kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

وطن‌فروشان در سودای شرط‌گذاری برای شرکت در انتخابات!




سرویس سیاسی ـ
کوبیدن فتنه‌گران و وطن‌فروشان بر طبل شرط‌گذاری در انتخابات، جاده صاف کنی برای FATF و به کار بستن ترفند رقیب هراسی از جمله مطالب دیروز مطبوعات زنجیره‌ای بود.
روزنامه ایران دیروز گزارشی را با عنوان «مشارکت مشروط، کانون مباحثه اصلاح‌طلبان» منتشر کرد و نوشت: «اصـــلاح‌طلبــان همچنان صندوق رأی را تنها راه دستیابی به خواسته‌های اصلاح‌طلبانه خود می‌دانند. با این حال آنچه سعید حجاریان در فروردین ماه سال جاری تحت عنوان «مشارکت مشروط» در انتخابات مطرح کرد، همچنان کانون بحث اندیشه‌ورزان این جریان سیاسی قرار دارد و دیدگاه‌های متفاوتی پیرامون آن مطرح می‌شود؛ از بهزاد نبوی که معتقد است اصلاح‌طلبان باید به جای مأیوس کردن مردم با تمام قوا برای برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنند تا مرتضی الویری که می‌گوید جز صندوق رأی راه دیگری نمی‌شناسد اما به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پیش‌بینی می‌کند که ممکن است اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب قلع و قمع شوند این جریان سیاسی از ارائه فهرست اجتناب کند. هر کدام نیز برای نقد و نظر خود دلیلی دارند.»
طنز سیاسی روزگار است؛ طیفی که مسبب وضع موجود است و کارنامه‌اش مملو از فتنه‌گری، خیانت و وطن‌فروشی است، برای شرکت در انتخابات می‌خواهد شرط بگذارد! سخنگوی شورای نگهبان چند روز پیش در گفت‌وگو با کیهان تأکید کرد شرط‌گذاری برای شرکت در انتخابات را نه مردم اعتنا می‌کنند نه شورای نگهبان.
باید با پیوستن به FATF ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش دهیم!
روزنامه آرمان دیروز طی گفت‌وگویی نوشت: «یکی از مهم‌ترین اقداماتی که لازم و ضروری می‌نماید تا همه ارگان‌ها چه بخش خصوصی و چه دولت با همکاری هم به انجام برسانند، تلاش جهت بهبود رتبه اقتصادی ایران و ریسک سیاسی در شاخص‌های جهانی است. با اینکه رتبه اقتصادی ایران بهبود یافته ولی هنوز برای سرمایه‌گذاران خارجی قابل قبول نیست. همه ارکان و بخش‌های اقتصادی کمک کنند تا بهبود ریسک سرمایه‌گذاری کشور را شاهد باشیم. از سوی دیگر لازم است تا کشور به یک‌سری از قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند باشد؛ از جمله رعایت استانداردهای بانکی و حسابرسی بین‌المللی، FATF ، پیوستن به WTO و...عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی نشان از آن دارد که ما به همکاری‌های بین‌المللی متعهدیم.»رسانه‌های زنجیره‌ای در سال‌های گذشته مدعی بودند که اگر در موضوع هسته‌ای با آمریکا مذاکره کنیم و به توافق برسیم، سرمایه خارجی به کشور سرازیر شده و سرمایه‌گذاران از دیگر کشورها در ایران صف می‌کشند. برجام امضا و اجرا شد ولیکن با استناد به آمار مراکز معتبر بین‌المللی، سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام کاهش پیدا کرد. حال برخی دولتمردان و رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی هستند که اگر به FATF بپیوندیم، سرمایه خارجی به کشور سرازیر می‌شود. این در حالی است که کارویژه FATF هوشمندسازی تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکاست. مدعیان اصلاحات، پذیرش ذلیلانه دیکتاتوری آمریکا و امتیازدهی یک طرفه به این دولت سلطه‌گر را همکاری‌های بین‌المللی و همراهی با نظم جهانی جا زده و مدعی هستند که اگر به این سلطه‌گری تن دهیم، مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد. این در حالی است که تجربه‌های جهانی و حتی تجربه‌های گذشته در ایران، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.
دلواپسی مدعیان اصلاح‌طلبی!
روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله شماره دیروز خود نوشته است: «[اگر] جریان چپ [طیف موسوم به اصلاح‌طلب] از انتخابات مجلس کنار بکشد به نظر نمی‌رسد باز هم کسی مثل لاریجانی بالانشین مجلس باشد و باید منتظر چهره‌ای در حد و قامت سعید جلیلی باشیم. کما اینکه قطار تغییرات به نفع جریان خاص شروع به حرکت کرده و سوت‌های هشدارآمیز این قطار در گوش‌ها پیچیده است.»
در ادامه این نوشته آمده است: «اینکه فلاحت پیشه معقول و منصف می‌بازد و ذوالنور پایداری‌ها می‌برد، حاوی پیام‌ها و سیگنال‌های مهمی است. هر طور هم که این تحولات کمیسیونی در مجلس را تحلیل کنیم باز هم نمی‌توان به نقطه امیدوارکننده‌ای رسید و لاجرم باید دلواپس فردا شد.»
توهین‌ها و عبارات زشت مدعیان اصلاحات در مورد رقبای سیاسی چیز تازه‌ای نیست. در عبارات فوق که سردبیر روزنامه طیف موسوم به اصلاح‌طلب آن را نوشته، یک نماینده چون از جهت خط و ربط سیاسی همسوی آنهاست «معقول و منصف» خوانده شده است. وقتی در این یادداشت نوشته می‌شود اینکه فلان نماینده معقول و منصف می‌رود و فلان نماینده می‌آید سیگنال‌های مهمی دارد؛ این یعنی آن نماینده دیگر از این صفات (معقول و منصف) تهی است.
همراهی زنجیره‌ای با رسانه‌های دشمنان
این یادداشت سپس نوشته است: «اشتباه نشود. جلیلی‌ها ترسناک نیستند اما کارنامه قابل قبولی ندارند!... در همین چند روز که ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شده در رسانه‌های خارجی بیشتر واژه «ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران» بکار رفته است؛ حال خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.»
سپس این نوشته به اصلاح‌طلبان می‌گوید باید در میدان باشند، چرا که دیگران کارنامه قابل قبولی ندارند. باید پرسید آیا طیف موسوم به اصلاح‌طلب در مجلس دهم کارنامه قابل قبولی دارد که نباید میدان را ترک کند؟
ضمن آنکه در دوره‌ای که آقای سعید جلیلی مسئول مذاکرات هسته‌ای بود، چرخ کارخانه‌ها و سانتریفیوژها با هم می‌چرخید. اما در مورد ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز باید گفت این خیلی طبیعی است که وقتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌بینند کسی که در برابر زورگویی و سلطه‌طلبی‌های آنها ایستادگی بیشتری می‌کند به ریاست جایی رسیده، نسبت به آن واکنش نشان دهند.
اما نکته جالب اینکه روزنامه آفتاب یزد هم همسو با رسانه‌های خارجی معاند (که به آن‌ اشاره کرده) از ریاست ذوالنور بر کمیسیون امنیت ملی ابراز نگرانی کرده است.
ادعای رهامی تکذیب شد
روزنامه سازندگی در شماره دیروز خود، با محسن رهامی، رئیس کمیته راهبردی جبهه اصلاحات گفت‌وگو کرده و تیتر زده بود: «جزئیات گفت‌و‌گوی اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان»
در بخشی از این گفت‌وگو آمده بود: «یک جلساتی هم الان به‌صورت مستمر یک هفته میان در خود بیت رهبری با مدیریت آقای ابوترابی تشکیل می‌شود. در این جلسات حدود هفت هشت نفر از اصولگرایان موثر حاضر می‌شوند و حدود همین تعداد هم از اصلاح‌طلبان. از جمله از اصولگرایان چهره‌هایی مانند آقایان زاهدی نماینده مجلس و حسینی وزیر سابق ارشاد حضور دارند. از طرف اصلاح‌طلبان هم بنده و آقای نجفقلی حبیبی و تعدادی دیگر هستیم.»وی در پاسخ به اینکه «این جلسات حول چه محورهایی است» گفته بود: «بیشتر گفت‌وگوها ملی است» و «دو سال است که مرتب یک هفته در میان این جلسات برگزار می‌شود.»
سازندگی اما عصر روز گذشته با انتشار مطلبی تحت عنوان «تصحیح یک گفت‌وگو» نوشت: «محسن رهامی امروز در مصاحبه با روزنامه سازندگی از جلسات گفت‌وگوهای ملی با محوریت آقای ابوترابی در بیت رهبری خبر داد، این در حالی است که پیگیری‌های سازندگی حاکی است جلسات آقای ابوترابی در دفتر شخصی و به ابتکار خود ایشان تشکیل می‌شود نه در بیت رهبری، و این جلسات هیچ ارتباط تشکیلاتی با دفتر رهبری ندارد.»