kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

اخبار کوتاه از فوتبال



جدایی شاهرودی و بختیاری زاده از تیم امید
اردوی تیم ملی فوتبال ایران به زودی با حضور ۵۰ بازیکن آغاز می‌شود.در جلسه هماهنگی که با حضور فرهاد مجیدی و حمید استیلی برگزار شد، نهایتاً رضا شاهرودی و سهراب بختیاری زاده، دستیارهای زلاتکو کرانچار از تیم ملی امید جدا شدند. مجیدی طی چند روز آینده کادر فنی خود را تکمیل خواهد کرد.
بازتاب حضور دنیزلی در تراکتورسازی
مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه‌ای که سابقه حضور در تیم‌های پاس و پرسپولیس را در فوتبال ایران داشت برای بار سوم به ایران آمد تا هدایت تراکتورسازی را بر عهده بگیرد و جانشین جرج لیکنز در این تیم شود. حضور دنیزلی در ایران بازتاب فراوانی در رسانه‌های ترکیه داشت. در همین خصوص حریت نوشت: دنیزلی دو هفته مانده به پایان فصل لیگ ترکیه از تیم قاسم‌پاشا کنار رفت و اکنون با امضای قراردادی ۵ ساله هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفت. از مبلغ قرارداد سرمربی ۶۹ ساله اطلاعی منتشر نشده است. صبح نیز یادآور شد مصطفی دنیزلی برای سومین بار به لیگ ایران رفت و هدایت تیم تراکتورسازی را بر عهده گرفت. قرارداد رسمی او با تراکتور امضا شده است ولی از مبلغ قرارداد او خبری نیست. این مربی در فوتبال ایران چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود و در دو حضور قبلی در تیم‌های پاس و پرسپولیس عملکرد قابل قبولی داشت.
پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی مشتری‌های وحید امیری
به نظر می‌رسد جدایی وحید امیری از ترابزون اسپور ترکیه قطعی شده است و این بازیکن ایرانی در ادامه به لیگ ایران خواهد آمد. پرسپولیس که توانست قهرمان لیگ برتر ایران در این فصل شود و قبلاً نیز وحید امیری در این تیم توپ زده بود، یکی از مشتری‌های این بازیکن است. در کنار این تیم، سپاهان، استقلال و تراکتورسازی تیم‌هایی هستند که قصد خرید بازیکن ایرانی را دارند ولی هنوز مشخص نیست که این بازیکن در فصل آینده در چه تیمی بازی خواهد کرد.این بازیکن ۳۱ ساله که در تیم ملی ایران نیز بازی می‌کند، از بازیکنان تأثیرگذار و مهمی در لیگ ایران بوده است و به همین خاطر تیم‌های بزرگ ایرانی برای تقویت خود در فصل جدید خواستار جذب این بازیکن شده‌اند. دیگر بازیکن ترابزون یعنی مجید حسینی دوران نقاهت را سپری می‌کند و تا یک ماه و نیم از فوتبال دور است. او نیز پیشنهادهایی دریافت کرده است ولی به نظر نمی‌رسد ترابزون به راحتی به این بازیکن اجازه خروج بدهد.
توافق نهایی سیاوش یزدانی با استقلال
مدافع فصل گذشته سپاهان با عقد قراردادی رسمی به استقلال پیوست. با توجه به اینکه روزبه چشمی اعلام کرده که فصل بعد را در استقلال نخواهد ماند مدیران باشگاه در پست دفاع وسط با سیاوش یزدانی مذاکراتی انجام دادند و موفق شدند رضایت این بازیکن را برای حضور در جمع آبی‌پوشان جذب کنند. سیاوش یزدانی یکی دو روز است قرارداد رسمی با آبی‌پوشان امضا کرده ‌اما به دلیل سیاست‌های باشگاه این قرارداد هنوز از سوی سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام نشده است. با این حال احتمالا بعد از ورود استراماچونی به ایران و عقد رسمی قرارداد رسما به هواداران این تیم معرفی خواهد شد.
حضور اسدی در کادرفنی تیم پارس جنوبی
مرتضی اسدی مدافع سابق تیم فوتبال تراکتورسازی که در تیم‌های متعددی زیر نظر فراز کمالوند به عنوان بازیکن و مربی کار کرده بعد از جلسه با مدیرعامل و سرمربی پارس جنوبی به عنوان اولین مربی این تیم و دستیار کمالوند معرفی شد. طبق اعلام کمالوند اسدی فعالیتش را به عنوان دستیار اول او در پارس جنوبی آغاز می‌کند و سایر اعضای کادرفنی پارس جنوبی نیز امروز شنبه معرفی می‌شوند.
احتمال ماندن انصاری‌فرد در ناتینگهام فارست قوت گرفت
سایت Vitalfootball انگلیس نوشت: با انتقال هلال سودانی به المپیاکوس، مارتین اونیل (سرمربی ناتینگهام فارست) به مهاجم دیگری برای فصل آینده نیاز خواهد داشت. جیسون کومینگس، زاخ کلوخ و آپوستولوس ولیوس گزینه‌های خرید ناتینگهام فارست در خط حمله هستند. انتقال هلال سودانی به المپیاکوس یونان این معنا را می‌دهد که لویس گرابان، داریل مورفی، کریم انصاری‌فرد و تیلر واکر همچنان مهاجمان ناتینگهام فارست برای فصل آینده چمپیونشیپ خواهند ماند. کریم انصاری‌فرد یک فصل دیگر با ناتینگهام فارست قرارداد دارد و طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی پیشنهادهایی از تیم‌های ترکیه‌ای، اسکاتلندی و یونانی دریافت کرده است.