kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      برق جان سارق را گرفت
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: سارق کابل‌های برق شهری هنگام سرقت، بر اثر برق گرفتگی از بالای تیر چراغ برق بر زمین سقوط کردو براثر شدت سوختگی در دم جان باخت.سرهنگ حسن نیکبخت، افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد متوفی قصد سرقت کابل‌های تیر چراغ برق را داشته که پس از بالا رفتن از آن با برق فشار قوی برخورد کرده و دچار برق گرفتگی شد و به علت شدت صدمه وارده به زمین سقوط کرده و در دم فوت کرد.وی عنوان کرد: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.
زمین‌خواری میلیاردی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف یک فقره زمین‌خواری در شهر برازجان شهرستان دشتستان خبر داد.
سرتیپ خلیل واعظی افزود: پس از تحقیقات و استعلام از مراجع قانونی و بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان متخصص، مشخص شد پنج نفر سودجو اقدام به تصرف ۲۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی در قالب قطعات ۲۰۰ متری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در شهر برازجان کردند.وی اضافه کرد: نیروهای پلیس با هماهنگی قضایی پنج متهم به زمین‌خواری را در این ارتباط شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.
مین‌زدایی
ارومیه- ایرنا: عملیات مین‌زدایی در منطقه «باغ قاضی» شهر بوکان که از پنجشنبه هفته گذشته کلید خورده، همچنان ادامه دارد و تاکنون ۹ مین عمل نکرده در این منطقه دارای سکونت خنثی شده است. مسئول دفتر سیاسی فرمانداری بوکان اظهار داشت: از این تعداد پنج قبضه مین به صورت کنترل شده منفجر و چهار قبضه دیگر نیز با ریسک بسیار بالا خنثی شد تا صدای انفجار باعث هراس مردم نشود.«حسن خضری» اضافه کرد: چندی قبل ساکنان منطقه مشهور به باغ قاضی واقع در ضلع شمالی مجسمه مادر این شهر، وجود مین‌های عمل نکرده را گزارش کردند و خنثی‌سازی این مین‌ها در دستور کار قرار گرفت.وی علت صداهای انفجار شنیده شده در این شهر را نیز همین امر عنوان کرد و افزود: عملیات مین‌زدایی در این منطقه تا اطمینان کامل از پاکسازی این منطقه ادامه خواهد داشت.
کشف هروئین
ارومیه- ایسنا: فرمانده سپاه سلماس از کشف محموله هروئین در ارتفاعات مرزی این شهرستان خبر داد. سرهنگ علیرضا مدنی، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتمال انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از ارتفاعات مرزی منطقه کوزه رش این شهرستان، موضوع به سرعت سرلوحه کار نیروهای سپاه سلماس قرار گرفت که  با انجام سلسله اقدامات پیچیده شناسایی و اطلاعاتی توسط یگانهای اطلاعات و عملیات ، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان در یک اقدام غافلگیرانه اقدام به کشف بیش از 62 کیلوگرم شامل 124 بسته مواد مخدر از نوع هروئین از سوداگران مرگ کردند.
وی اظهار کرد: در این راستا دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیرشدند.
مرگ مادر و فرزند در رودخانه
کرج- خبرگزاری صدا و سیما: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر البرز از فوت مادر و فرزندی بر اثر غرق شدن در رودخانه کرج خبر داد.
وطنی، گفت: با سقوط یک پسر بچه هفت ساله به رودخانه مادر 32ساله کودک برای نجات وی اقدام به ورود به رودخانه کرده که متاسفانه هر دو آنها جان خود را از دست دادند. وی افزود: در همان مراحل اول کودک را آب برد اما مادر با تلاش نیروهای هلال احمر از آب خارج شده و به احیای اولیه جواب داداما در ادامه در حین انتقال به اورژانس به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.
قاچاق بنزین
البرز - ایسنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از کشف بنزین قاچاق در یک شرکت پالایش در‌اشتهارد خبر داد.علی اکبر مختاری گفت: ماموران این اداره در بازرسی از شرکت مذبور مقدار 61 هزار و 696 لیتر بنزین قاچاق کشف کردند.وی اضافه کرد: پس از احراز تخلف سوخت مکشوفه ضبط و متهم به پرداخت مبلغ پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
سرقت لوله و کابل برق
اهواز- ایرنا: جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۱۰ هزار کیلوگرم لوله و ۳۰۰ کیلوگرم کابل و سیم برق سرقتی در شهرستان امیدیه کشف و ضبط شد. سرهنگ سید محمد صالحی، افزود: مأموران کلانتری مرکزی امیدیه با انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی، یک انبار محل دپوی کالاهای سرقتی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از محل مذکور تعداد ۶۹ عدد انواع لوله فلزی انتقال نفت به وزن ۱۰ هزار کیلوگرم لوله و ۳۰۰ کیلوگرم کابل و سیم برق سرقتی کشف کردند.وی ادامه داد: انبار مذکور تا اطلاع ثانوی تعطیل و در این خصوص یک متهم دستگیر، و یک خودرو توقیف شد.
مواد مخدر به مقصد نرسید
سمنان- تسنیم: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: یک محموله مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس سمنان و کرمان کشف و ضبط شد.
سرهنگ عبدالله حسنی افزود: در این عملیات پلیس یک محموله مواد مخدر حاوی 400 کیلو و 235 گرم ماده مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.
وی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد این مواد افیونی از سوی شبکه‌ای سازمان ‌یافته از قاچاقچیان و سوداگران مرگ از یکی از روستاهای استان کرمان به شهرستان کرمان حمل‌‌ونقل ‌شده است.وی بیان داشت: مأموران نیروی انتظامی در این عملیات چهار نفر از قاچاقچیان را دستگیر و دو دستگاه خودروی پراید و پیکان را نیز توقیف کردند.
تصادف مرگبار
بندر عباس- فارس :مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: برخورد یک دستگاه وانت پیکان با پراید در جاده بندرعباس به بندرخمیر یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت. علی اعمی برنطین، افزود: دو مصدوم این حادثه توسط اورژانس و نیروهای نجات‌گر هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال داده شد.
بازداشت عامل انتشار تصاویر بانوان
سنندج- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی مهاباد از دستگیری عامل انتشار تصاویر شخصی بانوان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ظهریان، افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری عملیات سایبری، منبع انتشار این تصاویر را شناسایی کردند و فرد مورد نظر را در مخفیگاهش به دام انداختند.وی گفت: این فرد متخلف تصاویر تعدادی از بانوان را از پروفایل آنها برداشته و سپس با استفاده از آن‌ها اقدام به سوءاستفاده، تهدید و کلاهبرداری می‌کرد.
دستگیری ضارب
ایلام - مهر: معاون اجتماعی انتظامی ایلام از دستگیری ضارب شهروند ایلامی در کمتر از دو ساعت خبر داد.سرهنگ فرزاد یاسمی، گفت: با حضور مأموران مشخص شد یک نفر با اسلحه شکاری راننده یک دستگاه خودرو پراید را که در یکی از خیابان‌های شهر ایلام پارک شده بود و راننده در آن حضور داشت مورد اصابت گلوله قرار داده است.وی افزود: بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با ‌اشراف اطلاعاتی، ضارب را در کمتر از دو ساعت دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.
حادثه رانندگی مرگبار
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بافت از جان باختن دو نفر و مجروح شدن یک نفر بر اثر تصادف خودروی وانت پیکان با تویوتا درجاده بافت- ارزوئیه خبر داد. سرگرد موسی رستمی بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان حاضر در صحنه در این حادثه بر اثر برخورد شدید یک دستگاه وانت پیکان با یک وانت تویوتا، راننده و سرنشین خودروی وانت پیکان فوت و راننده وانت تویوتا نیز مجروح و به بیمارستان بافت منتقل شد.
وی اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است.