kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

تشییع با شکوه پیکر مطهر فرمانده شهید مدافع حرم در تهران

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید «محمد جنتی» معروف به «فرمانده حیدر» با حضور انبوه مردم شهیدپرور تهران برگزار شد.



مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم «محمد جنتی» صبح پنجشنبه از مقابل مسجد حجت(ع) واقع در خیابان پیروزی، میدان سرآسیاب برگزار شد.
پس از تشییع با شکوه این شهید مدافع حرم که با حضور انبوه مردم قدرشناس و شهیدپرور تهران برگزار شد، پیکر مطهر این شهید به قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) منتقل و به خاک سپرده شد.
به گزارش تسنیم، شهید محمد جنتی با نام جهادی «حاج حیدر» و معروف به «فرمانده حیدر» بیش از یک سال فرمانده رزمندگان مدافع حرم پاکستانی(تیپ زینبیون) و پیش از آن نیز مدتی فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون سوریه بود. این شهید متولد روستای «دیزج خلیل» از توابع شهرستان «شبستر» و نوزدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است.
 شهید جنتی سال 92 راهی سوریه شد و حدود چهارسال در جبهه مقاومت سوریه و عراق حضور فعال داشت. وی جزو اولین مستشارانی بود که برای مقابله با تروریست‌های تکفیری وارد جبهه شد و در مناطق مختلفی از جمله دمشق، حلب، حماه و...حضور داشت و چندین بار در درگیری‌ با تروریست‌ها مجروح شده بود.
این شهید بزرگوار در 16 فروردین 96 در حماه سوریه منطقه تل ترابی به شهادت رسید و همچون حضرت عباس(ع) سر و دستش را فدا کرد. پیکر مطهر او در منطقه ماند تا سرانجام بعد از گذشت 2 سال طی عملیات تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در مناطق سوریه، پیکر این شهید نیز کشف و به کشور بازگشت.
هویت پیکر شهید جنتی از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
سردار سلیمانی درباره این فرمانده شهید گفته بود: «حیدر یکی از بهترین‌هایم بود».
از شهیدجنتی، سه فرزند به یادگار مانده است.