kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
با دستور مقام قضایی

گیت ورودی شهرک اشرافی«باستی‌هیلز» لواسان جمع‌آوری شد

گیت ورودی شهرک لاکچری «باستی هیلز» لواسان با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات جمع‌آوری شد.

به‌ گزارش فارس، با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات گیت ورودی شهرک باستی‌هیلز لواسان که مانع تردد عموم افراد شده بود جمع‌آوری شد.
باستی هیلز لواسان منطقه‌ای اشرافی برای افراد خاص است که نام آن برگرفته از محله معروف بورلی‌هیلز لس‌آنجلس در آمریکاست است که حتی سایر شهروندان لواسانات نیز تاکنون اجازه تردد در آن را نداشتند.
نمازگزاران جمعه شهر لواسان در نامه‌ای هفتم تیرماه از رئیس قوه‌قضائیه خواسته بودند تا به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و سازهای غیرقانونی و زمین خواری‌ها در این منطقه حضور یابد.
گفتنی است، روزنامه کیهان دوازدهم تیرماه جاری در گزارشی با عنوان «معضل باستی‌هیلزها را جدی بگیریم» نسبت به شکل‌گیری شهرک‌ و ویلاهای اشرافی مانند «باستی‌هیلز» هشدار داد بود. در این گزارش به تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چنین پدیده‌‌ای پرداخته و تذکر داده شده بود که تشکیل کلونی‌های اشرافی که حتی اهالی آن منطقه اجازه ورود به آن را نداشته باشند، در آینده می‌تواند منبع مشکلات بی‌شماری باشد.
امید است برخورد جدی با اختصاصی‌سازی مناطق خوش ‌آب‌وهوا از سوی مسئولان قضائی ادامه داشته باشد، به ویژه اینکه در چنین مواردی پیشگیری مهم‌تر از برخورد پس از انبوه
ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه است.