kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری قاتلان خرس
ساری – خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب سوادکوه از دستگیری متهم به کشتن یک قلاده توله خرس در این شهرستان خبر داد. رسول محمدی، گفت‌: پرونده قضایی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل و با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمان شناسایی و دستگیر شده است.
همچنین مدیرکل محیط زیست مازندران نیز با بیان اینکه بدون تردید یکی از عواملی که باعث تلف ‌شدن خرس قهوه‌ای در سوادکوه شد، عامل ضرب و شتم انسانی بود، افزود: به‌دلیل کار غیر‌اخلاقی ضرب و شتم خرس قهوه‌ای،‌ اشد مجازات را برای عاملان آن به دستگاه قضایی پیشنهاد می‌کنیم.
غرق شدن در دریا
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی ‌رودسر از غرق شدن دو جوان در بخش رحیم‌آباد این شهرستان خبر داد.
سرهنگ بابک علی‌زاده گفت: این دو جوان به همراه خانواده‌هایشان برای تفریح به روستای گرماب‌دشت بخش رحیم‌آباد رودسر رفته بودند که اقدام به شنا در رودخانه پلود کردند ولی به علت عدم آشنایی با فن شنا غرق شدند.وی اضافه کرد: تلاش پلیس و نیروهای امدادی برای پیدا کردن اجساد این دو جوان ادامه دارد.
مزاحم مجازی گرفتار قانون شد
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از دستگیری فردی که از طریق فضای مجازی برای یک شهروند مزاحمت ایجاد کرده بود خبر داد.
سرهنگ محمدحسن اسماعیلی افزود: پلیس پس از انجام یک‌سری کارهای تخصصی موفق شد متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کند.وی اضافه کرد: متهم به بزه انتسابی اعتراف و به مراجع قضایی معرفی شد.
برخورد موتوربا عابر
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زابل از برخورد یک‌دستگاه موتورسیکلت با عابر پیاده سالخورده خبر داد و گفت بر اثر این برخورد عابر پیاده جان سپرد.
سرهنگ احمد ثمره حسینی، با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت نوجوان 14 ساله‌ای بود، گفت: علت وقوع این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راکب موتور سوار اعلام شده است.
سانحه رانندگی مرگبار
همدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه استان همدان از مرگ یک نفر بر اثر تصادف رخ به رخ سواری پژو و کامیون در کبودرآهنگ خبر داد.سرهنگ رضا عزیزی گفت: در این حادثه یک دستگاه کامیون به سمت روستای حصار در حال سبقت بود که با سواری پژو رخ به رخ شد .
وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد خودروی پژو حامل کالای قاچاق بوده در حالی که می‌توانست با کم کردن سرعت مسیر را برای تردد کامیون باز گذارد و از بروز این حادثه جلوگیری کند.
وکیل قلابی در دام قانون
اراک – باشگاه خبرنگاران جوان: جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری وکیل قلابی با ۱۲ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی استان در اراک خبر داد.
سرهنگ یوسف سپهوند، افزود: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، مشخص شد که این فرد با جعل عنوان وکیل، با شناسایی افراد دارای مشکل به روش‌های مختلف برای مرتفع کردن موانع کاریشان، مبالغی از آنان دریافت کرده و دیگر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان خود نیست.
وی ادامه داد: با پیگیری‌ ماموران انتظامی، این فرد شناسایی و اسناد و مدارکی درخصوص کلاهبرداری‌های متعدد او از شهروندان اراکی به دست آمد.وی اضافه کرد: سرانجام با مراقبت‌های نامحسوس پلیس، متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی منتقل شد.
مزرعه تولید ارز دیجیتالی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی اعلام کرد: یک مزرعه تولید ارز دیجیتالی «بیت کوین» به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال در شهرستان مانه و سملقان کشف و پلمب شد.
سرتیپ «علیرضا مظاهری» افزود: مأموران بعد از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی کردند که در این زمینه ۷۸ دستگاه بیت کوین که برق آن نیز به‌طور غیرمجاز از طریق ترانس فشار قوی تأمین می‌شد، کشف و ضبط شد.
مظاهری با بیان اینکه مأموران در همین راستا دو متهم را نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند، گفت: مأموران در بازجویی‌های صورت گرفته موفق شدند در عملیاتی جداگانه ۱۷ دستگاه دیگر بیت کوین را نیز که در محلی دیگر مستقر شده بود، کشف و ضبط کنند.
تصادف مرگبار دو خودرو
شیراز – تسنیم: رئیس اورژانس استان فارس از تصادف در محور فیروزآباد- شیراز خبر داد و گفت: این تصادف ۵ فوتی و ۴ مجروح داشت. محمدجواد مرادیان، اظهار داشت: این حادثه بعد از سد تنگاب بین خودروی 405 و نیسان رخ داد.
وی با بیان اینکه دو دستگاه آمبولانس اعزام شده بود، افزود: خودرو 405 دچار آتش‌سوزی و پنج سرنشین 405 دچار سوختگی و فوت شدند.
آتش در واگن
قم – ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: آتش‌سوزی در یکی از واگن‌های قطار مسافربری تهران به اهواز در محدوده قم، با اعزام قطار امداد و نجات و نیروهای آتش‌نشانی منطقه اطفا شد.
محسن اوروجی افزود: واگن مولد این قطار در ایستگاه زواریان واقع در بخش سلفچگان قم دچار حریق شد که پس از این حادثه کمیته بحران استان در راه‌آهن قم تشکیل و قطار امداد و نجات به محل این حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: با حضور قطار امداد و نجات در منطقه، جداسازی واگن آتش گرفته از بدنه قطار مسافربری در دستور کار قرار گرفت و آتش این واگن توسط قطار امداد و نجات و آتش نشان‌های بخش سلفچگان و منطقه ویژه اقتصادی صنعتی مستقر در منطقه و با پشتیبانی آتش‌نشانی قم بطور کامل اطفا شد.
کشف هروئین
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۵ کیلوگرم هروئین و یک قبضه سلاح سبک و یک قبضه سلاح نیمه‌سنگین متعلق به ‌اشرار مسلح در کویر دهسلم شهرستان نهبندان کشف شد.
سرتیپ مجید شجاع افزود: مأموران با رصد کویر در حوزه سرزمینی شهرستان نهبندان، آثار تردد دو دستگاه موتورسیکلت را مشاهده و محل فعالیت سوداگران مرگ را رصد کردند.
وی ادامه داد: مأموران با وجود طوفانی بودن هوا و کویری بودن منطقه با ‌اشراف اطلاعاتی، محل اختفای یک دستگاه موتورسیکلت پرتوان متعلق به ‌اشرار را در کویر شهرستان نهبندان شناسایی و با اعزام به مخفیگاه ‌اشرار موتورسیکلت را به صورت بلاصاحب کشف کردند.
وی با بیان اینکه عملیات تعقیب و دستگیری ‌اشرار کماکان ادامه دارد، اضافه کرد: در بازرسی از موتورسیکلت به جای مانده از ‌اشرار مسلح، ۳۵ کیلوگرم هروئین، یک قبضه سلاح نیمه‌سنگین و یک قبضه سلاح کلاش کشف شد.