kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
دیروز از سوی ترامپ اعمال شد

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

درس فراموش نشدنی و ضرب شست سپاه به آمریکا با انهدام پهپاد جاسوسی4C ـ RQ، این رژیم مستکبر و متجاوز را به تحریم فرماندهان سپاه وا داشته است. این مسئله نشان می‌دهد به تصریح شبکه انگلیسی تله‌‌سور ایران غرور آمریکا را هدف قرار‌داده، جایی که ترامپ، درد را آنجا بیشتر احساس می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در این‌باره گفت که فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های سهمگینی علیه تهران اعمال خواهد شد که نهاد رهبری ایران را نیز شامل می‌شود.
رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حالی که در کاخ سفید فرمان اجرایی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا می‌کرد، اظهار داشت: ما به افزایش فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد.
وی بدون ‌اشاره به جزئیات اعلام کرد که این تحریم‌ها دسترسی رهبران ایران به منابع مالی را محدود خواهد کرد.
ترامپ مدعی شده است که این تحریم‌ها را در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی اعمال کرده است.
وی با تکرار ادعاهای خود علیه صنعت هسته‌ای کشورمان گفت که اجازه نخواهد داد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی در عین حال گفت که به دنبال جنگ با ایران نیست و می‌خواهیم به یک توافق جامع با آنها برسیم. رئیس‌جمهور آمریکا در حین امضای این فرمان اجرایی گفت که این سخت‌ترین تحریم‌هایی است که علیه یک کشور اعمال می‌شوند. ترامپ همچنین با انتقاد از دولتمردان سابق آمریکا به خصوص جان کری وزیر خارجه اسبق کشورش گفت که برجام نباید هرگز به وجود می‌آمد.
ترامپ در مورد اینکه آیا این تحریم‌ها با سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای ایران ارتباط دارد، گفت: تحریم‌های جدید علیه ایران در واکنش به سرنگونی آن پهپاد نبوده است. البته شما می‌توانید سرنگونی این پهپاد را نیز [به مسائل قبلی] اضافه کنید اما در هر صورت این تحریم‌ها وضع می‌شدند.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در تشریح برخی از جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که این دستور سه فرمانده ارشد ایران از جمله سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه را بخاطر تهدید به بستن تنگه هرمز تحریم می‌کند. وی ادامه داد که سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه بخاطر دخالت وی در سرنگونی پهپاد آمریکایی و سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی در زمره این فرماندهان هستند.
منوچین در ادامه گفت که دستور ترامپ همچنین شامل فرماندهان 5 منطقه دریایی دیگر از ایران نیز می‌شود که عبارتند از:
عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
یدالله بادین فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
منصور روانکار فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
وی همچنین گفت که طی چند روز آینده محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز تحریم خواهد شد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که برخی از این تحریم‌ها مدت‌ها است که در جریان هستند اما برخی از آنها بخاطر اقدامات اخیر ایران در نظر گرفته شده است. وی مدعی شد که این تحریم‌ها، میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را مسدود می‌کند. با این حال وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که ایران اگر مذاکره کند، تحریم‌ها برداشته خواهند شد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام جزئیات تحریم‌های اعمال شده علیه تنی چند از فرماندهان نظامی ایران، بار دیگر ایران را به انجام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرده و به زعم خود این فرماندهان را در این زمینه مؤثر دانسته است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شده است که هرگونه دارایی‌های این فرماندهان نظامی در آمریکا و یا دارایی‌های آنها که در اختیار یا کنترل ‌اشخاص آمریکایی باشد، مسدود خواهد شد و هرگونه معامله‌ای که این افراد یا منافعشان در آن دخیل باشد، ممنوع خواهد بود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرده است که مؤسسات مالی خارجی در صورت تسهیل معاملات یا ارائه خدمات مالی به افرادی که امروز تحریم شده‌اند، خود هدف تحریم‌ قرار خواهند گرفت.
درس فراموش نشدنی و ضرب شست سپاه به آمریکا با انهدام پهپاد جاسوسی4C ـ RQ، این رژیم مستکبر و متجاوز را به تحریم فرماندهان سپاه وا داشته است. این مسئله نشان می‌دهد به تصریح شبکه انگلیسی تله‌سور ایران غرور آمریکا را هدف قرار‌داده؛ جایی که ترامپ، درد را آنجا بیشتر احساس می‌کند.
شکست‌های پی در پی آمریکا از محور مقاومت به رهبری ایران از جمله متوقف ساختن ماشین جنگی‌اش در عراق و سوریه، دود هوا شدن هزینه‌کرد 7 تریلیون دلاری‌اش در غرب آسیا، موضع حکیمانه و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب در برابر پیغام فریبکارانه و دسیسه‌آمیز ترامپ و به تازگی رو شدن برگ جدید این پیروزی‌ها یعنی انهدام پهپاد غول پیکر 4C ـ RQ، این رژیم مستکبر و متجاوز را به عقب‌نشینی مقابل اقتدار مثال‌زدنی ایران واداشته به طوری‌که ترامپ پس از سرنگونی ابر پهپاد جاسوسی‌اش توسط سپاه، به دلیل توان بالای دفاعی و مقاومت فعال ایران، واکنشی انفعالی توأم با حیرت و سردرگمی داشت. از همین رو، بنا به اعتراف محافل رسانه‌ای غربی، ابزار دیگری غیر از تحریم، مقابل ایران در اختیار ندارد. مضافا اینکه تحریم به سقف و نهایت خود رسیده و بالعکس موجب تقویت روحیه خودباوری و شکوفایی توانمندی‌های داخلی شده است.