kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

اخبار کوتاه از فوتبال



  کاروان پرسپولیس راهی ترکیه شد
کاروان تیم فوتبال پرسپولیس برای برپایی اردوی آماده‌سازی ۱۰ روزه عصر دیروز فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.قرار است اردوی تیم پرسپولیس در کمپ کارتپه که در حوالی ۱۰۰ کیلومتری شهر استانبول است برگزار شود. شاگردان گابریل کالدرون در این اردو قرار است دو بازی دوستانه با تیم‌های خارجی انجام دهند که البته هنوز نام رقبای پرسپولیس در این اردوی آماده‌سازی مشخص نشده است.
همچنین پس از دعوت 4 بازیکن پرسپولیس به تیم ملی فوتبال کشورمان قرار شد که این بازیکنان به جای سفر به ترکیه و حضور در اردو، در تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان حاضر شوند.قرار است این 4 بازیکن پس از اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان، راهی کشور ترکیه شوند تا به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اردوی پرسپولیس در کارتپه اضافه گردند.محمد نادری، محمد انصاری، مهدی شیری و محمدامین اسدی 4 بازیکن پرسپولیس هستند که طبق برنامه‌ریزی روز سه‌شنبه هفته آینده برای اضافه شدن به اردوی پرسپولیس تهران را به مقصد استانبول ترک خواهند کرد.
ویلموتس: باید روی فوتبال هجومی تمرکز کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست هم اندیشی مربیان تیم‌های ملی بر ضرورت توجه به بازیکنان جوان هم‌چنین اجرای سبک فوتبال تهاجمی در تیم‌های ملی ایران تاکید کرد. مارک ویلموتس ضمن قدردانی از حاضران در این جلسه اظهار کرد: کار ما این است که به صورت روش‌مند جلو برویم. مطمئناً پایه این کار باشگاه‌ها هستند چراکه آنها بازیکنان را انتخاب و تربیت می‌کنند. در مرحله بعدی ما بهترین‌ها را از بین آنها انتخاب می‌کنیم. پس از آن نگرش و فلسفه مربی و فدراسیون مطرح می‌شود. من یک مربی هستم که جوانان را بسیار دوست دارم و علاقمند هستم آنها را به کار بگیرم. برای همین در بلژیک با جوان‌ترین هسته ممکن در جام جهانی برزیل حاضر شدیم. این ریسکی بود که من انجام دادم اما بعداً در پیش برد کار به ما کمک کرد. مهم است که تیم‌های جوان در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مرحله بعد فلسفه بازی است. گروه ۱۴ و ۱۶ سال در یک دسته تعریف می‌شوند و گروه ۱۹ و ۲۰ سال به تیم من نزدیک‌تر هستند. درباره فلسفه بازی برخی مربیان در جهان معتقدند باید بازی کرد تا گل نخورد و برخی معتقدند باید بازی کرد تا گل زد. برای من دفاع کردن صرف کافی نیست و می‌خواهم بازیکنانم حمله کنند و موقعیت ایجاد کنند. وقتی استراتژی را در نظر می‌گیریم باید همه روی آن متمرکز شوند یعنی وقتی قرار است تهاجمی بازی کنیم همه باید از نظر ذهنی روی این مسئله و استراتژی فوتبال هجومی تمرکز داشته باشند هم از نظر شخصیتی و حتی تفکر خود فدراسیون.وی هم‌چنین اضافه کرد: فلسفه بازی من این است که همین بازی تهاجمی که در پیش گرفتیم ادامه پیدا کند چون مهاجمی که نتواند نقش خودش را ایفا کند از نظرم در بازی‌ها خواهد مرد. وظیفه اصلی سرمربیان تشخیص هسته اصلی بازی و تشخیص نقاط ضعف و قوت بازی است و بنا بر موقعیت‌های مختلف تغییراتی را نیز خواهیم داد، چون هدف نهایی رسیدن به پیروزی است. قبل از اینکه به ایران بیایم مشغول مطالعه تیم ایران و بازیکنانش بودم که مشخص شد در این زمینه بسیار غنی هستند و توانایی اجرای تفکراتم را دارند.
پرونده استقلال و شفر در فیفا!
سرمربی پیشین استقلال، پرونده‌اش با این باشگاه را به فیفا ارسال کرد تا آنها برای وصول مطالبات این مربی آلمانی اقدام کنند. وینفرد شفر، سرمربی پیشین استقلال در تاریخ ۱۷ خرداد در پستی اینستاگرامی اعلام کرد که به خاطر بی‌توجهی مدیران استقلال تصمیم گرفته که به مراجع قضایی فیفا برای وصول مطالباتش از آبی‌های پایتخت شکایت کند. همچنین او در همان تاریخ قراردادش را به صورت یک طرفه با استقلال فسخ کرد. پس از این قضایا و خروج شفر از ایران، این سرمربی آلمانی تیم جدیدش را هم انتخاب کرد و به بنی‌یاس امارات پیوست اما خبری از شکایت رسمی شفر به فیفا نشد. با این حال او در نهایت تهدید خودش را عملی کرد و پرونده‌اش را برای رسیدگی به فیفا فرستاد تا رسماً از استقلالی‌ها شکایت کرده باشد.