kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

خواندنی از ورزش ایران



*شهرام عظیمی که وظیفه مهیا کردن شرایط را برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های رزمی را دارد، نه تنها در این خصوص فعالیتی صورت نداده، بلکه طی روزهای گذشته در برخی کمیته‌ها و سمت‌های این فدراسیون تغییراتی را انجام داده است.به نطر می‌رسد تغییرات آقای سرپرست پایانی ندارد و در تازه‌ترین اقدام، فرهنگ شادنیا نیز از سمت دبیری فدراسیون برکنار شده است. پیش از سرپرست دبیری، رئیس‌کمیته آموزش و صدور احکام، دبیر کمیته آموزش و… برکنار شده بودند. مهلت چهار ساله ریاست محمود رشیدی در رئیس‌فدراسیون ورزش‌های رزمی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به پایان رسید و طبق تصمیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان شهرام عظیمی به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی شد تا به مدت سه ماه به عنوان سرپرست در این فدراسیون فعالیت کند.
* مهرداد صمصامی، ملی‌پوش هندبال ایران، با یک قرارداد دو ساله به تیم الاهلی قطر پیوست. این اولین حضور صمصامی در لیگ‌های خارجی است. تیم الاهلی قطر علاوه‌بر صمصامی با افشین صادقی نیز قرارداد بسته است و این دو هندبالیست ایرانی از ۱۰ شهریورماه به اردوهای این تیم خواهند پیوست.
* رقابت‌های انتخابی تیم کشتی آزاد امید برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان، روز ۲۱ تیرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.رقابت‌های جهانی کشتی امید (زیر ۲۳ سال) روزهای ۶ تا ۱۲ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.
* پرویز جلایر پیشکسوت وزنه برداری کشورمان و نایب قهرمان المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، امروز در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. جلایر از پیشکسوتان نامدار وزنه برداری کشورمان بود که مدال نقره المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، مدال برنز مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۶۶ و مدال طلا بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ توکیو را در کارنامه داشت. مرحوم جلایر مدتی به دلیل بیماری گوارشی در بستر بیماری بود که بامداد دیروز در منزلش چشم از جهان فرو بست.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.