kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
سخنگوی وزارت خارجه:

وزیرخارجه آلمان ماده۳۶ برجام را مطالعه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهداتشان پایبند باشند.





سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم می‌گوید: با سخنان وی درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم‌نظریم‌؛ اما تاکید وی مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چند جانبه را خیلی درک نمی‌کنیم.
وی در ادامه تاکید می‌کند: اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن به‌طور یکسان باید به تعهدات‌شان عمل کنند و اگر نمی‌توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازوکارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات‌مان بازنگری داشته باشیم.
به گزارش مهر؛ موسوی می‌افزاید: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام‌اند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات‌شان پایبند باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید می‌کند: به وزیر خارجه آلمان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.