kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵

تشییع و خاکسپاری پیکر رئیس ‌جامعه خیرین مدرسه‌ساز

آیین وداع با مرحوم «محمدرضا حافظی» رئیس‌ جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد.



به گزارش ایرنا، در این آیین که روز پنجشنبه با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، سرپرست و تعدادی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیرین مدرسه‌ساز و مردم برگزار شد، پس از اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم حافظی توسط آیت‌الله محمد امامی کاشانی، پیکر وی برای خاکسپاری به سمت بهشت زهرای تهران بدرقه شد.
مرحوم محمدرضا حافظی که زندگی خود را صرف کار خیر مدرسه‌سازی برای فرزندان این سرزمین کرد، در سال ۱۳۱۰ در شهر برجرود به دنیا آمد. او در جوانی در حوزه علمیه تحصیل کرد و در ادامه مدتی در آلمان سکونت داشت. وی موفق به کسب مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا نیز شد. حافظی را می‌توان از پیشگامان و خیرین در عرصه مدرسه‌سازی به شمار آورد که زندگی و سرمایه خود را سال‌ها در این عرصه به کار برد و جمع کثیری از خیرین مدرسه‌ساز را شناسایی و به این سمت‌و‌سو هدایت کرد.
وی از سال ۱۳۷۸ به تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور همت گمارد و ریاست آن را بر عهده داشت که اکنون این مجموعه حدود ۳۰ هزار عضو دارد. ثمره حضورش در این مجمع در کنار دیگر خیرین کشور به یادگار ماندن هزاران مدرسه به صورت خیرساز در اقصی نقاط کشور است.
مرحوم حافظی پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، 21 خرداد جاری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
شامگاه بیستم خردادماه امسال یعنی تنها یک روز پیش از درگذشت وی، در آیینی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه و سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از کتاب حافظی رونمایی شد اما وی به دلیل بیماری و بستری شدن در بیمارستان، قادر به حضور در مراسم نبود.