kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
آشفتگی در اتاق جنگ آمریکا

سی‌ان‌ان: 19 پست کلیدی در پنتاگون با سرپرست اداره می‌شود

در حالی که ترامپ هر روز برای سایر کشورها شاخ و شانه می‌کشد و مرتب از روی میز بودن گزینه نظامی دم می‌زند اما منابع خبری در این کشور می‌گویند، اوضاع در وزارت دفاع آمریکا آشفته و درهم است و بسیاری از پست‌های کلیدی این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود.



سرویس خارجی-

بر اساس گزارش سی ان ان «مارک اسپر» سرپرست پنتاگون برای ورود به روند تأیید سنا از سمت خود به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا باید کناره‌گیری کند. تا پیش از تائید وی در سنا قرار است، «ریچارد اسپنسر»، از مقامات نیروی دریایی ارتش آمریکا سرپرستی وزارت دفاع آمریکا را بر عهده بگیرد.
به گزارش سی‌ان‌ان،  پنتاگون روز سه شنبه تأیید کرد مارک اسپر از سمت خود به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا کناره‌گیری خواهد کرد. این اتفاق به محض معرفی او به سنای آمریکا به عنوان نامزد پست وزارت دفاع صورت خواهد گرفت. بر اساس قوانین آمریکا شخصی که به عنوان نامزد پست وزارت معرفی می‌شود نمی‌تواند در زمان فرآیند رای اعتماد سمت اجرایی داشته باشد.
معرفی «اسپنسر» به عنوان سرپرست جدید پنتاگون در حالی صورت می‌گیرد که تنها در طول ۶ ماه وزارت دفاع آمریکا 3 سرپرست را تجربه می‌کند. تا ماه ژانویه (دی ماه 97) «جیمز متیس» ریاست پنتاگون را بر عهده داشت که در پی بروز اختلاف میان او و ترامپ، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در پی استعفای «جیمز متیس»، «پاتریک شاناهان» به عنوان سرپرست پنتاگون فعالیت خود را شروع کرد اما مدت زمان زیادی نگذشته بود که او هم گفت قصد ندارد به فعالیت خود در وزارت دفاع ادامه دهد.در پی کناره‌گیری شاناهان، «اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شد و حال خبر رسیده که قرار است«اسپنسر» موقتا جانشین او شود!
19 سرپرست در پنتاگون!
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» اما طی گزارشی درباره هرج و مرج در پنتاگون نوشته این جابجایی (معرفی اسپنسر به جای اسپر) در حالی صورت می‌گیرد که همچنان ۱۹ پست رده بالای پنتاگون هنوز مدیر ثابتی ندارند و از سوی سرپرست اداره می‌شوند.این شبکه خبری ماه مارس(اسفند 97) نیز طی گزارشی به موضوع پست‌های خالی در دولت آمریکا پرداخته و در گزارشی با عنوان «کابینه موقت ترامپ و دولت خالی از سکنه» نوشته بود که حدود یک چهارم از پست‌ها در دولت ترامپ از سوی «سرپرست موقت» اداره می‌شوند. خبرگزاری فرانسه هم با انتشار گزارشی مشابه با ‌اشاره به این تغییر و تحولات در وزارت دفاع آمریکا نوشته: «اختلاف‌ها در کاخ‌سفید مانع از انتخاب فردی برای تکیه زدن بر کرسی وزارت دفاع آمریکا می‌شود و این تغییر و تحولات ناگهانی در یکی از بزرگترین سمت‌های دولتی آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که تنش‌ها در خاورمیانه‌
رو به افزایش است.»
این هرج و مرج و آمدن و رفتن‌ها در دولت ترامپ کاملا روند عادی به خود گرفته چرا که شمار استعفاها و اخراج‌های دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، به عدد 44 رسیده است. طی این مدت بسیاری از مقامات ارشد دولت ترامپ یا استعفا داده و یا برکنار شده‌اند که در تاریخ آمریکا کم سابقه‌ای است.
گفتنی است آمریکا در چنین شرایطی خطاب به کشورهای مستقل می‌گوید:«همه گزینه‌ها روی میز است.»(!)