kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

کوتاه از سراسر جهان



فلسطین اشغالی
فارس: «دیوید ساترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا دوشنبه هفته گذشته برای چندمین بار وارد لبنان شد تا مذاکرات ترسیم مرزی‌ میان لبنان و رژیم صهیونیستی را پیش ببرد. وی اما در طول مذاکرات، برخی شرایط توافق شده قبلی را رد کرده و موجب بی‌نتیجه ماندن مذاکرات شده است.به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در مذاکرات ترسیم مرزی با لبنان از شیوه تشویق و ارعاب استفاده می‌کند تا این کشور را به سمت مواضع معین سوق دهد.رژیم صهیونیستی با درخواست لبنان مبنی بر اینکه مذاکرات غیرمستقیم و تحت نظر سازمان ملل باشد، مخالفت کرده است.
امارات
گاردین: فرار «هیا بنت الحسین» همسر «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی به لندن، احتمالا به عامل تحریک بحران دیپلماتیک بین انگلیس و امارات تبدیل شود. هیای ۴۵ ساله که خواهر ناتنی پادشاه اردن است، درحالی به ‌همراه دختر یازده ساله‌اش «الجلیله» و پسر هفت ساله‌اش «زاید» به آلمان و سپس انگلیس‌گریخته که بیم ربوده شدن توسط افراد وابسته به شیخ محمد را دارد.این در حالی است که نام شاهزاده هیا در جدیدترین لیست دیپلماتیک انگلیس که ماه گذشته منتشر شد به عنوان مقامی رسمی ثبت نشده است. بنابه تلاش‌های او برای دریافت پناهندگی در این کشور، این احتمال وجود دارد که او خواستار مصونیت دیپلماتیک شود.
تونس
خبرگزاری فرانسه: «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس روز جمعه گفت که استفاده از روبند در سازمان‌ها و ادارات بنا به دلایل امنیتی ممنوع است. به موجب فرمان جدید دولت «هر فردی که روبند داشته باشد بنا به دلایل امنیتی نمی‌تواند به ادارات، سازمان‌ها و مراکز عمومی وارد شود». پیش از این هم در دوره «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهور مخلوع تونس، استفاده از برقع شدیدا ممنوع بود.