kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

کوتاه از سراسر جهان



آمریکا
نشریه هیل: روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد که دیگر کاریکاتورهای سیاسی در نسخه بین‌الملل خود چاپ نمی‌کند. علت این اقدام، دردسری است که برای نیویورک تایمز در پی انتشار کاریکاتور ضد صهیونیستی ایجاد شده است. چاپ این کاریکاتور باعث شده که‌اشرافیت سیاسی آمریکا علیه نیویورک تایمز موضع بگیرند.
«جیمز بنت» سردبیر نیویورک تایمز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این روزنامه رسما انتشار کاریکاتورهای سیاسی را از اول ژوئیه(11 تیر) متوقف می‌کند.
عربستان
تسنیم: صفحه توئیتری«زندانیان آزادی‌بیان» در فضای مجازی، اعلام کرد که برخی از فلسطینیان مقیم عربستان در معرض اجحافات متعددی قرار دارند. این حساب توییتری افزود که نیروهای امنتی عربستان ضمن دستگیری افراد دارای تابعیت فلسطینی، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. آنها شبانه به خانه‌ فلسطینی‌ها هجوم برده و زنان و کودکان را به وحشت می‌اندازند.
سودان
فارس: «کمیته مرکزی پزشکان» سودان با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث « دارفور»، اعلام کرد که در این حوادث، ۱۱ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.این کمیته شبه‌نظامیان «الجنجوید» را مسئول حوادث دارفور دانست و اعلام کرد که آنها به دستور شورای نظامی سودان، به سمت شهروندان تیراندازی کرده‌اند.طی روزهای گذشته در «خارطوم» پایتخت سودان، نیز نظامیان به سمت مردم تیر اندازی کرده و به گفته یک شاهد عینی، بیش از 500 نفر از آنها را کشته‌اند.خبر دیگر اینکه، منابع سودانی از کودتای نافرجام علیه شورای نظامی از سوی برخی افسران اسلام گرا و دستگیری 68 افسر خبر دادند.
افغانستان
مهر: «مارکوس پوتسل» نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان، دیروز گفت‌و‌گوهای متوالی «زلمای خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان با طالبان را ناموفق خواند.« ادریس زمان» معاون وزارت خارجه افغانستان نیز مثل مقام آلمانی، مذاکرات آمریکا با طالبان را بی‌نتیجه دانست.