kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
امیرآبادی فراهانی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی هلند:

هلند لانه امن تروریست‌ها شده، اما نگران محاکمه قاچاقچیان و قاتلان است!

رئیس هیئت پارلمانی ایران در دیدار با هیئت پارلمانی هلند گفته است که چرا سیاست اروپا یک بام و دو هواست؟ چرا نسبت به تحریم‌های ظالمانه آمریکا عکس‌العملی ندارید و تنها وقتی به جرم تروریست‌ها یا قاچاقچیان مواد مخدر رسیدگی می‌شود، شما نگران نقض حقوق بشر در ایران می‌شوید؟




هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در دیوان دعاوی بین‌المللی میان ایران و آمریکا در شهر لاهه به هلند سفر کرده بود، با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس به‌عنوان رئیس کمیته پارلمانی همراه با شوشتری و برزگر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و کاظمی سفیر ایران در هلند با طرف مقابل پیرامون مبارزه با تروریست و تحریم‌های ظالمانه آمریکا به گفت‌وگو پرداختند.
هیئت پارلمانی هلند در این دیدار درباره برخی مسایل از جمله موضوع حقوق بشر در ایران انتقاداتی را مطرح کرده و مدعی شدند که اقدامات ضد حقوق بشری در کشورمان انجام می‌شود و مسیحیان در ایران از آزادی عمل مذهبی برخوردار نیستند.
در ادامه جلسه امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس ادعا‌های هیئت پارلمانی هلند را بی‌اساس خواند و گفت: اقلیت‌های دینی در مجلس ایران دارای نماینده بوده و نمایندگان آنها هم آزادانه از سوی مردم انتخاب می‌شوند و مسیحیان از آزادی کامل برای برگزاری مراسم‌های دینی خود در کلیسا‌ها برخوردار هستند. ارتباط بسیار خوب مسیحیان و مسلمانان در مجلس را می‌توان از مراسم افطاری بت کلیا نماینده آشوریان برای نمایندگان مسلمان کاملا مشاهده کرد.رئیس هیئت پارلمانی ایران در هلند ضمن اعتراض به اعضای هیئت پارلمانی هلند نسبت به عدم برخورد دولت این کشور با تروریست‌ها و پناه دادن به آنها هم اظهار کرد: در حالی که تعدادی از هموطنان ما در حمله تروریستی اهواز مجروح و شهید شده‌اند، اما هلند با پناه دادن به تروریست‌ها به‌ویژه گروه الاهوازیه در حقیقت از تروریست‌ها تاکنون به نوعی حمایت کرده است.
امیرآبادی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به هیئت پارلمانی هلند تاکید کرد: شما چرا اجازه می‌دهید معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران از انگلیس به پارلمان هلند بیایند و پارلمان این کشور محل رجوع معاندان شود.
نماینده مردم قم تصریح کرد: باید پرسید، چرا سیاست اروپا یک بام و دو هواست، اگر شما مدعی و نگران اقدامات ضد حقوق بشری در ایران هستید پس چرا نسبت به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران هیچگونه عکس‌العملی ندارید و تنها وقتی به جرم تروریست‌ها یا قاچاقچیان مواد مخدر رسیدگی می‌شود، شما نگران نقض حقوق بشر در ایران می‌شوید؟