kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
در مراسم افتتاح پایانه سلام در فرودگاه امام خمینی (ره)

روحانی: توسعه ایران علی‌رغم توطئه دشمن ادامه دارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌رغم فشارهای تازه دشمنان علیه ایران اما هر روز شاهد تحرک بزرگ در ایران بوده و خواهیم بود، گفت: مردم کشورمان باید امید و سرزندگی خود را نشان داده و دشمن را ناامید کنند.




حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته (سه‌شنبه) در مراسم بهره‌برداری از پایانه مسافربری «سلام» در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) گفت: در شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند اما هر روز شاهد تحرک و حرکت بزرگ اجتماعی و توسعه‌ای در کشورمان بوده و خواهیم بود این در حالی است که فشارهای تازه دشمنان علیه جمهوری اسلامی وجود دارد. وی افزود: امروز اساس جنگ بدخواهان با ما جنگ امید یا جنگ اراده‌هاست ضمن اینکه آنها به توطئه و نقشه شوم خود امید دارند و می‌خواهند ملت ایران را از توسعه آینده کشور ناامید کنند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران و ملت بزرگ ما می‌خواهند امید و سرزندگی خود را نشان داده و دشمن را نسبت به اهداف شوم ناامید کند.
وی با تاکید بر اینکه ما با هیچ ملتی جنگ نداریم گفت: مقابل ایران عده‌ای سیاستمدار کم‌تجربه قرار دارند.عکس‌العمل نظام جمهوری اسلامی در برابر فشارهای دشمنان که زیاد شده، قوی‌تر شده و افزایش یافته است، اما ما با هیچ ملت و کشوری قصد جنگ نداریم، هر چند که در برابر ما مسئولان و مقامات کشورهایی قرار گرفته‌اند؛ در این طرف نیز فقط گروهی از مسئولان کشور نیستند، بلکه همه ملت ایران یکپارچه در این مبارزه حضور دارند و تحریم دشمنان به‌طور مستقیم علیه فرد فرد ایرانیان به‌ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: اقشار مختلف فشارهایی را تحمل می‌کنند، از جمله اقشار کم‌درآمد که فشارهای بیشتر و اقشار پردرآمد که فشار کمتری تحمل می‌کنند، اما در نهایت آنان در اهداف خود موفق نمی‌شوند.
روحانی با تاکید بر اینکه دشمنان در این مبارزه علیه ملت ایران، پیروز نخواهند شد، گفت: مصداق این سخنان نیز افتتاح طرح‌های بزرگ در سراسر کشور و همچنین بهره‌برداری امروز ترمینال با شکوه «سلام» در فرودگاه امام خمینی(ره) است. وی با اشاره به اینکه ترمینال سلام ، عمدتا ظرف دو سال با تلاش متخصصین، کارگران و مدیران کشور ساخته شده، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته ترمینالی ظرف یک تا دو سال ساخته می‌شد، تعجب می‌کردیم که چگونه امکان‌پذیر است که ظرف این مدت ترمینالی با شکوه ساخته شود، اما الان شاهدیم که فرزندان ایران با تکیه بر اراده ، امید به آینده و عشق به وطن می‌توانند چنین پروژه‌هایی را که قابل رقابت با پروژه‌های مشابه جهانی است، بسازند.
روحانی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز برخلاف همه مقررات بین‌المللی در برابر ملت ایران قرار گرفته است اما دست‌اندرکاران بخش‌ها و حوزه‌های صنعت هوایی، با تلاش‌ها و زحمات خود، این صنعت را سرپا نگه داشته‌اند و از آنان صمیمانه قدردانی می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مبارزه واقعی و عملی با بدخواهان و مخالفان پیشرفت ایران، اجرا و افتتاح طرح‌های بزرگ است، گفت: امروز باید عملا در برابر بدخواهان خود مقاومت کنیم و عمل ما در برابر آنها، تلاش برای رونق اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: امروز توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان و بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می‌رود بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به‌شمار می‌رود.
رئیس‌جمهور با اشاره به ترافیک‌های سنگین جاده‌ای شمال کشور در ایام تعطیلات افزود: پس از افتتاح راه آهن تهران به رشت ، مسافرانی که از این مسیر ریلی برای سفر به شمال استفاده کرده‌اند از مسیر جذاب و بدون ترافیک لذت برده و صرفه‌جویی ارزشمندی نیز در مصرف سوخت انجام شد.