kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
نوبخت اعلام کرد

اختصاص340 هزار میلیارد ریال برای ‌اشتغالزایی در کشور

معاون رئیس‌جمهوری از اختصاص ۳۴۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۹۹۸ هزار فرصت شغلی در کشور خبر داد.




محمد باقر نوبخت‌، در حاشیه بازدید از هیجدهمین نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در جمع خبرنگاران با ‌اشاره به تفکیک سهمیه استان‌ها در این بودجه افزود: سهمیه استان خراسان رضوی نیز از کل ‌اشتغال منظور شده و اعتبارات اختصاص یافته عصر امروز در شورای برنامه و توسعه استان تعیین شد.
وی گفت: دولت هشت برنامه تدوین و برای تأمین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده که یکی از این برنامه‌ها مربوط به حوزه کشاورزی است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای نیز با وزیر جهاد کشاورزی منعقد شد و بر این اساس اعتباراتی به تولیدات گلخانه‌ای، پرورش گل و گیاه، پرورش ماهی دریایی و همچنین صنایع کشاورزی کشور
اختصاص یافت.
نوبخت افزود: نمایشگاه گل و گیاه مشهد فرصت کافی برای معرفی توانمندی‌های ایران در عرصه گل و گیاه ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز توسعه صادرات و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در این حوزه است.
معاون رئیس‌جمهوری گفت: از مجموع ۱۴۸ هزار میلیارد تومان منابع نفتی موجود در بودجه سال جاری دو سوم آن را از بودجه امسال خارج کرده‌ایم و به همین میزان وابستگی کشور به نفت کاهش یافته است.
نوبخت گفت: نفت در بودجه پیش‌بینی شده بود حدود ۱۴۸ هزار میلیارد تومان بود اما برای اینکه بودجه را از نوسانات قیمت نفت و صادرات آن خارج کنیم الان در بهترین شرایط، وابستگی بودجه سال جاری به نفت را به حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان کاهش داده‌ایم.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر تداوم کاهش وابستگی به نفت در بودجه سال‌های آینده کشور ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه در محورهای ایجاد درآمدهای پایدار به جای نفت، صرفه‌جویی در هزینه‌های موجود، ثبات سازی اقتصادی و تقویت جایگاه نهادی بودجه و ارتباط بودجه با سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.
معاون رئیس‌جمهوری گفت: ۲۴ برنامه برای کاهش و در حقیقت قطع وابستگی کشور به بودجه نفت در نظر گرفته شده است که ۱۱ برنامه در سال جاری و ۱۳ برنامه نیز در سال آینده عملیاتی خواهد شد و برنامه‌های یاد شده در حال حاضر در پایگاه اینترتی سازمان برنامه و بودجه بارگذاری شده است و امیدواریم کارشناسان نظرات خود را در این خصوص به ما منعکس کنند تا از نظرات آنها در شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جهت تصویب برنامه‌های یاد شده
بهره‌برداری کنیم.
نوبخت ابراز امیدواری کرد با ادامه همین روند طی سال‌های آینده وابستگی بودجه کشور به نفت به‌طور کامل از بین برود.