kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

زندگی سوزان در زیر چادر‌!



 
  با بروز سیلاب در خوزستان بسیاری از روستاها و زمین‌های اطراف سد کرخه زیر آب رفت و روستائیان خانه‌های خود را  تخلیه کردند و در کمپ‌ها (چادرهای برزنتی) که تا عادی شدن این بحران اسکان یافتند.
اکنون بیش از یک ماه و نیم از آن حادثه می‌گذرد و آنها همچنان در کمپ‌ها با حداقل امکانات زندگی می‌کنند.
گرمای بالای 45 درجه‌، آبهای بجای مانده از سیل که اکنون به منجلاب تبدیل شده، رطوبت بالای 70 درجه زندگی در چادرهای برزنتی را غیر قابل تحمل و رنج‌آور تبدیل کرده و آسایش را از مردم ساکن این اردوگاه‌ها گرفته است تازه باید همیشه مواظب مار و عقرب و دیگر حیوانات موذی باشی!
به گفته جواد کاظم‌نسب نماینده مردم خوزستان، بسیاری از منازل مناطق سیل‌زده خوزستان غیرقابل سکونت هستند به نحوی که عده‌ای از مردم در فصل گرما در چادر‌ها و در جنگل زندگی می‌کنند.
آن دسته از کشاورزان سیل‌زده که بیمه هستند خسارت خود را به صورت ناچیزی دریافت کرده‌اند و عده‌ای دیگر که بیمه ندارند همچنان بلاتکلیف باقی مانده‌اند. اکنون مردم و به خصوص کشاورزان سیل‌زده‌ خوزستان در وضعیت روحی خوبی قرار ندارند.
به گفته وزیر کشور در کل خوزستان بیش از ۲۰۰ روستا به نوعی دچار آبگرفتگی شدند و بین ۹۶ تا ۱۰۰ موردشان غرق در آب هستند و مصوب کردیم افرادی که می‌توانند سه تا چهار ماه خانه اجاره کنند، دولت اجاره‌بها را پرداخت می‌کند.آقای وزیر! شما یادتان هست که درباره مشکل برخی سیل‌زدگان سال 95 مبنی بر عدم دریافت خسارت‌، گفتید: در این زمینه قرار است از محلی که استاندار می‌تواند این خسارات را پرداخت کند تا در تهران تامین اعتبار شود اما  هنوز آن زمان نرسیده‌ است! آقای وزیر! مردم خوزستان دیگر از زندگی در زیر چادرهایی با دمای 50 درجه خسته شده‌اند و از شما می‌خواهند آنها را از این وضعیت اسفبار نجاتشان دهید.
سید کریم بحرینی