kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
هفته پنجم لیگ ملت‌های 2019

صعود تیم ملی والیبال در بلغارستان نهایی شد/کولاکوویچ: برای صعود منتظر دیگران نماندیم

ملی‌پوشان والیبال ایران با برتری برابر صربستان در نخستین بازی هفته پنجم لیگ ملت‌های 2019، جواز حضور در مرحله نهایی را به‌دست آوردند.



سرویس ورزشی-

دیدارهای هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه آغاز شد و تیم ملی ایران در نخستین بازی این هفته برابر تیم ملی صربستان صف‌آرایی کرد و با برتری ۳ بر یک برابر این تیم به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها صعود کرد. پوریا فیاضی، سید محمد موسوی، سعید معروف، علی شفیعی، محمدرضا حضرت پور و امیر غفور یاران شروع‌کننده بازی برای ایگور کولاکوویچ بودند.
ست نخست؛ ایران ۲۵ - صربستان ۲۳
امتیاز نخست در این ست با برخورد سرویس صرب‌ها به تور برای ایران به دست آمد. بازی تقریباً با امتیاز برابر پیش رفت و در نهایت تیم ملی صربستان با نتیجه ۸ بر ۷ پیروز به استقبال نخستین تایم استراحت فنی رفت. نقطه قوت ایران برتری در خط حمله بود اما‌اشتباهات بازیکنان منجر شد تا نتوانیم تیم برتر زمین باشیم و بازی تا امتیاز ۱۳ برابر پیش رفت. با دفاع شفیعی و غفور ایران موفق شد در امتیاز ۱۴ از حریف پیش بیفتد و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود یاران ایگور کولاکوویچ همراه شد. ملی‌پوشان ایران با تقویت دفاع‌های بدون نقص موفق شدند تیم برتر زمین باشند و با سه اختلاف امتیاز و نتیجه ۲۰ بر ۱۷ از صرب‌ها پیش بیفتند تا سرمربی حریف تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید.
ست دوم؛ ایران ۲۶ - صربستان ۲۸
با شروع ست دوم صرب‌ها عملکرد بهتری در زدن سرویس داشتند و ۳ - ۲ از ایران پیش افتادند. با سرویس‌های خوب فیاضی ایران در امتیاز ۶ بازی را به تساوی کشاند. وقت استراحت فنی اول این ست با امتیاز ۸ - ۷ به سود صرب‌ها کسب شد. با ورود مجدد تیم‌ها به زمین صرب‌ها با دو امتیاز از ایران پیش افتادند، اما با دو‌اشتباه بازیکنان صرب در زدن سرویس و دفاع روی تور بازی در امتیاز ۱۰ مساوی شد. با درخشش امیر غفور در خط سرویس، ایران ۱۵ - ۱۳ از بلغارستان پیش افتاد و در ادامه هم توانست ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند. با ورود دو تیم به زمین ایران توانست فاصله دو امتیازی را ایجاد کند اما در ادامه صربستان با دو امتیاز از ایران پیشی گرفت. در امتیاز ۲۳ ایران بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم به صورت پایا‌پای تا امتیاز ۲۵ پیش بروند. در ادامه صربستان توانست با کسب دو امتیاز متوالی ۲۶ - ۲۸ ست دوم بازی را با پیروزی
پشت سر بگذارد.
ست سوم؛ ایران ۲۵ - صربستان ۲۲
در ست سوم صرب‌ها از ابتدای بازی با نتیجه ۳ بر ۲ تیم برتر زمین بودند. در ادامه ملی‌پوشان ایران ۵ بر ۴ از صرب‌ها پیش افتادند. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شد. با دفاع زیبای شفیعی ایران به امتیاز ۹ رسید. ملی‌پوشان ایران با ایجاد اختلاف ۵ امتیاز با نتیجه ۱۰ بر ۵ پیش افتادند تا گربیچ برای ایجاد وقفه تقاضای تایم استراحت دهد. شاگردان ایگور با حفظ ۵ اختلاف امتیاز با نتیجه ۱۲ بر ۷ همچنان تیم برتر زمین بودند. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران همراه شد.خط حمله، دفاع، دریافت و سرویس همچنان با برتری ایران همراه است.
ست چهارم؛ ایران ۲۵ - صربستان ۱۹
صرب‌ها نخستین امتیاز را در این ست کسب کردند و تا امتیاز ۳ پیش افتادند. در ادامه دفاع‌های خوب موسوی اختلاف را کاهش تا نتیجه ۴ بر ۳ به سود صربستان شود. نخستین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۸ بر ۷ به سود صرب‌ها همراه شد. پس از تایم استراحت آبشارهای خوب غفور ایران را در امتیاز ۱۰ با حریف برابر کرد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود شاگردان ایگور همراه شد. دو تیم تا امتیاز ۱۷ در حالی برابر پیش رفتند که امیر غفور به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد مواجه شد. در نهایت ست چهارم با برتری ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید.
تیم ملی والیبال ایران با شکست تیم صربستان صعود خود به مرحله نهایی مسابقات قطعی کرد. تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به یازدهمین برد خود رسید تا با ۳۳ امتیاز بار دیگر در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد. هر چند با برتری برزیل مقابل فرانسه ایران صدر جدول را از دست داد اما این پیروزی مهم سبب شد که ملی‌پوشان جواز حضور در مرحله نهایی را دریافت کنند.
این برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۴ است که ملی‌پوشان ایران به فینال رقابت‌های لیگ جهانی صعود می‌کنند. تیم ملی والیبال ایران شب گذشته در دومین بازی هفته پنجم به مصاف بلغارستان میزبان رفت. ملی‌پوشان کشورمان امشب نیز در آخرین بازی مرحله گروهی برابر تیم آمریکا قرار می‌گیرند.
کولاکوویچ: بالاخره صعود کردیم
در پایان بازی ایران و صربستان، کولاکوویچ سرمربی تیم ملی گفت: تیم صربستان با بهترین ترکیب برابر ما قرار گرفت. ما بردیم اما کمی تحت فشار بودیم. پوئن به پوئن بازی کردیم و پله به پله، بدون اینکه تسلیم شویم. در این دیدار غفور و موسوی با وجود درد مقاومت زیادی از خود نشان دادند. غفور با درد کف پایش بازی کرد و به همین دلیل به سختی حضور در جمع ۶ تیم را نهایی کردیم. از صعود به مرحله نهایی بسیار خوشحال هستم. منتظر نماندیم که دیگران این کار (قطعی کردن صعود ایران) را انجام دهند و بالاخره صعود کردیم.
وی در مورد رویارویی با تیم کشورش نیز گفت: من حالا با تمام قلب خود با تیم ملی ایران ارتباط گرفته ام و به خاطر همین دیگر خیلی مسئله خاصی نیست که جلوی صربستان قرار بگیرم. فقط به این فکر می‌کردم که یک تیم قوی یعنی صربستان را بردیم.
رقابت مدعیان در آمریکا
ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2019 هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.
ملی‌پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند. بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی‌پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور کولاکوویچ در جایگاه دهمی قرار گرفت.