kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

اخبار کوتاه از فوتبال



  اقدام بودیمیر برای فسخ قرارداد با پرسپولیس
مهاجم پرسپولیس برای جدایی و گرفتن طلبش از پرسپولیس از طریق فیفا اقدام کرد.
باشگاه پرسپولیس به هشدارهای ماریو بودیمیر برای پرداخت مطالباتش توجهی نکرد تا اینکه این بازیکن تصمیم گرفت از طریق فیفا اقدام کند. مهاجم کروات سرخپوشان که یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد داشت به دلیل عدم دریافت مطالبات خود با ارسال نامه‌ای به فیفا ضمن فسخ قرارداد یکطرفه خواهان دریافت تمامی حق و حقوقش شد.باشگاه پرسپولیس پیش از این هم مشابه چنین پرونده‌هایی در فیفا زیاد داشت که منجر به جریمه‌های سنگین برای این باشگاه شد و به نظر می‌آید این موضوع چندان برای مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس اهمیتی ندارد.
تقابل گل‌محمدی و قلعه‌نویی پیش از اردوی کردان
تیم فوتبال سپاهان در چارچوب برنامه‌های آماده‌سازی پیش فصل، یک بازی دوستانه را در مشهد برگزار خواهد کرد.
تیم فوتبال سپاهان در حال حاضر تمریناتش را در اصفهان پیگیری می‌کند، بازیکنان این تیم روز چهاردهم تیرماه و در شهر مشهد به مصاف تیم شهر خودرو خواهند رفت و پس از انجام این بازی راهی تهران می‌شوند تا اردوی آماده‌سازی پیش فصل را در منطقه کردان برگزار کنند.
برگزاری تورنمنت چهار جانبه در شیراز
مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی گفت: تصمیم گرفته شد برای تجلیل از مقام 15 هزار شهید استان فارس، یک تورنمنت چهار‌جانبه با تیم‌های لیگ برتری داشته باشیم.
 رسول فلاح در مورد برگزاری تورنمنت چهار‌جانبه شیراز که قرار است به مناسبت 15 هزار شهید استان فارس برگزار در اواخر تیر در شیراز برگزار شود گفت: طبق تصمیم هیئت مدیره و ارج نهادن به مقام بالای شهیدان به همین مناسبت این باشگاه تصمیم گرفته شد برای تجلیل از مقام والای 15 هزار شهید استان فارس یک تورنمنت چهار جانبه تیم فوتبال فجر شهید سپاسی با تیم‌های لیگ برتری داشته باشیم. وی گفت:بعد از موافقت هیئت مدیره باشگاه مکاتبه‌ای با هیئت فوتبال فارس و اداره‌کل وزارت ورزش جوانان داشتیم و قرار شد این مسابقات را در افتتاحیه استادیوم حافظیه شیراز برگزار کنیم و مکاتباتی با تیم‌های گل‌گهرسیرجان، پارس جنوبی و ذوب آهن اصفهان داشتیم که در حال حاضر تیم‌های گل گهر و پارس جنوبی اعلام آمادگی کردند و ذوب آهن به دلالی انصراف خود را اعلام کردند و قرار شد بجای این تیم مکاتباتی با پرسپولیس و تراکتورسازی داشتیم و منتظر پاسخ آنها هستیم.
بند دردسرساز، مانع واگذاری باشگاه سپیدرود
باشگاه سپیدرود رشت در حالی در آستانه واگذاری به خریداران جدید قرار دارد که روند این انتقال به دلایلی با مشکل مواجه شده است.
تیم فوتبال سپیدرود رشت پس از سقوط به لیگ دسته اول در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و هنوز وضعیت مالکیتی این باشگاه مشخص نیست. کیومرث بیات (مالک باشگاه) که در پایان فصل از باشگاه‌داری صرف‌نظر کرد،‌ حالا به دنبال فروش امتیاز سپیدرود به خریداران جدید است، اما بندی در قرارداد او با علی کریمی (مالک پیشین سپیدرود) وجود دارد که به مشکلی اساسی برای فروش امتیاز این باشگاه تبدیل شده است.
ماجرا از این قرار است که در قرارداد ما‌بین بیات و کریمی دو بند وجود دارد که براساس بند نخست، در صورت انتقال مالکیت سپیدرود از بیات به شخص دیگری، ابتدا باید مبلغ یک میلیارد تومان چک‌های متعلق به علی کریمی پاس شود و سپس در بند دوم آمده است در صورت واگذاری مالکیت باشگاه مبلغ دو میلیارد تومان نیز باید به علی کریمی پرداخت شود. همین موضوع و به ویژه بند دوم قرارداد بیات و کریمی باعث شده است تا برخی از متقاضیان خرید باشگاه سپیدرود از اقدام خود صرف‌نظر کنند. در هر صورت در این مقطع کیومرث بیات در حال مذاکره با خریداران باشگاه است و باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار باشگاه پرطرفدار شمالی خواهد بود.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
* موسی کولیبالی مدافع فصل گذشته صنعت نفت آبادان با عقد قراردادی به فولاد خوزستان پیوست و شاگرد جواد نکونام در این تیم شد.
* شاهین شهرداری بوشهر اولین خرید خود را در پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر انجام داد و با امین مشایخ، بازیکن فصل گذشته تیم مس رفسنجان به توافق رسید.پیش از این تیم شاهین شهرداری بوشهر با میلاد صارمی، محسن فیاض بخش، امیرحسین موسی‌زاده، مرتضی غلامعلی‌تبار، بهمن سالاری، حسین مالکی و میلاد شعبانلو که فصل گذشته در شاهین توپ می‌زدند، به توافق رسید و با آنها تمدید کرد.
* پس از پیوستن مسعود ریگی از پدیده به استقلال، حالا آبی‌های پایتخت در نظر دارند تا با دیگر مدافع این تیم یعنی محمد آقاجانپور قرارداد امضا کنند.تنها مانع امضای این قرارداد با ملی‌پوش امید پدیده، قرارداد یک ساله او با مشهدی‌ها است که باشگاه استقلال به این مدافع اعلام کرده است که رضایتنامه‌اش را از پدیده بگیرد. آقاجانپور هم قرار است امروز جلسه‌ای را با مدیران پدیده برگزار کند و مذاکراتی را در این خصوص داشته باشد.
* با درخواست یحیی گل محمدی و پس از مذاکراتی که میان مدیریت باشگاه شهرخودرو خراسان و حمید مطهری صورت گرفت، در نهایت این مربی باسابقه فوتبال ایران، با عقد قراردادی یک ساله به عضویت تیم شهرخودرو خراسان درآمد.
* سید حسین حسینی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال ظهر دیروز به محل باشگاه استقلال رفت و با امیر حسین فتحی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. مدیرعامل باشگاه استقلال در این نشست پیشنهادات سید حسین حسینی را شنید و وضعیت باشگاه را به وی توضیح داد که در نهایت مقرر شد حسینی ضمن بررسی پیشنهاد استقلال تصمیم نهایی خود را بگیرد. قرار است حسینی امروز در نشست دیگری با مدیرعامل باشگاه استقلال شرکت کرده و تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
* در حالی که کی‌روش استنلی یکی از مهاجمان تأثیرگذار سپاهان در فصل گذشته ظاهراً قصد بازگشت به این تیم را ندارد، مسئولان این باشگاه به دنبال جذب اوساگونا مهاجم خارجی فصل گذشته ذوب‌آهن است. این در حالی است که برخی از فعالان نقل و انتقالات فوتبال ایران مدعی شده‌اند که باشگاه سپاهان حتی برای جذب این مهاجم رقمی در حدود 500 هزار دلار (با دلار 13 هزار تومانی رقمی در حدود شش و نیم میلیارد تومان می‌شود)، به این مهاجم داده است.
* بنا بر اعلام محمدعلی قنبری نماینده تام‌الاختیار باشگاه نساجی، فرهاد کوچک زاده که در نیم‌فصل دوم فصل قبل سرپرستی تیم نساجی را به‌عهده داشت، یک فصل دیگر نیز در این سمت ابقا شد.
براساس بررسی‌های انجام شده از سوی مدیران باشگاه و سرمربی، اعضای کادرفنی تیم فوتبال ماشین سازی به شرح زیر انتخاب شدند:سرمربی: رسول خطیبی،مدیرتیم: سید محمد سید علوی، مدیررسانه: علی اکبرزاده، مربیان: غلامرضا باغ‌آبادی، عادل باباپور و ناصرفرشباف، مربی بدنساز: حمیدرضا جودکی، مربی دروازه‌بانان: داود فعال و آنالیزور: بختیار‌حسین‌زاده.