بتوانند برابر لهستان به پیروزی برسند تا حدود زیادی راه صعودشان به مرحله نیمه نهایی را طی کرده‌اند.
برنامه مسابقات مرحله نهایی به شرح زیر است:
پنجشنبه 20 تیر
* برزیل .............................................. لهستان (ساعت 2 بامداد)
* آمریکا .............................................. فرانسه (ساعت 5 بامداد)
جمعه 21 تیر
* ایران ..................................... لهستان (ساعت 02:30 بامداد)
* روسیه .................................... فرانسه (ساعت 05:30 بامداد)
شنبه 22 تیر
* ایران .......................................... برزیل(ساعت 02:30 بامداد)
* آمریکا ..................................... روسیه (ساعت 05:30 بامداد)
کولاکوویچ: باید به بازی اول فکر کنیم نه فینال
پیش از برگزاری بازی ایران و لهستان، کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال گفت: به آمریکا آمدیم تا با هر حریفی مبارزه کنیم ولی در وهله نخست باید به فکر بازی اول باشیم، نه اینکه به قهرمانی فکر کنیم. باید مرحله به مرحله پیش برویم و به آینده‌های دورتر فکر نکنیم.
وی ادامه داد: شروع خوب ایران در مرحله گروهی به خاطر تمرین‌های منسجم و نداشتن بازیکن مصدوم بود. بازیکنان ما بعد از اتمام لیگ‌های باشگاهی خود به خوبی استراحت کردند و با سلامتی کامل به اردو اضافه شدند که کمک بزرگی برای ما بود.
سرمربی تیم ملی ایران گفت: تمرینات خود را یک ماه پیش از شروع لیگ ملت‌ها و بدون هیچ مشکل و مصدومی آغاز کردیم. ایران توانست در این شرایط به سر و شکل مناسبی برسد. بازیکنان من در شروع لیگ ملت‌ها، عالی عمل کردند. بعد از آن، مسافرت‌های زیاد و بازی‌های فراوان آغاز شد که زمانی برای تمرین خوب برای ما باقی نگذاشت.
گزارش سایت فدراسیون جهانی والیبال
دیروز هم فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به بررسی وضعیت ایران و پرداخت و نوشت: تیم ملی برزیل به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در گروه B باید به مصاف تیم جوان لهستان و تیم ملی ایرانی برود که تشنه کسب نخستین عنوان قهرمانی است.
تیم ملی ایران، لیگ ملت‌های 2019 را با رکورد 10 پیروزی و تنها یک شکست مقابل برزیل آغاز کرد و به عنوان نخستین تیم جواز حضور در مرحله فینال را با 11 پیروزی و 2 شکست به دست آورد. آنها با 12 پیروزی، 3 شکست و تثبیت جایگاه دومی خود به مرحله نهایی رسیدند. تیم ایران نسبت به سال گذشته، 5 پیروزی بیشتر کسب کرد.
در تمام این سالها تیم ملی والیبال ایران حتی یکبار نیز موفق نشده روی سکوی اول تا سوم والیبال جهان قرار گیرد. بهترین عنوان ما در تمام این سالها کسب عنوان چهارمی است. ولی آمادگی تیم ملی و شرایطی که این دوره بر لیگ ملت‌های 2019 حاکم است موجب شده که بسیاری امیدوار باشند که امسال تیم ملی والیبال روی سکوی قهرمانی قرار گیرد.