kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

بمباران نشست فرماندهان تروریست‌های النصره از سوی جنگنده‌های روسیه و سوریه

جنگنده‌های روسی و سوری در عملیاتی مشترک محل تجمع تروریست‌های «جبهه النصره» در دو استان «ادلب» و «حماه» را 80 بار مورد هدف قرار دادند. در این حملات، نشست فرماندهان این گروه تروریستی هم بمباران شد.



جنگنده‌های روسی و سوری طی شب و روز پنجشنبه، 80 بار مواضع تروریست‌ها را در «خان شیخون»، «سفوهن»، «کفرنبل»، «حاس» و فرودگاه «تفتناز» در جنوب استان ادلب بمباران کردند.
خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی در این باره نوشته، در این حملات محل برگزاری نشست فرماندهان «هیئت تحریر الشام» (جبهة النصره) در فرودگاه نظامی «تفتناز»، سه بار هدف بمباران دقیق قرار گرفت.
به گفته فرماندهان ارشد ارتش سوریه، همزمان با این حملات، واحد توپخانه ارتش سوریه پایگاه‌ها و تحرکات تروریست‌ها را در روستاها و شهرک‌های «الزکاه»، «الاربعین»، «اللطامنه» و «کفررزیتا» گلوله‌باران کرد.
طی روزهای گذشته ارتش سوریه برای کمک به خروج غیر نظامیان از مناطق تحت تسلط تروریست‌ها، به اعلام آتش‌بس رضایت داده بود، اما تروریست‌ها با حمله به مواضع ارتش سوریه، غیرنظامیان را مجبور به باقی ماندن در مناطق تحت تسلط خود کردند و تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.
اظهارات پوتین
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اما، در نشست سران سازمان همکاری شانگ های، بر لزوم تضمین نابودی کامل تروریسم در سوریه به ویژه در استان ادلب تأکید کرد. به گزارش ایسنا، پوتین این را هم گفت که: «ما در سوریه به نتایج واقعی در جنگ علیه تروریسم دست یافته و تروریست‌ها را با کمک به دولت سوریه، شکست داده‌ایم... روند حل و فصل سیاسی شاهد پیشرفت است و تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی ادامه دارد. مأموریت مهم کنونی، تضمین نابودی کامل تروریسم در سوریه، به ویژه در استان ادلب، و افزایش کمک‌های انسانی و حمایت جامعه جهانی برای بازسازی سوریه
است.
گفتنی است رئیس‌جمهور روسیه درباره ارتباط کشورش با آمریکا نیز گفت، روابط دو کشور روز به روز بدتر و بدتر می‌شود.