kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در اصفهان

نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی دیروز با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور در هتل کوثر اصفهان آغاز شد.




مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین مجمع بعد از IPU که بین‌المجالس جهانی است، در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای است که ۵۶ پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها ۴۲ کشور به صورت عضو دائم و ۱۴ کشور عضو ناظر هستند.
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: این نشست، چند دستور کار مهم دارد از جمله هشت پیش‌نویس قطعنامه که توسط اعضا مورد بحث قرار می‌گیرد و در نهایت به تصویب می‌رسد که پس از تصویب در نشست شورای اجرایی مجمع در ترکیه باید به تصویب برسد و در پایان سال جاری میلادی که ریاست مجمع از ترکیه به پاکستان منتقل می‌شود، نهایی خواهد شد.
محمدرضا مجیدی افزود: مجمع چهار کمیته فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و توسعه پایدار، سیاسی و اداری- مالی دارد؛ که در سال چهار کمیته برگزار می‌شود.
کمیته سیاسی بین‌المجالس آسیا از مهم‌ترین کمیته‌های مجمع است و قطعنامه‌های مختلفی را درباره مسائل آسیا از جمله تقویت صلح، حکمرانی خوب، شیوه‌های پارلمانی مؤثر و ایجاد رفاه از طریق دوستی و همکاری در این نشست در دستور کار قرار دارد.
این نشست با حضور نمایندگانی از کشورهای آسیایی مانند ایران، افغانستان، بنگلادش، کامبوج، قبرس، اندونزی، عراق، اردن، لبنان، پاکستان، سوریه، ترکیه، ویتنام و قطر تا امروز (‌پنجشنبه) در اصفهان ادامه دارد.