kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    اعدام متجاوزین به عنف
زاهدان – ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: رای پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر صادر و ابلاغ شده است و برای تایید و ابرام و یا رسیدگی به اعتراض محکومان و وکلای آنان به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
حجت‌الاسلام علی موحدی راد، اظهار داشت: با توجه به پیگیری سه نفر از شکات و انجام تحقیقات، وقوع بزه در خصوص سه نفر از شکات به اثبات رسید، لذا چهار نفر از متهمان این پرونده هر کدام به سه بار اعدام محکوم شدند که در صورت تایید این حکم در دیوان عالی کشور در ملاءعام و در یکی از میادین شهر اجرا خواهد شد.وی افزود: متهمان بابت آدم ربایی هر کدام به سه فقره ۱۵ سال حبس محکوم شدند و بابت سرقت اموال به سه فقره سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به شکات محکوم شدند.
وی بیان کرد: متهمان بابت جراحات و صدمات روحی و معنوی به شکات به پرداخت دیه و خسارت و بابت حمل سلاح غیرمجاز هر کدام به تحمل پنج سال حبس تعزیزی محکوم شدند.
کالای قاچاق
قزوین – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «قزوین» از کشف بیش 350 قلم انواع کالای قاچاق و دستگیری یک نفر خبر داد. سرهنگ رسول فراهانی، گفت: در بازرسی از خودرو مورد نظر تعداد 208 عدد انواع شامپو خارجی و  144 عدد انواع خمیر دندان خارجی کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.
وی با اشاره به این که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد گفت: کارشناسان ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده را 80 میلیون ریال برآورد کردند.
نجات قاتل از چوبه دار
زنجان – فارس : دو قاتل که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد شده‌ بودند، پرونده‌‌هایشان در دادگاه کیفری یک استان زنجان، رسیدگی و به قصاص محکوم شده بودند که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشتند. حجت‌الاسلام اسماعیی صادقی نیارکی رئیس ‌شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: قاتل با هویت ح- ب در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال 1390 در زنجان جوانی را به قتل رساند و همچنین قاتل به هویت م-ت نیز در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال 1394 در زنجان جوانی را به قتل رساند که پس از آن متهمین با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و بازداشت شدند و در نهایت حکم قصاص آنها صادر شد.
وی اضافه کرد: پس از صدور حکم قصاص قاتلین در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زنجان و جمعی از پزشکان، خیرین و  معتمدین استان طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتولین و در ماه مبارک رمضان 98 تلاش‌ها نتیجه داد و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتلین  را مورد عفو و بخشش قرار دادند.
کشف سوخت قاچاق
سرویس شهرستانها: ماموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان موفق به کشف و ضبط یک میلیون و ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان شاهین‌شهر شدند. سرتیپ مهدی معصوم بیگی، گفت: ماموران انتظامی حین گشت‌زنی به یک خودروی سوخت‌رسان مشکوک و آن را مورد بررسی که در بازرسی از آن بیش از ۳۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از شبکه توزیع که به صورت قاچاق حمل می‌شد را کشف کردند.
وی بیان داشت: پس از اظهارات متهم، ماموران از انبار شرکت مذکور بازدید کردند که یک میلیون و سه هزار لیتر سوخت قاچاق شامل ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۴۰۳ هزار لیتر گازوئیل که در مخازن بزرگ دپو شده بود را کشف کردند.وی ارزش سوخت قاچاق را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: در این رابطه چهار فرد متخلف نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
ایران‌چک‌های تقلبی
گرگان – ایرنا: فرمانده انتظامی گنبدکاووس اعلام کرد که با تلاش ماموران انتظامی سه عضو باند چاپ ایران چک‌های تقلبی ۵۰۰ هزار ریالی در این شهرستان دستگیر شدند. سرهنگ محمود علی‌فر گفت: اعضای این باند که دو مرد و یک زن بودند در یک واحد مسکونی داخل شهر گنبد کاووس با دو دستگاه چاپ اسکناس اقدام به چاپ ایران‌چک‌های تقلبی و عرضه آن در بازار می‌کردند.وی افزود: در پی گزارش شهروندان و کسبه مبنی بر دریافت ایران‌چک تقلبی، مأموران انتظامی موفق به شناسایی افراد و مکان اختفای آنان شدند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از محل سکونت اعضای این باند که با دستور مقام قضایی صورت گرفت، علاوه بر دو دستگاه چاپ اسکناس تعداد ۴۰۰ قطعه ایران‌چک ۵۰۰ هزار ریالی مجموعاً به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.
دستگیری اسب‌‌سواران مشکوک
شیراز – فارس: یک منبع آگاه گفت: تمام افرادی که در شهر کازرون در کنار قاتل امام‌جمعه این شهر با لباس متحدالشکل سوار بر اسب بودند، دستگیر شده‌اند. بعد از شهادت امام‌ جمعه کازرون، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن قاتل حجت‌الاسلام خرسند را با لباس عربی و سوار بر اسب در حال گشتزنی در سطح شهر کازرون نشان می‌داد که چند نفر نیز وی را همراهی می‌کردند.
یک منبع آگاه نزدیک به دولت از دستگیری این افراد توسط نیروهای امنیتی خبر داد و گفت: این اقدام چند روز پیش و در همان هنگام انتشار ویدیو توسط اداره‌ کل اطلاعات فارس انجام شده است.وی افزود: «م.م»، «ح.د» و «س.ک» از عوامل همراهی‌‌کننده با قاتل امام‌ جمعه کازرون بودند که روزهای قبل از شهادت وی با لباس متحدالشکل در شهر کازرون و سوار بر اسب در حال رفت‌ وآمد بودند.
صاعقه جان چوپان را گرفت
کرمانشاه – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: چوپان ۶۵ ساله اهل یکی از روستاهای این شهرستان بر اثر اصابت صاعقه جانش را از دست داد و شش رأس از گوسفندانش نیز تلف شد.سرهنگ همتعلی شکری اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر جان باختن فردی در مسیر روستای چشمه کبود به روستای باباعلی، مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.وی ادامه داد: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد شخصی ۶۵ ساله حین چرای دام‌هایش بر اثر اصابت صاعقه دچار برق گرفتگی شده، اما متأسفانه در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.فرمانده انتظامی شهرستان هرسین با اشاره به انتقال جسد چوپان ۶۵ ساله به پزشکی قانونی، از کشاورزان و عشایر خواست هنگام رعد و برق از حضور در نقاط مرتفع خودداری کنند.
قطع پا بر اثر انفجار مین
سردشت – ایرنا: بخشدار مرکزی سردشت گفت: پای یکی از جوانان اهل این شهرستان بر اثر انفجار مین بر جای مانده از جنگ تحمیلی قطع شد. ناصر یوسفی ، افزود: این حادثه در ارتفاعات روستای «کانی زرد» از توابع بخش مرکزی این شهرستان رخ داد.وی اضافه کرد: فرد مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت منتقل شده و هم اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.
مرگ یک کارگر حین حفاری شبکه فاضلاب
قصرشیرین – ایرنا : فرماندار قصرشیرین گفت: یک کارگر حین حفاری شبکه انتقال فاضلاب پروژه مسکن مهر روبروی فرمانداری این شهرستان جان باخت. مرادعلی تاتار افزود: این کارگر مشغول کار در شبکه انتقال فاضلاب مسکن مهر در نزدیک مسیر رودخانه الوند بوده که بر اثر ریزش کانال و ریختن ترانشه‌ها دچار خفگی شده و جان خود را از دست.وی اظهار کرد: تلاش‌ها برای سالم بیرون آوردن این کارگر از کانال انتقال شبکه فاضلاب بی‌نتیجه مانده و کارگر حفار دچار خفگی شده و متاسفانه این حادثه باعث مرگ وی شد.فرماندار قصرشیرین گفت: این کار ۵۰ ساله و اهل کرمانشاه است.
واژگونی اتوبوس
اهواز – خبرگزاری صدا و سیما: بر اثر واژگونی اتوبوس رشت - اهواز در 10کیلومتری اهواز به شوش سه نفر مصدوم شدند.رئیس پلیس راه خوزستان گفت: این اتوبوس با 10 مسافر که از رشت عازم اهواز بود، واژگون شد که در این صانحه رانندگی سه نفر مصدوم و به صورت سرپایی توسط نیرو‌های امدادی درمان شدند.سرهنگ دولتشاهی افزود: علت حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرد.
کشف گندم قاچاق
شوش – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف گندم قاچاق در شهرستان شوش خبر داد.سردار حیدرعباس‌زاده افزود: کارکنان فرماندهی انتظامی شوش، با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک انبار دپوی گندم قاچاق را در یکی از نقاط این شهرستان شناسايي کنند.وی بیان کرد : ماموران انتظامی شوش در بازرسي از اين انبار، 45 هزار و 300 تن گندم فاقد مجوز کشف در این زمینه 6 متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.