kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

آیت‌الله اراکی: «آقا» گفتند راه برای بازرسی از همه بخش‌های زیرمجموعه من باز است

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نظارت دفتر رهبر انقلاب بر زیرمجموعه‌های رهبری، گفت: «آقا» گفتند راه برای بازرسی از همه بخش‌های زیرمجموعه من باز است.



آیت‌الله اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش‌هایی از گفت‌وگوی مشروح خود با فارس درخصوص نحوه برخورد و تعامل مجلس خبرگان و رهبری گفت: «تقریباً در هر دوره، لااقل یک بار این گروه (کمیسیون ویژه مجلس خبرگان) بعد از جمع‌آوری گزارش‌ها، شکایت‌ها و هرچه هست، خدمت مقام معظّم رهبری می‌رسند و از خود ایشان سؤال می‌کنند و یا احیاناً از نهادهای وابسته به مقام معظّم رهبری تحقیق به‌عمل می‌آید... این گزارش تقریباً‌ در هر دوره به مجلس خبرگان داده می‌شود به‌وسیله کمیسیون ویژه این کار.»
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در پاسخ به سؤالی در مورد نوع نظارت خبرگان بر رهبری گفت: «چارچوب مجلس خبرگان این نیست که بیاید در هر تک‌موضع‌گیری آقا دخالت کند. این حق او نیست؛ چیزی که حق این مجلس است این است که ببیند آیا رهبری به وظایف خودش عمل کرده یا نه و آیا توانایی انجام وظیفه را دارد یا نه؛ هم در بعُد دانش، هم کفایت هم عدالت. در ابعادی که شرایط مدیریت، مدبریت و شرایطی که رهبری باید داشته باشد.»
استقبال آقا از بررسی‌های کمیسیون ویژه مجلس خبرگان
وی در پاسخ به اینکه « نحوه مواجهه حضرت آقا با کمیسیون ویژه مجلس خبرگان چگونه است؟» افزود: بسیار مثبت است. یعنی حتی یک وقت ایشان خودشان تأکید کردند که شما از هر بخش از بخش‌های دفتر یا نهادهای زیر نظر رهبری بروید جویا شوید و از داخل اطّلاع پیدا کنید،‌ راه باز است و زمینه فراهم است و هر معلوماتی را که نیاز داشته باشید و هر تحقیقی را بخواهید انجام دهید کاملاً همکاری انجام می‌گیرد و تاکنون هم گزارشی که به مجلس خبرگان داده شده این است که این همکاری، کامل بوده است
گریه اندیشمند اهل سنت
 پس از دیدن رهبر انقلاب
آیت‌الله اراکی در این گفت‌وگو به شرح خاطره‌ای از مواجهه شخصیت‌ها با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: من به خاطر دارم یک وقت در یکی از کنفرانس‌های وحدت که داشتیم، یکی از علمای بزرگ اهل سنت؛ از شخصیت‌های دانشگاهی‌شان، دوستی که همراه ایشان بود می‌گفت وقتی که جمع مهمانان خدمت آقا رسیدند ـ در آن اجتماع روز هفدهم ربیع‌الاول ـ دیدم به شدّت دارد‌گریه می‌کند وقتی مقام معظّم رهبری آمدند پرسیدم برای چه‌گریه می‌کنی؟ گفت من چنین صحنه‌ای را در هیچ جای دنیا ندیده‌ام؛ من را یاد دوران
رسول اکرم(ص) انداخت که یک رهبر، این‌چنین در دسترس مردم باشد و اینچنین فاصله بین او و عامه مردم وجود نداشته باشد و اینچنین مردم نسبت به او اظهار علاقه کنند.
نهادی را به پاکی دفتر رهبر انقلاب سراغ ندارم
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد شیوه مدیریت در بیت رهبری اظهار داشت: در تجربه بیش از پنجاه سالی که دارم، در بیوت علما،‌ دستگاه‌ها و نهادها، من نهادی را پاک‌تر از مجموعه دفتر مقام معظّم رهبری واقعاً نمی‌شناسم. این را بر مبنای تحقیق عرض می‌کنم. مجموعه دفتر آقا، یک نهادی است که این‌ها افرادش واقعاً پاک هستند از لحاظ تقوا، دقّت در امور بیت‌المال، از لحاظ رعایت موازین. شیوه، شیوه حکیمانه است. شیوه،‌ شیوه الهی است.