kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال



توافق اولیه دیاباته با استقلال
مسئولان باشگاه استقلال طبق درخواست آندره‌آ استراماچونی با شیخ دیاباته، مهاجم اهل کشور مالی وارد مذاکره شده و حتی با این بازیکن به توافق رسیده‌اند. دیاباته سابقه بازی در تیم‌های بنوونتو ایتالیا، بوردو و نانسی فرانسه و... را دارد. او فصل گذشته از لیگ ایتالیا راهی تیم عثمانلی ترکیه شد و سپس به صورت قرضی به تیم الامارات پیوست. قرارداد دیاباته 31 ساله با استقلال دو ساله خواهد بود و مهاجم جدید آبی‌پوشان امروز به تهران می‌آید تا فردا(دوشنبه) در تست‌های پزشکی شرکت کند. دیاباته برای تیم ملی کشورش هم نزدیک به ۴۰ بازی ملی انجام داده است.
مهاجم ازبکی منتظر پاسخ نهایی کالدرون
باشگاه پرسپولیس که قبل از توافق با گابریل کالدرون برای جذب ایگور سرگیف اقدام کرده بود، حالا برای عقد قرارداد با این بازیکن منتظر پاسخ نهایی سرمربی آرژانتینی‌اش است. سرگیف همان مهاجمی است که تقریباً دو ماه پیش با گل دقایق پایانی خود به پرسپولیس زمینه حذف این تیم از را در لیگ قهرمانان فراهم آورد.این مهاجم 29 ساله فصل پیش در تیم الظفره امارات به مدت یک نیم فصل عضویت داشت و فقط موفق شد یک گل برای این تیم به ثمر برساند از این رو مجدداً به پاختاکور برگشت و در 11 بازی که برای این تیم انجام داده موفق به زدن چهار گل شد. قیمت این بازیکن در ترانسفر مارکت یک میلیون و چهارصد هزار یورو اعلام شده است، اما ظاهراً مسئولان باشگاه پرسپولیس برای جذب او با رقم 400 هزار دلار توافق کرده‌اند.
هافبک استقلال در در لیگ برتر پرتغال
یک منبع خبری در پرتغال نوشته که هافبک تیم فوتبال استقلال تا پیوستن به تیم آوس فاصله زیادی ندارد.نشریه رکورد پرتغال نوشت که علی کریمی هافبک تیم فوتبال استقلال ممکن است در آینده‌ای نزدیک به تیم آوس در لیگ برتر پرتغال ملحق شود.طبق ادعای این نشریه، آوس که پیش از این هم اخباری درباره پیوستن مهرداد محمدی به این تیم منتشر شده بود، با علی کریمی مذاکراتی داشته و طرفین در آستانه رسیدن به توافق هستند.
ماریو بودیمیر به تیم لوکوموتیو کرواسی پیوست
ماریو بودیمیر مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که نیم‌فصل در این تیم حضور داشت با عقد قراردادی به تیم لوکوموتیو کرواسی پیوست. این بازیکن که در تیم دیناموزاگرب هم سابقه بازی داشته با عقد قراردادی فصل آینده در تیم لوکوموتیو بازی خواهد کرد. به نوشته سایت گرمانیجاک، بودیمیر در شرایط کنونی قیمتش در نقل و انتقالات 600 هزار یورو است. او فصل گذشته با قراردادی معادل 750 هزار یورو در پرسپولیس حضور داشت. بودیمیر به دلیل عدم پرداخت مطالباتش از پرسپولیس جدا شد و قرار است جانشین دژان رادونچیچ شود.
نامه رسمی سپاهان به باشگاه ترابزون اسپور
باشگاه سپاهان با ارسال نامه‌ای به باشگاه ترابزون اسپور خواستار جذب وحید امیری برای فصل جدید شد. به گزارش سایت yeniakit، وحید امیری، بازیکن ایرانی نتوانست با تراکتورسازی قرارداد امضا کند که هدایت این تیم را مصطفی دنیزلی بر عهده‌دارد. اکنون باشگاه سپاهان با ارسال ایمیل به باشگاه ترابزون، به طور رسمی خواستار جذب این بازیکن ایرانی شده است.در این ایمیل باشگاه سپاهان ضمن ابراز تمایل به جذب امیری، از سران تیم ترکیه‌ای خواسته است تا رقم پیشنهادی‌شان را برای فروش این بازیکن ایرانی اعلام کنند. این در حالی است تیم پرسپولیس هم خواهان بازگشت دوباره امیری به این تیم شده است.
شکاری: امروز با پرسپولیس می‌بندم
رضا شکاری درخصوص آخرین وضعیتش با مسئولان باشگاه پرسپولیس برای پیوستن به این تیم، گفت: ما مذاکرات خوبی انجام دادیم، اما هنوز قراردادی امضا نشده است. امروز(دیروز) قرارداد امضا نمی‌شود و به احتمال فراوان تا فردا(امروز) قرارداد همکاری با پرسپولیس را امضا خواهم کرد. وی در پاسخ به این سؤال که قراردادت با پرسپولیس قرضی خواهد بود یا به صورت دائم به این تیم می‌آیی، افزود: من به عنوان یک بازیکن با قرارداد قطعی به پرسپولیس می‌آیم و قراردادم هم قرضی نیست بلکه قراردادم با پرسپولیس دائمی خواهد بود. البته برای عقد قرارداد، یکسری حرف‌ها مانده که باید آنها را در جلسه بعدی مطرح کنیم و درنهایت قرارداد را به امضا برسانیم.
فرصت 24 ساعته باشگاه استقلال به چشمی
 روزبه چشمی چند روزی است به تهران برگشته اما هنوز به صورت جدی با مسئولان باشگاه استقلال وارد مذاکره نشده است. مدیران باشگاه استقلال طی روزهای اخیر با مدیر برنامه این بازیکن تماس گرفته و خواستار روشن شدن تکلیف چشمی با استقلال شده‌اند. استقلالی‌ها به چشمی اعلام کرده‌اند تا 24 ساعت آینده خبر نهایی در مورد حضورش در استقلال را به آنها بدهد در غیر این صورت باشگاه قید مذاکره با این بازیکن را خواهد زد.از طرف دیگر استقلالی‌ها مذاکرات جدی با رضا اسدی هافبک تیم فوتبال سایپا را آغاز کرده‌اند و در صورتی که مذاکرات با این بازیکن به سرانجام برسد وی آبی پوش خواهد شد.
 شفر قراردادش با استقلال را یکطرفه فسخ کرد
سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال قرارداد خود با این باشگاه را به صورت یکطرفه فسخ کرد تا به عضویت باشگاه اماراتی در بیاید. وینفرد شفر که از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرده است با پیشنهاد جدی باشگاه بنی یاس امارات مواجه شده و امروز برای در دست گرفتن سکان مربیگری این تیم وارد امارات شده است. این مربی آلمانی برای عقد قرارداد با باشگاه اماراتی قرارداد خود با استقلال را به صورت یکطرفه فسخ کرده است تا بتواند با باشگاه اماراتی قرارداد ببندد. البته شفر شکایت از باشگاه استقلال را در فیفا پیگیری می‌کند ولی مسئولان باشگاه استقلال هم قصد دارند دفاعیات خود را در صورت لزوم به فیفا ارسال کنند.
قرعه کشی لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام
بدون مهیا شدن شرایط ورزشگاه‌ها قرعه کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر انجام نمی‌شود.
مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند رئیس‌سازمان لیگ در نامه‌هایی جداگانه به مدیران کل ورزش استان‌ها، هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری خواستار مهیا شدن شرایط و استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای آغاز لیگ برتر نوزدهم شدند که هنوز این شرایط در ورزشگاه‌ها فراهم نشده است. به همین دلیل تا ایجاد شرایط مناسب در ورزشگاه‌ها زمانی برای قرعه کشی لیگ برتر نوزدهم مشخص واعلام نشده است.
استراماچونی ۳ بازیکن استقلال را کنار گذاشت
آندره‌آ استراماچونی و مسئولان استقلال هفته جاری درباره کنار گذاشتن سه بازیکن تصمیم‌گیری خواهند کرد.
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از تمرین صبح دیروز آرمین سهرابیان، روح‌الله باقری و رضا کریمی را کنار گذاشت. با توجه به کمبود بازیکن در استقلال، تصمیم استراماچونی ناگهانی بود، اما سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان تصمیم خودش را گرفته است.قرار است فردا (دوشنبه) جلسه‌ای بین مسئولان استقلال و استراماچونی در مورد این سه بازیکن برگزار شود تا اگر راهی وجود داشته باشد، آنها به تمرینات بازگردند، در غیر این‌صورت از جمع آبی‌پوشان جدا خواهند شد. این سه بازیکن با استقلال قرارداد دارند و شاید به صورت قرضی راهی تیم‌های دیگری شوند.تیم استقلال این هفته برای برگزاری اردو راهی ترکیه خواهد شد.