kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
واکنش جنبش مردمی عراق به تحریم رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط آمریکا:

سفیر آمریکا در بغداد احضار شود

جنبش «البشائر» عراق، تحریم رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط آمریکا را اهانت دانست و تأکید کرد: دولت عراق باید سفیر آمریکا در بغداد را احضار کند




جنبش «البشائر» عراق به تحریم‌های جدید ایالات‌متحده آمریکا علیه سران جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
این جنبش، اهانتی را که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران کرده است، محکوم کرد.
فارس به نقل از پایگاه خبری «الغد برس» عراق گزارش داد که هجمه آمریکا به یکی از مراجع دینی محترم نزد عامه مسلمانان، به‌ویژه ملت عراق، تجاوزی آشکار و غیرقابل‌پذیرش است. این جنبش مردمی عراق تأکید کرد که رئیس‌جمهور و سفارت آمریکا قصد دارند احساسات مردم عراق را تحریک کرده و روابط بین بغداد و واشنگتن را تیره سازند و این اقدام، با خواست رژیم صهیونیستی است.  البشائر از دولت آمریکا خواست که به خاطر این اهانت رسماً معذرت‌خواهی کند. این جنبش در پایان از دولت عراق خواست که سفیر آمریکا در بغداد را احضار کرده و یادداشت اعتراضی شدیداللحنی به وی تحویل دهد.
فراکسیون بدر عراق: رهبر انقلاب اسلامی ایران خط قرمز ماست
همچنین رئیس فراکسیون بدر در مجلس عراق نیز به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، حسن الکعبی رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق در واکنش به تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف قراردادن رهبر معظم ایران از سوی ترامپ به معنای قطع تمام راه‌های دیپلماسی برای گفت‌وگو از طریق کشور ثالث است بنابراین این اقدام به‌ مثابه بستن تمام درب‌های گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن به شمار می‌رود. وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خط قرمز ماست زیرا سمبل تمام مسلمانان جهان است.
رئیس فراکسیون بدر گفت: اگر تحریم‌های آمریکا علیه رهبر ایران و پس‌ازآن محمدجواد ظریف، وزیر خارجه این کشور وضع شود، عراق جزو اولین کشورهایی خواهد بود که از این مسئله ضرر خواهد دید. الکعبی گفت که این اقدام آمریکا در واکنش به عدم پذیرفتن پیام ترامپ است؛ پیامی که اخیراً نخست‌وزیر ژاپن به تهران برد.