kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
رئیس ‌حوزه هنری:

هنرمندان انقلابی نسبت به تحرکات سفارت انگلیس نمی‌توانند ساکت باشند(اخبار ادبی و هنری)

رئیس‌ حوزه هنری گفت: هنرمندان انقلابی نمی‌توانند نسبت به اتفاقات و برنامه‌های سفارت کشورهای غربی به‌ویژه انگلیس ساکت باشند.




محسن مومنی شریف درباره نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» با اشاره به برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در سفارتخانه این دولت در تهران گفت: نباید کسی نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت باشد؛ زیرا 300 سال است که این کشور دست به جنایات متعدد زده است و شرکت کردن در این مهمانی چشم‌پوشی و بی‌اعتنایی نسبت به خون‌های ریخته شده و اتفاقات تلخ است که در تاریخ ما کمتر به آنها پرداخته شده. کسانی که در این جشن شرکت می‌کنند باید نسبت به ایرانی بودنشان شک کرد؛ زیرا این خیانتی بزرگ به کشور و هم‌وطنانشان است. ایرانی جماعت هیچ‌وقت خیانت‌های انگلیس را فراموش نمی‌کند. تاریخ ایران پر است از جنایات انگلیسی‌ها. به عنوان مثال، زمانی که پای انقلابیون مشروطه به سفارت انگلیس باز شد، انقلاب مشروطه منحرف گردید و بعدها از دل آن دیکتاتوری به نام رضاخان بیرون آمد که تا سالیان بسیار مردم ایران درگیر او بودند.
رئیس‌ حوزه هنری تاکید کرد: به همه روشنفکران و کسانی که به سفارت رفت و آمد می‌کنند هشدار می‌دهیم که تجربه خوبی وجود ندارد. کسانی که به سفارت کشورهای غربی به‌ویژه انگلیس رفت و آمد می‌کردند، عاقبت به خیر نشدند. از همین رو باید مراقب باشند تا به مکر این روباه پیر گرفتار نشوند. هنرمندان نمی‌توانند نسبت به این اتفاقات چشم بپوشند. برای همین نسبت به این اتفاق واکنش نشان می‌دهند. امیدواریم مسئولین در دستگاه وزارت امور خارجه نسبت به تحرکات و اقدامات سفارت کشورهای غربی حساس باشند؛ زیرا تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچ‌گاه نتایج مطلوبی از فعالیت این سفارتخانه‌ها حاصل نشده است.
مومنی شریف تصریح کرد: ما انگلیس را دشمن می‌دانیم. دوست ما نیست. متاسفانه سابقه تاریخی این‌ها پر است از خیانت‌های سیاه به ملت ایران. حوزه هنری بسیار استقبال می‌کند که این آثار در سطح شهر نیز در معرض دید عموم قرار گیرد. امیدواریم که شهرداری تهران نسبت به نمایش این آثار هماهنگی لازم را صورت دهد تا مخاطبین بیشتری از این آثار دیدن کنند.
گفتنی است، نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» تا پنجم تیر در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برپاست.