kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

محکومیت 770 میلیاردی در پرونده‌های تعزیراتی از ابتدای امسال

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: متخلفان پرونده‌های تعزیراتی از ابتدای امسال تاکنون به 7 هزار میلیارد و 703 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.



به گزارش فارس، سید یاسر رایگانی در نشست خبری دیروز خود به تشریح فعالیت‌های نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای سال جاری تا امروز پرداخت و اظهار داشت: در 83 روز نخست سال جاری (تا 21 خردادماه) 120 هزار و 641 پرونده وارده به تعزیرات داشته‌ایم و 107 هزار و 82 پرونده مختومه شده است.
رایگانی با بیان اینکه متخلفان در این 83 روز به 7 هزار میلیارد و 703 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند، افزود: بیشترین پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات می باشد و بیشترین ارزش ریالی تخلف مربوط به حوزه قاچاق است که مقایسه تعداد پرونده‌های قاچاق و میزان ارزش ریالی نشان دهنده برخورد با قاچاقچیان در سطح کلان است.
وی با اشاره به طرح ضیافت در ماه رمضان و اقداماتی که انجام شده گفت: در این طرح چهار هزار و 826 واحد تذکر گرفتند و برای 6 هزار و363 متخلف پرونده تشکیل شده که متخلفان جمعاً به پرداخت 196 میلیارد و 494 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.
سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به تخلفات حوزه خودروسازی اظهار داشت: گروه خودروسازی بهمن با حضور مدیرعامل این شرکت هر 150 خودروی بِستِرن وعده داده شده را به قیمت مصوب سازمان حمایت یعنی قیمت 103 میلیون تومان تحویل مشتری داد. همچنین خودروی هاوال 100 دستگاه مانده بود که به قیمت سازمان حمایت تحویل مشتریان داده شد.
رایگانی ادامه داد: شرکت سایپا 2000 دستگاه تعهد تحویل خودروی سیتروئن C3 داشتند که 1300 تحویل دادند و 700 شاکی از سوی سازمان حمایت ارجاع داده شده که مهلت یک ماهه به شرکت سایپا سیتروئن دادیم و مدیرعامل این شرکت در تعزیرات تعهد دادند که هر 700 خودروی باقیمانده طی یک ماه تحویل مشتریانی که ثبت نام کردند زیر قیمت سازمان حمایت تحویل داده شود.
وی افزود: پرونده مهمی که با 1700 شاکی از شرکت هُوو بعد از مدت‌ها جلساتی که برگزار کردیم فقط 30 خودرو از این تعداد مانده که طی یکی دو هفته آینده بدون انجام کار رسیدگی چرا که سیاست ما حمایت از تولید است و دوست نداریم واحدهای تولید‌کننده جریمه شوند.سخنگوی تعزیرات گفت: شرکت رامک خودرو 1000 خودرو در گمرک دارند که توافقاتی کردیم که در آینده نزدیک خودروها تحویل شود. شرکت ایران خودرو دیزل  نیز پرونده بسیار سنگینی داشت که باز هم توافق کردیم که حساب‌ها آزاد شود به شرط تحویل خودروها. فقط در حوزه اداره کل تهران ما 12 هزار شاکی را رضایتشان را جلب کردیم با همکاری سازمان‌های مختلف علی‌رغم همه محدودیت‌ها.
برنج‌های کشف شده
در فروشگاه «شهروند»
قطعا تقلبی است
رایگانی در مورد برنج‌های کشف شده در فروشگاه شهروند گفت: تأمین کننده این شرکت به تقلبی بودن جنس اعتراف کرده و به صراحت گفته که برنج قاطی دارد. برای ما محرز است که این برنج تقلب در آن صورت گرفته و محرز است که تأمین کننده این تقلب را انجام داده و قطعاً شهروند از این تقلب مطلع نبوده که بعد از صدور حکم جزئیات پرونده را اعلام می‌کنیم.