kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
در هجدهمین جلسه دادگاه

پای رئیس دفتر یکی از رؤسای اسبق مجلس به پرونده بانک سرمایه باز شد

هجدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دیگر متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی روز گذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش میزان، درآغاز این دادگاه، نماینده سازمان بازرسی کل کشور در جایگاه حاضر شد و در پاسخ به سخنان متهم ضیایی (معاون وقت بانک سرمایه) در جلسه قبل گفت: متهم ضیایی دیروز در دفاعیات خود گفت ما مجمع تشکیل دادیم و زیان بانک سرمایه را نشان دادیم در حالی که باید بگویم شما در واقع نتوانستید زیان بانک سرمایه را بپوشانید.
وی اظهار داشت: متهم ضیایی می‌دانست دنبال چه کسانی باشد. او به خوبی مدیریت می‌کرد و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کرد که باعث جلب اعتماد ما می‌شد، اما ما هر گاه به آقای ضیایی اعتماد کردیم به بن بست خوردیم.
نماینده سازمان بازرسی کل کشور افزود: در بانک سرمایه دو نوع فساد رخ داد؛ یکی فساد ساده بوده که تسهیلات می‌گرفتند و حق دلالی پرداخت می‌کردند و دیگری فساد سازمان یافته بوده که درخصوص ضمانت نامه فروشی رخ داده است. ضیایی در این فساد سازمان یافته از ابتدا تا روز آخر که از بانک خارج می‌شود، نقش داشته است.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم ضیایی همکار غندالی و امامی است نه مهره آنها، ضیایی حتی مربی این دو است.
قاضی مسعودی مقام: اطلاعات کاملی
 از چهره‌های پنهان پرونده داریم
در ادامه قاضی مسعودی مقام ضمن تذکر گفت: متهم ضیایی و همه متهمین بدانند وجوهی که گرفته‌اند باید به نفع دولت ضبط شود، آنها باید یاد بگیرند که فکر نکنند اطلاعات دادگاه در سطح پایین است. ما از کسانی که شما اسمی از آنها نبرده‌اید اطلاعات کامل داریم و می‌دانیم چه کسانی هستند، شما با سن کم دائما عضو هیئت‌مدیره بسیاری از شرکت‌ها بودید. کسانی که شما را چینش کردند را نام ببرید.
وی خطاب به متهم ضیایی ادامه داد: در جلسه دیروز شما ده درصد فساد را گفتید و ۹۰ درصد را پنهان کردید. دستگاه‌هایی که به شما تاکید می‌کنند دادگاه‌ها را در این مسیر قرار بدهید باید بگویم این طور نیست ما تمام مدارک را به دست آورده‌ایم.
نماینده دادستان هم در این جلسه گفت: شخصی که آقای خانی به عنوان ناظر معرفی کرد، ضیایی با آن شخص پرداختی‌هایی داشته، آقای باقری هم گفت ایشان در لواسان مهمانی‌هایی داشته است. به این فرد که خیلی در کشور ادعا دارند، عرض می‌کنم که به زودی در دادگاه ویژه روحانیت علیه‌شان اعلام جرم خواهم کرد.
پای رئیس‌دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس
به پرونده باز شد
به گزارش فارس، قهرمانی افزود: متهم ضیایی اعلام کرده پرداخت مبلغ ١٠ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان به آقای درویش نوری رئیس‌دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس، از محل رشوه بوده است؛ بنابراین باید هر چه سریعتر این پول برگردانده شود.
بعد از سخنان نماینده دادستان، وکیل متهم ضیایی با حضور در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت.
در ادامه قاضی مسعودی مقام از متهم پرویز احمدی خواست در جایگاه حاضر شود و به دفاع از خود بپردازد.
همچنین در این جلسه، نماینده بانک مرکزی درباره متهم احمدی گفت: احمدی سه ماه سرپرست و عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه بود و هم حقوق گرفته است و هم پاداش که جمع آن ۱۰۳ میلیون تومان در سه ماه بوده است در حالی که او گفته ۱۵ میلیون تومان گرفته‌ام.
در پایان این دادگاه، قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام ختم جلسه گفت: با توجه به اینکه دوشنبه آینده جلسه علنی پرونده پتروشیمی در موعد صبح برگزار می‌شود، جلسه بعدی این دادگاه بعدازظهر آن روز تشکیل خواهد شد.