kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

محاکمه شاهزاده سعودی در پاریس

دختر پادشاه عربستان سعودی به اتهام ارتکاب اقدام خشونت‌بار ضد یک کارگر در فرانسه محاکمه خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یک منبع قضایی، دادگاه خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، که متهم است در سال 2016 میلادی به محافظ خود دستور داده است که یک کارگر را که در آپارتمان او در پاریس کار می‌کرده است مورد ضرب و شتم قرار دهد، روز 18 تیر در پاریس برگزار می‌شود.
 یک حکم بازداشت از دسامبر 2017 برای حسا بنت سلمان، به جرم «مشارکت در خشونت عمدی» صادر شده است اما به نظر می‌رسد محاکمه او غیابی خواهد بود و احتمالاً وکیل او در دادگاه حضور خواهد داشت.
یک لوله‌کش در سپتامبر 2016 برای انجام کار به آپارتمان شاهزاده خانم سعودی در خیابان فوشدر منطقه اعیان‌نشین پاریس رفته بود. به گفته این لوله‌کش، او در حال عکاسی از اتاقی بود که قرار بود در آنجا کار کند. حسا بنت سلمان که عصبانی شده بود به محافظ خود دستور داده بود که این کارگر را مورد ضرب و شتم قرار بدهد.
کارگر گفته است که چندین ضربه به خصوص در ناحیه صورت به او وارد شده است و مورد تحقیر واقع شده است. محافظ، حتی از او خواسته بود که زانو بزند و پاهای حسا بنت سلمان را ببوسد. او بعد از چند ساعت موفق شده بود آپارتمان مذکور را ترک کند.
بازپرس پرونده در اوت 2018 تصمیم گرفت پرونده متهم را به دلیل مشارکت در خشونت عمدی با استفاده از تهدید با سلاح و مشارکت در بازداشت غیر‌قانونی و سرقت تلفن همراه به دادگاه ارجاع دهد. محافظ او نیز قرار است به جرم ایفای نقش اصلی در سرقت، اعمال خشونت عمدی با تهدید مسلحانه و بازداشت غیر قانونی محاکمه شود.