kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

وداع باشکوه مردم قدرشناس تهران با پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس

مراسم تشییع و وداع با پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم قدرشناس از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.



به گزارش تسنیم، پنجشنبه گذشته و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم تشییع پیکر‌های مطهر 150 شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس با حضور باشکوه مردم شهیدپرور تهران برگزار شد.
در این مراسم که با ذکر مصیبت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود، طنین شعار مرگ بر آمریکا در کنار سایر شعارهای انقلابی قابل توجه بود، از نکات قابل توجه این وداع باشکوه گرمای هوای بود که نتوانست از شوق حضور مردم کم کند.
دستاوردهای امروز ایران
حاصل راهبرد مقاومت است نه مذاکره
رئیس قوه قضائیه که سخنران این مراسم بود، گفت: شهدای ما مظهر زمان‌شناسی هستند. آن‌ها شرایط جامعه، نیاز جامعه و آنچه عمل صالح را رقم می‌زند شناختند، هم دشمن‌شناس بودند و هم دشمن‌ستیز و البته دشمن‌ستیزی فرع بر دشمن‌شناسی است.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه آنچه ما امروز از اقتدار و عظمت کشور در اختیار داریم، به ‌برکت خون شهدا و رهنمودهای امام خامنه‌ای است، افزود: دلیل آنکه دشمن می‌خواهد به ما ضربه بزند ولی نمی‌تواند و ما توانسته‌ایم با دشمن مقابله کنیم، مشاهده آینده‌ای روشن و امیدآفرین است و رمز آن دلدادگی به خدا و ایمان است.
رئیسی با اشاره به مقاومت شهیدان اظهارداشت: امروز در همه میدان‌ها برتری از آن انقلاب و دلدادگان به انقلاب است. شهدا به ما ایستادگی و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داریم از مذاکره نیست بلکه از راهبرد مقاومت است. خطاب وصیت‌نامه شهیدان به مردم و مسئولان این است که می‌گویند «ما برای خدا رفتیم و به‌امر ولی زمان، اما نگذارید ارزش‌ها از بین برود و باید در برابر دشمنان ایستادگی کرد»، این وجه مشترک وصیت‌نامه همه شهیدان است.
وی افزود: هر جا سخن از ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار جهانی باشد آن سخن در امتداد راهبرد جمهوری اسلامی ترسیم شده است. همان‌طوری که دیده‌ایم رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند که «اگر ایستادگی و مقاومت کنید دشمن ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد»؛ اما برخی متأسفانه در مقابل حرف‌های دیگری بر زبان جاری کردند. امروز آن دست مقدسی که سبب انهدام پهپاد جاسوسی متجاوز به آب‌های سرزمینی کشورمان شد، در واقع در راه ایستادگی و مقاومت هیچ تردیدی به خود راه نداده و این دست‌های عاشق و با اراده قطعاً در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با قدرت و آمادگی اقدام و دشمنان را پشیمان خواهند کرد.
رئیس قوه قضائیه اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس مرز بین ما و دشمن کجا بود و امروز مرز‌های جبهه انقلاب اسلامی تا کجا رفته است؟ امروز این مرزها تا یمن و آفریقا ادامه پیدا کرده است و پیام حق‌طلبی شهدا به تمامی مردم آزاده جهان رسیده است. این شهدا پیامی با خود دارند که شنیدن آن گوش شنوا می‌خواهد.
رئیسی با اشاره به لزوم خلوص نیت و عمل مدیران کشور گفت: این کشور نهالش بر پایه خون شهیدان است و کسانی که به هر دلیل در کشور ناخالصی دارند و عملشان ناخالص است، ماندگار نخواهند بود. خون شهیدان آنچنان انقلاب را تضمین کرده که آینده بسیار روشن‌تر از تصور ما است و مفسدان در آینده هیچ جایگاهی نخواهند داشت.
گفتنی است، شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات کربلای 5 در شلمچه، رمضان در شرق بصره، تک دشمن در زبیدات، مسلم‌بن عقیل در سومار، والفجر یک در فکه، والفجر8 در بوارین، محرم در شرهانی، والفجر4 در پنجوین و بیت‌المقدس در شلمچه هستند که در سال‌های 60، 61، 62، 64، 65 و 67 به شهادت رسیده‌اند.
از 150 شهید تازه تفحص شده اخیر، هویت 35 شهید تا کنون شناسایی شده‌ است که این شهدای شناسایی شده متعلق به استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، یزد و تهران هستند.
همچنین در کنار پیکر پاک این شهدا، پیکر  شهیدان علی آقایی و مهدی ثامنی راد دو تن از شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده در سوریه نیز تشییع شدند.
شهیدان «محمد مهدی ماستری فراهانی»، «مجید ریاضتی چشمه»، « محمدرضا پیرهادی» و « سعید دلالت»  چهار شهید تازه تفحص شده تهرانی دوران دفاع مقدس هستند که بعد از بیش از 30 سال پیکر پاکشان به آغوش خانواده بازگشته است.
مراسم تشییع و خاکسپاری این شهیدان نیز طی دو روز گذشته در بخش‌های مختلف تهران برگزار شد.