kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

سومین تئاتر ‌اشرافی مدیر دولتی اجرا می‌شود!(اخبار ادبی و هنری)

به رغم انتقادات فراوان رسانه‌ها و مردم، یک مدیر دولتی به زودی یک نمایش‌اشرافی جدید را روی صحنه خواهد برد.



حسین پارسایی، از مدیران شبکه نمایش خانگی است که به خاطر صدور مجوز به سریال‌های مبتذل و ضدخانواده با انتقادات بسیاری مواجه است. وی در کنار گسترش ابتذال در این عرصه، پایه‌گذار اجرای نمایش‌های به اصطلاح لاکچری است که هم با هزینه بسیار، به ترویج فرهنگ ‌اشرافی و غربی می‌پردازند و هم اینکه برای تماشای آنها باید هزینه گزافی پرداخته شود.
اما سایت مشرق درباره جدیدترین نمایش این مدیر دولتی گزارش داد: «مولن روژ» عنوان سومین تئاتر جنجالی پارسایی پس از بینوایان و الیور توییست است که روایت آن درباره سپهبد ارتش شاهنشاهی است که قبل از انقلاب دارای کافه - آرایشگاهی است که در قمار به کاراکتری به نام «حاج‌آقا» می‌بازد و پس از انقلاب این مکان دیگر به سبک دوران ماقبل رژیم شاهنشاهی اداره نمی‌شود. دو پیشکار در این کافه هستند که برای کاراکتر «حاج آقا» کار می‌کنند و مهم‌ترین ماموریت آنها این است که با پیدا کردن زنان مختلف، نیازهای جنسی کاراکتر «حاج آقا» را تامین کنند.
مخاطب شخصیت حاج آقا را در این نمایش نمی‌بینید، اما او کسی است که به احتکار مواد غذایی و... مشغول است و این دو تا پایان نمایش بارها تلاش می‌کنند که از سیطره حاج آقا رهایی یابند و جالب اینجاست یکی از این شخصیت اهل کاشان و دیگری اهل قم است. تلاش برای رهایی از چنگال «حاج‌آقا» به جایی نمی‌رسد و آنها سعی می‌کنند زیر بار کارهایی که ملزم به انجام آن هستند نروند، اما آن‌قدر آس و پاس هستند که فرار از این موقعیت برایشان غیرممکن است. این دو به همراه زنی در موقعیتی نمایشی گرفتار شده‌اند. «محمد قدس» از تهیه‌کنندگانی است که برای اجرای نمایش‌های مختلف فارسی در خارج از ایران تلاش می‌کند و حسین پارسایی کارگردان سابق نمایش‌های مسجدی در مقام مدیرکل دفتر شبکه نمایش خانگی از ساخت سریال‌های خط‌شکن و ضدخانواده حمایت کرد.
مولن‌روژ، نام کاباره بدنام و کلوب شبانه‌ای است که در منطقه ۱۸ پاریس واقع شده‌ است. این مکان یک کاباره قدیمی در فرانسه محسوب می‌شود. کاباره مولن‌روژ در سال ۱۸۸۹ توسط ژوزف اولر آغاز به کار کرد. ژوزف اولر همچنین مؤسس سالن موسیقی المپیا پاریس نیز می‌باشد. عبارت «مولن‌روژ» واژه‌ای فرانسوی است و ترجمه آن معادل «آسیاب بادی سرخ» است.