kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

استعفای معاون فرهنگی شهردار مشهد در پی فحاشی به خبرنگاران

معاون فرهنگی شهردار مشهد روز سه‌شنبه پس از توهین به خبرنگاران در نشست خبری شهردار در یک مکالمه تلفنی که روی بلندگو و در سالن نشست خبری در حال پخش بود، به‌ صورت رسمی استعفا داد.

به گزارش فارس، شهردار مشهد در جمع خبرنگاران در هتل پردیسان مشهد حاضر شد و گفت: این اتفاق نامناسب بود و فارغ از اینکه زمینه این خطا مربوط به چه کسی بود، جای عذرخواهی دارد و من از خبرنگاران و افکار عمومی عذرخواهی می‌کنم.
محمدرضا کلانی اظهار کرد: بعد از این اتفاق، در فاصله زمانی کمی، آقای زارعی معاون فرهنگی شهرداری مشهد نسبت به موضوع ابراز تأسف کرد و استعفا داد، اما با توجه به اینکه پایان وقت اداری بود و لازم بود با وی در مورد این تصمیم صحبت کنم، اما در نهایت اکنون اعلام می‌کنم استعفای وی را پذیرفته‌ام. شهردار مشهد با بیان اینکه در کشور ما باب نیست که کسی نسبت به خطایش عذرخواهی کند، گفت: من از مهدی زارعی تشکر می‌کنم که در زمانه‌ای که کسی حاضر به عذرخواهی نیست وی آن اقدام شجاعانه و متناسب را انجام داد و عذرخواهی کرد.
کلائی خاطرنشان کرد: خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند؛ بنابراین، این اقدام باید انجام می‌شد و یک سرپرست برای معاونت فرهنگی اجتماعی می‌گذاریم.
وی گفت: من به نوعی با از دست دادن یک مدیر، هزینه این شفافیت و صداقت را پرداخت کردم، از وی هم عذرخواهی می‌کنم که حقوق خصوصی ایشان را رعایت نکردم؛ آقای زارعی باید در جریان پخش شدن صدایش در جمع خبرنگاران قرار می‌گرفت.
گفتنی است، شهردار مشهد در این نشست خبری با مهدی زارعی معاون خود تماس گرفته و خطاب به‌ او اعتراض خبرنگاران نسبت به پاسخگو نبودنش را به‌گوش وی می‌رساند که او نیز عصبانی شده و می‌گوید: زمانی که من در جلسه هستم چگونه پاسخ خبرنگار را بدهم، در جلسه حتی جواب تماس زن و فرزند خود را نمی‌دهم. .... خبرنگار! (لفظ رکیک نسبت به خبرنگاران).