kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

کوتاه از شهرستان‌ها



پیشرفت آبرسانی به گچساران
یاسوج- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پروژه بزرگ آبرسانی به اراضی تنگ انگشتر گچساران تاکنون 60 درصد پیشرفت عملیات فیزیکی داشته است.علی داودی مهر گفت: توسعه و بهبود اراضی این منطقه به میزان 1000 هکتار اعمال الگوی کشت و زرع بهبود و توسعه وضعیت موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این طرح است.وی گفت: مشکلات و معارضات اجتماعی، نوسانات بازار ارز، رکورد واحدهای تولیدکننده، مشکلات مربوطه به استانداردهای کالاهای مصرفی، وجود موارد سخت آهکی در مسیر گچساران، اجرای طرح در محدوده شرکت نفت، وجود لوله‌های نفتی و گازی و تأسیسات نفت و گاز از دیگر عواملی است که سرعت پروژه‌ها را با کندی مواجه کرده است.
اهداء زمین
تنکابن- خبرنگار کیهان:
یکی از خیران تنکابن در یک اقدام خداپسندانه 17 هزار و 600 متر زمین شهری تنکابن را جهت ساخت مرکز جامع تشخیص و درمان (شیمی درمانی و پرتو درمانی بیماران سرطانی) اهداء کرد.
لازم به ذکر است این مؤسسه خیریه در سه بخش درمانی، تجاری و توریستی احداث خواهد شد و درآمدهای حاصل از این مراکز به بخش درمانی آن باز می‌گردد.
ضمانت توسعه صادرات
ساری- خبرنگار کیهان:
براساس تفاهمنامه دو جانبه‌ای که به امضای استاندار مازندران و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید، این صندوق، صادرات مازنی‌ها را تا سقف یک میلیارد دلار ضمانت می‌کند.با امضای حسین زادگان استاندار مازندران و بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تفاهم‌نامه در 4 ماده در راستای رشد و توسعه صادرات غیر نفتی کشور و به منظور تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و تحقق شعار سال 98 مورد نظر مقام معظم رهبری، فی‌مابین صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری مازندران منعقد شد.
اعزام گروه‌های جهادی
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
تفاهم‌نامه بسیج عشایری و جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری برای خدمت‌رسانی به عشایر استان در استقبال از کنگره ملی بزرگداشت 10 هزار شهید عشایری کشور، امضا شد.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری افزود: این تفاهم‌نامه در راستای سازماندهی و اعزام 21 تیم پزشکی استان در قالب طرح شهید رهنمون جهت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم عشایری است.سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف یادواره استانی شهدای عشایر در راستای کنگره ملی شهدای عشایری کشور، محرومیت زدایی و خدمات‌رسانی است؛ لذا قبل از اجرای یادواره چند اکیپ در تمامی مناطق عشایری نظارت و سرکشی از بیماران معسر مثل بیماران سرطانی و دارای شرایط خاص را برعهده می‌گیرند.
طرح کنترل فشار خون
تبریز- خبرنگار کیهان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آیین اجرایی طرح کنترل فشار خون بالا آذربایجان شرقی در تالار پشمینه تبریز آغاز شد.محمدحسین مولی، گفت: حداقل 40 درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا در استان شناسایی نشده‌اند. وی گفت: اجرای طرح می‌تواند به شناسایی 20 درصد این افراد کمک کند.
افزایش درآمد دانش‌بنیان
درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در سال گذشته به 600 هزار میلیارد ریال رسید.رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در ال 97 بالغ بر 250 میلیون دلار نیز صادرات داشتند.
عبدالرضا واعظی گفت: بیش از 254 ایده در شش ماه به ثبت رسیده و برای حمایت از تبدیل ایده‌ها به محصول تا سقف 1 میلیارد ریال تسهیلات داده می‌شود.